FacebookTwitterLinkedIn

Vacanță pentru business

Retailul nu are vacanță – nu avea nici înainte, cu atât mai puțin acum, când tot mai mare parte din activitatea noastră se desfășoară integrat, online/ offline, deci practic nu doar că nu intrăm în vacanță, dar lucrăm 24/7. Urmărim, în schimb, vacanțele altora și le sincronizăm cu promoții la produse de sezon și, ca în fiecare an, la aer condiționat.

Certitudini și predictibilitate

A apărut certitudinea că orice e posibil, că singurul element previzibil e lipsa de predictibilitate. Nu putem spera să cunoaștem sau să anticipăm viitorul, putem în schimb să parcurgem fiecare an de business cu ochii deschiși, învățând ceva din el, pregătindu-ne pentru orice va urma. În vreme ce n-am putut anticipa o asemenea criză medicală, cu puternice ramificații sociale și economice, am fost mai bine pregătiți să-i răspundem pentru că parcursesem acum zece ani o criză economică de proporții și ne trăsesem învățămintele din ea. Am putut reacționa rapid și cu precauție, așa încât să ne protejăm angajații și clienții și să migrăm către online, lucru care, fără experiența din 2008-2010 nu ar fi fost posibil.

Îngrijorări

Incertitudinea pe două direcții – una este legată de valurile succesive de pandemie, determinate de noile tulpini de virus identificate în lume, și care par să se răspândească extrem de repede pretutindeni, schimbând regimul țărilor de la o zi la alta, iar alta este legată de sincopele care au început să apară anul trecut pe lanțurile de aprovizionare ale furnizorilor și care continuă și după un an și jumătate, sincope cauzate tot de pandemie.

Planuri de business

Ne-am pregătit pentru un an de creștere, și comparativ cu 2020, și în mod absolut. Domeniul în care activăm a fost încetinit pentru o scurtă durată, la momentul primăverii 2020, când s-au introdus restricțiile de circulație în toată țara. Dar de îndată ce acestea s-au relaxat, iar lumea s-a acomodat realmente cu sistemul omnichannel – de utilizare integrată a online-ului și offline-ului la cumpărături, trendul ascendent s-a reluat. În ultima vreme, investițiile noastre în online au depășit, pentru prima oară în istoria companiei, pe cele din offline, toate serviciile pe care le-am lansat susțin sau recunosc această nouă formulă de business (pe care începusem să o introducem cu câțiva ani înainte, dar care tot nu ajungea la o masă critică) – omnichannel – iar asta nu se va schimba nici după ce vom considera pandemia încheiată și momentul COVID 19 depășit.

Vacanță în țară sau în străinătate

Sunt pe punctul de a pleca în vacanță, într-una dintre țările în care, conform informațiilor de săptămâna aceasta, mai pot pleca, și recomand tuturor să încerce să se deconecteze de la situația pe care am parcurs-o de 16 luni încoace măcar parțial. Starea de stres continuu și de anxietate pe care incertitudinile la nivel personal și profesional o generează a devenit o constantă, mulți dintre noi nici nu o mai înregistrează, dar ea ne poate afecta foarte mult, dacă nu reușim să ne detașăm din când în când și să ne reîncărcăm bateriile.

Pe parcursul acestei veri, redacția Forbes România va publica mai multe astfel de chestionare, ce fac parte din proiectul editorial intitulat Summer Plans 2021. Totodată, acestea se vor regăsi și în ediția viitoare de print Forbes România.