Cautare




, Contributor

Tech |
|

Dreamstime, creștere de 25% în 2016

Reprezentanții platformei spun că au în plan licențierea de sunet și creșterea masivă a colecției web.
dreamstime

Șerban Enache, CEO Dreamstime, spune că, pentru acest an, estimează o creștere a business-ului cu 25%, cu o pondere din ce în ce mai mare a produselor SAAS (software ca serviciu). ”Pe lângă varianta de desktop, Dreamstime are disponibile și două aplicații de mobile (valabile iOS, Android etc)-una pentru cumpărători și alta pentru contributori. Cele două aplicații de mobile se adresează separat cumpărătorilor și fotografilor, având o creștere foarte mare pentru imaginile încărcate astfel. Observăm o creștere a acestui segment (autori de fotografie mobile) în ultimul an, similară cu cea înregistrată în perioada 2004-2007, când foarte mulți fotografi cumpărau aparate DSLR pentru utilizare comercială, nu doar personală”, explică Șerban Enache.

Vodafone România are un nou director tehnic

În prezent, potrivit reprezentanților săi, Dreamstime deține cea mai mare comunitate de utilizatori înregistrați, atât din punct de vedere al fotografilor, cât și al designerilor care folosesc platforma. Dreamstime are înregistrate 13 milioane de conturi-deopotrivă companii și persoane fizice. Aproape 300.000 de fotografi sau ilustratori încarcă imagini, ilustrații sau clipuri video. În platformă există peste 40 de milioane de imagini online, din aproape 70 de milioane trimise pe parcursul anilor.

Dreamstime este o companie fondată în România, în anul 2000, ca o colecție a agenției Archiweb Design, o companie de web design de top în piața românească la acea dată, cu câteva sute de clienți internaționali (majoritatea în Statele Unite ale Americii), având un portofoliu foarte divers, lucru care a furnizat experiența necesară unui proiect precum Dreamstime. ”Inițial, conținutul Dreamstime era alcătuit din imagini personale, partea remarcabilă fiind platforma pe care era construit proiectul, care permitea oricărui fotograf să-și urce pozele repede și ușor și care le punea la dispoziție diverse funcționalități. În 2004, operațiunile de business au fost mutate în Statele Unite, unde era piața principală în acest sector, păstrând însă în România partea de dezvoltare a companiei: business development, programare, inspecție imagini”, spune Șerban Enache.

Kaspersky Lab a detectat un nou nou troian pentru dispozitive Android

Dreamstime a fost gândită ca o platformă care să ofere venituri suplimentare pentru fotografii amatori, permițându-le dezvoltarea hobby-ului. Prețul imaginilor era de sub un dolar, în medie, atrăgând denumirea de microstock pentru acest sector a industriei. ”În realitate, noutatea nu a fost exclusiv prețul ci democratizarea industriei. Un sector accesibil unui număr redus de fotografi a primit un influx masiv de conținut, lucru care a pus presiune pe prețuri, însă a generat o creativitate extraordinară. Diversitatea fotografiilor și scăderea prețului echipamentelor DSLR au fost principalele avantaje. La scurt timp am început să primim fotografi profesioniști, în numai trei ani ajungând în top 10 din punct de vedere al traficului. La acea data liderii de piață erau agențiile tradiționale Getty Images și Corbis, companii care controlau peste 90% din piață”, spune Șerban Enache. ”În prezent, modelul tradițional este în declin masiv, noul sistem de business promovat de siteuri precum Dreamstime fiind principalul motor al industriei.”

Pe acest segment, cele mai importante companii sunt Dreamstime, Istockphoto (Getty Images), Shutterstock și Fotolia (Adobe). Agențiile stock se adresează unui public foarte specializat și dețin platforme în mare pondere B2B (business to business). ”Avem proiecte secundare care se adresează publicului individual, precum Timelineimages.com. Datorită prețului redus, mulți clienți încep să folosească Dreamstime pentru scop personal, realizând că fotografiile găsite prin motoarele de căutare (Google Images sau Bing) nu pot fi folosite în mod legal. Pentru acest lucru cel puțin fotograful cât și modelul din imagine trebuie să își dea acordul, lucru deja realizat pe siteurile stock. Riscurile utilizării unei imagini găsite prin Google Images pot fi foarte mari. Pe lângă problemele de natură etică (audiența din social media va penaliza rapid utilizarea unei imagini fără licență), ele pot atrage costuri semnificative, existând procese în urma cărora s-au plătit milioane de dolari pentru o singură imagine utilizată necorespunzător”, precizează Șerban Enache.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii