Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Dressbox, pariu pe închirieri

În SUA, piața închirierilor de rochii generează anual câteva sute de milioane de euro. Recent, acest serviciu a apărut și în România. Este vorba despre Dressbox, magazinul din care clientele pot închiria bijuterii și rochii semnate de diverși designeri, la un preț redus.
Daniel Penciuc

În urmă cu un an, Daniel Penciuc (36 de ani) și Dan Matei (41 de ani) au plănuit să deschidă un magazin online prin care să poate vândă articole vestimentare de lux, vintage. Și-au schimbat însă strategia în momentul în care s-au întrebat ce ar face în cazul în care produsele nu s-ar vinde. „Dacă produsul e prezentat suficient de bine, atunci are mari șanse să se vândă. Atunci, ne-am întrebat ce se întâmplă dacă nu le vindem. Și ne-am gândit să le închiriem, așa că ne-am transformat ideea – «de ce n-am inchiria totul de la bun inceput?»”, explică Daniel Penciuc.

Pentru cei doi, Dressbox este o soluție a nevoilor pe care le au femeile moderne, care participă frecvent la evenimente și își doresc o ținută de deosebită. Domeniul modei nu îi era familiar lui Daniel Penciuc – este absolvent de comunicare și are experiență în publicitate de peste zece ani. Cu toate acestea, în momentul în care a lansat afacerea, avea deja experiență în antreprenoriat, acesta mai având afaceri în comerț online, publicitate și alimentație publică.

Cei doi au studiat piața și au observat că ideea de a închiria rochii este folosită pe o scară largă în afara țării. „Piața de închiriere a rochiilor din SUA, de exemplu e cea mai dezvoltată, e estimată la câteva sute de milioane de euro”, mai spune Daniel Penciuc. Astfel, în urmă cu un an, în România a apărut Dressbox, serviciul prin care clientele pot închiria, timp de patru sau cinci zile, rochii de ocazie sub branduri precum Prada, Valentino sau Gucci, pe care cei doi le cumpără de la distribuitorii autorizați sau direct de la casele de modă. Prețul pentru închirierea unei rochii se situează între 150 și 1.000 de lei, iar antreprenorul precizează că rochiile disponibile spre închiriere pentru prețul de 1.000 de lei „au un preț de catalog de câteva mii de euro”.

Rochii de inchiriat Roberto Cavalli DRESSBOX.jpg

Clientele pot închiria rochii fie online, de pe website-ul Dressbox, fie în mod direct, după ce vizitează showroom-ul din Showroom-ul Dressbox (1)București. Închirierea se realizează prin semnarea unui acord prin care clienta își asumă că trebuie să returneze rochia respectivă.

 

Deciziile importante de business sunt luate de ambii antreprenori, însă Daniel Penciuc controlează afacerea în calitate de managing partner, în timp ce Dan Matei este implicat în zona de „macro-decizii”. Dacă la începutul afacerii au existat în stoc 700 de rochii, în mai puțin de un an, portofoliul este alcătuit din peste o mie de rochii semnate de peste 50 de designeri.

Anul acesta au fost introduse și accesorii. Astfel, alături de rochii, clientele pot închiria și bijuterii. „În momentul de față, ținuta clientelor poate fi completă”.

Investiția se ridică, după cum precizează fondatorul afacerii, la aproximativ 400.000 de euro, sumă investită în stocul de rochii, în amenajarea showroom-ului și a website-ului. Ulterior, aceștia au mai investit circa 100.000 de euro în achiziția de noi rochii și accesorii. În 2014, Dressbox a raportat o cifră de afaceri de aproximativ 80.000 de lei, iar reprezentanții businessului estimează că în 2015, va înregistra o creștere cel puțin dublă.

Planul de afacere trebuie bine puse la punct în momentul când lansezi un business, iar Daniel Penciuc și partenerul său nu s-au abătut de la regulă și fac actualizări pe parcurs, în funcție de lucrurile despre care intuiesc că se vor întâmpla.

În general, cele mai multe rochii sunt închiriate pentru evenimentele de familie și aniversări, iar printre cele mai cerute branduri sunt cele europene, cât și americane, iar din acest moriv, antreprenorii au h0tărât să aibă în colecție și creații semnate de designeri americani. „Am observat că există un apetit mare pentru designerii americani. O bună parte din rochiile închiriate aparțin acestor branduri. Cu unii am dezvoltat deja exclusivități pentru o piață din România, suntem în discuții de parteneriate”, mai spune antreprenorul.

În urmă cu câteva luni, antreprenorii au introdus un nou serviciu, Probează acasă, „relativ inedit”, după cum îl descrie Daniel Penciuc. Șoferii Dressbox livrează clientei trei rochii alese de ea, așteaptă să le probeze, iar la finalul perioadei pe care clienta o consideră necesară, aceasta poate plasa comanda online. Cum Dressbox are cliente și din afara Bucureștiului, transportul se realizează în următoarea zi de la solicitare.

Showroom-ul Dressbox (3) (1)

Antreprenorii au stabilit și un plan prin care să promoveze business-ul de la bun început. „Am avut o strategie de marketing bine pusă la punct. Am investit în comunicare și în PR”, mai spune fondatorul serviciului de închiriat rochii. Prin urmare, primele cliente au pășit în showroom în prima zi de la deschidere.

În ciuda faptului că afacerea s-a desfășurat încă de la bun început conform așteptărilor, antreprenorii au întâmpinat și dificultăți pe parcurs, ca în orice afacere, de altfel. Cele mai multe probleme sunt legate de partea logistică. „Se întâmplă, poate, o problemă cu o rochie și ar trebui să plece, trebuie să găsești o soluție foarte rapidă. Se întâmplă uneori să avem foarte multe solicitări, chiar dacă tot timpul am încercat să avem o echipă foarte bine pregătită solicitărilor clienților”, explică antreprenorul. De asemenea, o altă dificultate este reprezentată de deciziile cu care fondatorii Dressbox se confruntă în momentul în care aduc noi piese vestimentare în colecție. „Oferta este extraordinar de mare, iar din sute, mii și zeci de mii de produse trebuie să alegi acele produse despre care crezi că se vor potrivi gustului consumatorului pe care îl avem. Este foarte important, pentru că o dată la o lună, două, noi rochii sunt introduse în colecția noastra”, mai precizează Daniel Penciuc.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE AFACERI

Anul acesta, la cea de-a cincea ediție Black Friday în România, Dressbox a participat pentru prima dată la campania de reduceri, unde a propus discount-uri de până la 90%. Cele mai căutate rochii au fost scurte și clasice pentru petreceriile business de Crăciun, dar și rochii de seară elegante, pentru baluri și petreceri sofisticate. Media unei comenzi a fost de 350 de lei, iar veniturile Dressbox au fost de aproximativ 6-7 ori mai mari față de o zi obișnuită: numărul total de comenzi s-a apropiat de 100, iar valoarea acestora s-a ridicat ls 32.000 de lei.

În viitorul apropiat, Daniel Penciuc și Dan Matei plănuiesc să deschidă  showroom-uri în alte orașe, deși se concentrează, în mare parte, pe dezvoltarea business-ului în mediul online.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii