Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Dragoş şi Adrian Pavăl

dragos_paval_3565828-Mediafax_Foto-Ciprian_Sterian.jpg
Avere: 280- 300 milioane de euro Reşedinţă: Bacău Domeniu: Bricolaj

Pe o piaţă a construcţiilor prăbuşită, cu şanse minime de revenire în acest an, fraţii Pavăl, proprietarii Dedeman, sunt printre singurii care şi-au bugetat o creştere a încasărilor, în 2010. Dragoșși Adrian Pavăl au anunțat la începutul lui 2010 că estimează o creștere a vânzărilor până la 290 milioane euro, față de 252 milioane euro, în 2009. În acest context, Dedeman ar trece înaintea reţelei Praktiker, liderul pieţei locale de bricolaj. Compania germană a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 257 milioane de euro, în România, însă, după primul semestru al acestui an încasările sunt în scădere cu 14%.

Avansul raportat de reţeaua deţinută de fraţii Pavăl din Bacău vine pe fondul extinderii cu cinci noi magazine în perioada iulie 2009-iulie2010, în oraşele Bucureşti, Iaşi, Braşov, Craiova, Arad şi Timişoara. La finele primelor opt luni ale acestui an, compania avea 20 de unităţi operaţionale, iar bugetul de extindere în cele şase oraşe bifate pe listă în ultimul an poate fi estimat la 80 milioane de euro. Pentru cea mai recentă unitate deschisă în acest an, cea de la Timişoara (magazin deschis la finalul lunii iulie), retailerul român a anunţat o investiţie de 17 milioane euro.

Rezervaţi în declaraţii, cei doi refuză să răspundă la întrebări referitoare la strategia de dezvoltare a firmei. Însă mişcările pe care Dedeman le face pe piaţa locală de bricolaj conduc spre o singură direcţie: expansiunea accelerată a firmei. Mărturie stă harta publicată pe site-ul companiei unde câteva oraşe noi aşteaptă să intre sub umbrela firmei-mamă Dedeman (Reşiţa, Oradea, Cluj-Napoca, Giurgiu, Tulcea, Slobozia). Fraţii Pavăl au intrat în afaceri în primii ani după ’89, fără prea multă experienţă sau bani şi au avut nevoie de zece ani ca să pună la punct formatul actual al Dedeman: magazine cu suprafeţe ce variază de la 4.000 la 14.000 de metri pătraţi, circa 40.000 de articole şi o reţea ce va trece de 20 de unităţi chiar până la finalul acestui an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii