FacebookTwitterLinkedIn

La nivel național, cele cinci televiziuni de pe nișa știrilor au avut o cotă cumulată de piață (de vizionare) de 15,75%, cu 3,74 puncte procentuale mai mică decât cea din noiembrie, lună plină de campanie electorală. La nivel urban, căderea știrilor TV a fost de 3,86 puncte procentuale, adică un market share de 18,52%. Cota de piață reprezintă procentul de persoane care au urmărit, în medie, un canal TV, într-un interval de timp dat (în acest caz – luna decembrie 2014) din totalul persoanelor care aveau aparatele TV deschise în acel interval orar.

Antena 3 s-a menținut liderul nișei de știri atât la nivel urban cât și pe național. Dar a suferit scăderi de audiență în cele două universuri măsurate. Astfel, pe național a pierdut (față de noiembrie) 65.000 de telespectatori, iar pe urban, 44.000. Totuși, Antena 3 a rămas a treia televiziune în topul audienței generale la nivel urban, după Pro TV și Antena 1, dar înaintea lui Kanal D.

România TV a înregistrat cele mai mici scăderi dintre cei trei rivali (Antena 3, Realitatea TV și B1 TV): 10.000 pe național și 3.000 în urban. Ratingurile România TV în decembrie 2014 au fost: 220.000 persoane pe minut (național) și 118.000 (urban).

Realitatea TV a pierdut 39.000 de persoane (național), respectiv 21.000 (urban). Audiența medie a acestei televiziuni la nivel național a fost de 113.000 de persoane pe minut (toată ziua), conform Kantar Media, iar în urban, ratingul mediu a fost de 59.000.

B1 TV a pierdut 16.000 (național), respectiv 11.000 (urban). A avut o medie de 110.000 pe național și 62.000 pe urban.

Digi 24 a înregistrat audiențe de 64.000 de telespectatori pe minut (național) și de 53.000 (urban). Pierderile televiziunii cu cea mai mică audiență de pe această nișă au fost de 4.000, în ambele universuri. Dar ratingul său din urban a devenit o amenințare pentru B1 TV și Realitatea TV.