FacebookTwitterLinkedIn

Johnnie Walker, un whisky cu o tradiție de aproape 200 de ani, va fi în curând disponibil la sticlă de hârtie, potrivit unui anunț al companiei Diageo, cea care deține brandul, scrie BBC.

Deși majoritatea produselor Johnnie Walker sunt vândute în ambalaje de sticlă, firma caută modalități de a utiliza mai puțin plastic în mărcile sale și de a-și reduce amprenta de carbon.

Pentru a produce sticlele, Diageo va lansa, în colaborare cu alți producători, o nouă companie numită Pulpex, care va realiza ambalaje și pe placul Unilever și PepsiCo.

Sticla de whisky din hârtie Diageo, care va fi testată în primăvara anului 2021, va fi fabricată din pastă de lemn și va fi complet reciclabilă. 

Companiile de băuturi au dezvoltat sticle de hârtie pentru a încerca să reducă poluarea și să facă produsele mai durabile. Și Carlsberg este în procesul de dezvoltare a unei sticle de bere de hârtie, iar firma Frugalpac din Marea Britanie produce sticle de vin din hârtie despre care spune că sunt fabricate din hârtie reciclată cu o „căptușeală de calitate alimentară”.

Gigantul Coca-Cola a anunțat că încă va scăpa de sticlele de plastic de unică folosință, deoarece consumatorii le mai doresc.

În Europa, 8,2 milioane de tone de plastic au fost folosite la ambalarea alimentelor și a băuturilor în 2018, potrivit analiștilor ING citați de BBC.

Diageo, care face și vodka Guinness și Smirnoff, a spus că folosește mai puțin de 5% din plastic în ambalajele sale. 

Producătorii de ambalaje de sticlă se străduiesc să eficientizeze producția, dar au o amprentă importantă de carbon, fiind nevoie de multă energie pentru a alimenta cuptoarele, multe dintre ele folosind gaz natural pentru a topi materii prime, cum ar fi nisipul și calcarul.