Boxa portabilă TreVolo Bluetooth conține patru amplificatoare și trei canale DSP, panouri electrostatice active, sub-woofere și radiatoare de mari dimensiuni. Dar asta nu este ultima noutate adusă de BenQ pe piața autohtonă, astfel că, joi, Dragoș Salamac a anunțat și lansarea a 14 proiectoare noi și a unei game de monitoare pentru pasionații de fotografie, specialiștii în proiectare și pentru cei din mediul de business. Toate aceste produse sunt pentru cunoscători și au prețuri care pornesc de la 2.000 de lei.
Despre piața din România, reprezentantul BenQ spune că este într-o continuă dezvoltare, totuși românii au un mare apetit pentru produsele ieftine. Însă, în opinia sa, în ultima vreme clientul a început să știe ce vrea. „Citesc forumurile din domeniul IT de plăcere și mă bucură foarte mult că, atunci când găsesc postări de genul: <<Aș vrea să îmi cumpăr un monitor. Ce îmi recomandați?>>, cei care îi răspund utilizatorului îi spun <<în primul rând, ce vei face cu el? Și ce buget ai”?>>. Pentru că cine dispune de buget, e păcat să nu cumpere exact ceea ce îi trebuie, chiar dacă produsul este mai scump”, explică Dragoș Salamac.
El mai spune că atunci când cineva cumpără un produs mai ieftin, dacă acesta îl folosește pentru un anumit lucru pentru care nu este făcut, clientul nu se va învinui niciodată, ci va susține că este prost dispozitivul.
„De exemplu, am citit recent pe un forum că un om a achiziționat dintr-un magazin online un videoproiector pentru educație pe care și-a pus filme, după care și-a dat seama că filmele nu se văd tocmai bine, așa cum s-ar fi așteptat. Astfel că a scris un comentariu răutăcios la adresa proiectorului, iar alți clienți au intervenit imediat și i-au spus că dacă voia un proiector pentru filme și-ar fi putut cumpăra unul. Un astfel de client nu este suficient educat, nu știe pentru ce îi trebuie proiectorul. Vrea și el unul, dar nu pare să știe pentru ce”, adaugă country head-ul BenQ în România.
În opinia sa, cea mai bună perioadă pentru vânzări este sfârșitul celui de-al treilea trimestru și celui de-al patrulea, iar cele mai proaste luni din an sunt iunie și august. Deși nu au fost campionate mondiale sau europene în acest an, reprezentantul BenQ se așteaptă să aibă afaceri asemănătoare cu cele de anul trecut. „Dacă sunt competiții sportive majore, cresc foarte mult vânzările la proiectoare, chiar și cu 50%”, mai spune el.
BenQ a înregistrat în prima parte a anului o cotă de piață de 45,5%, păstrându-și astfel poziția de lider pe piața proiectoarelor. Producătorul estimează că piața a înregistrat o creștere de 1,5%, mai lentă decât ar fi estimat la finalul primului trimestru care a adus vânzări mai mari cu 15%.
În prima jumătate a lui 2015, compania a raportat vânzări cu 32% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut, pe o piață locală care s-a apreciat cu 15 procente. Astfel, BenQ are o cotă de 48% pe piața din România.
Cea mai bună evoluție a vânzărilor BenQ, de +14% a fost înregistrată pe segmentul videoproiectoarelor Full HD, unde compania își asigură 63% din segmentul FullHD și 55% din HD 720p.