Cautare




, Contributor

ForbesCars |
|

e-up! este primul VW electric de serie

VW e-up!
Se lansează la Frankfurt în toamnă și va putea fi comandat imediat după aceea. Din păcate nu și în România. VW e-up!, primul VW electric de serie.

Uitați de XL1, cea mai economică mașină din Lume cu al său consum de 0.9 litri de combustibil pentru 100 km parcurși. VW a prezentat primele imagini și informații oficiale ale primului său autoturism electric de serie mare.

Este construit pe baza lui up! în cinci uși și a fost stilizat diferit și mai aerodinamic la nivel de spoilere, praguri și jante. Luminile de rulare pe timp de zi sunt acum integrate spectaculos în desenul spoilerului iar jantele de 15 inch au un design studiat în tunelul aerodinamic. e-up! se va prezenta în standul VW de la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna acestui an și va fi disponibil la vânzare imediat după aceea.

Din păcate, în România nu se va importa oficial, cel puțin în prima partea a anului 2014. Lipsa infrastructurii pentru mașinile electrice nu încurajează deloc importatorul să scoată la vânzare o mașină full-electrică. În plus, dacă nu va exista o cerere suficient de mare pentru a susține și investițiile ce trebuie efectuate de brand mai ales în partea de service, s-ar putea să nu vedem deloc e-up! în România.

Iată însă care sunt caracteristicile mașinii care ar trebui să convingă clienții de mașini ecologice din România. e-up! este propulsat de un motor electric ce este capabil să furnizeze o putere continuă de 55 CP și 210 Nm. Deși este o mașină electrică foarte ușoară la ale sale 1.185 kg la gol iar cuplul uriaș pentru un up! este disponibil de la plecarea de pe loc, e-up! nu va fi deloc sportiv. 14 secunde îi vor lua să ajungă la 100 km/h iar viteza maximă este de 135 km/h.

Autonomia bateriilor este anunțată la 150 km și se vor putea încărca la 80% din capacitatea maximă în doar 30 de minute. VW a aderat la un pact european în urma căruia mai mulți constructori vor oferi prize de încărcare similare pentru toate modelele. Opțional, e-up! va putea fi echipat cu acest sistem numit Combined Charging System – CCS. Prin această integrare a unui singur tip de încărcător constructorii și implicit VW speră ca vânzările de mașini electrice să fie încurajate. Dar fără implicarea statului în dezvoltarea de infrastructuri care să permită șoferului să cumpere energie pentru mașină și din locuri publice nu doar de acasă, nu vom ajunge prea departe cu autoturismele electrice.

Galerie foto cu primul VW electric de serie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii