Cautare




, Contributor

Reinventarea României |
|

Dr. Josef Reiter, CEO BMW Group Romania: „Vom avea un viitor în permanentă schimbare“

Sunt mașinile electrice soluția finală pentru viitorul mobilității? Aceasta este întrebarea care frământă acum piața auto la nivel global, iar răspunsul nu pare să fie atât de simplu.  
060 core BMW Group - Josef Reiter

Vehiculele electrice cuceresc teritorii tot mai largi din piața auto la nivel global, iar dezvoltarea lor și-a luat un avânt incredibil și în România. Acestea merg pe trei direcții: mașinile complet electrice, mașinile hibrid și cele mild hybrid (parțial hibride, care au o baterie mai puternică). Dominante pe piață sunt modelele hibrid, ocupând mai bine de 90%. Astfel, un singur procent este deținut de mașinile complet electrice. Evoluția dezvoltării lor este diferită în rândul statelor europene, aceasta depinzând destul de mult de infrastructura existentă a stațiilor de încărcare. Dacă ne referim strict la România, creșterea în rândul modelelor hibrid a fost de 160% anul trecut și de 90% a celor electrice. „S-a făcut un mare pas înainte. Bineînțeles, și sprijinul guvernamental în România este unul ridicat. Totuși, încă mai sunt multe de făcut, iar Bucureștiul este al doilea cel mai poluat oraș european și trebuie sprijinită această cale către o direcție în acord cu mediul“, consideră dr. Josef Reiter, CEO și Managing Director BMW Group Romania. Însă schimbarea nu vine atât de ușor. Decizia de a cumpăra o mașină electrică sau una hibrid este una personală. Dincolo de conceptul eco-friendly de utilizare a mașinii pe care o deții, cea mai importantă întrebare pe care ți-o pui înainte de face o achiziție este legată de stațiile de încărcare. Unde îți încarci bateria? Ai un garaj acasă? Ai opțiuni de încărcare la birou? „Marile obstacole sunt despre infrastructura stațiilor de încărcare. Trebuie să ai o siguranță ca să poți ieși din zona de confort. Dacă locuiești la bloc, nu ai un garaj, atunci unde o poți încărca? Dacă nu ai această siguranță, nu poți opta pentru o mașină electrică“, argumentează  dr. Josef Reiter.

Se fac pași în toată lumea în direcția găsirii unor soluții care să sprijine achiziția vehiculelor electrice. Spre exemplu, în Bruxelles, autoritățile vor să introducă reglementări prin care îți poți rezerva, în parcări, un loc destinat încărcării vehiculelor electrice.  „Trebuie să ne gândim la soluții pentru stații de încărcare privată pentru că ar ajuta foarte mult la schimbarea mentalității înspre vehicule electrice“, mai punctează el. Apoi, se dezvoltă tot mai multe stații de încărcare rapidă în parcări, benzinării sau noduri rutiere. „Încărcarea rapidă este în principal pentru autostrăzi, dar nu ar trebui să trecem cu vederea potențialul încărcării private sau în interiorul companiilor“, subliniază dr. Josef Reiter.

BMW vinde în România 3.000 de mașini electrice pe an, dar acest număr reprezintă 0,08 procente din totalul vânzărilor. De aceea modelele hibrid domină piața, ele fiind o soluție de mijloc care îți oferă ce mai bun din ambele variante.

Mentenanța unei mașini electrice are costuri sub cea a unei mașini normale, iar în privința modelelor hibrid depinde cum e folosită. „Dacă ai un model hibrid și nu i-ai încărcat niciodată bateria, mentenanța costă la fel ca a unei mașini obișnuite, poate chiar mai mult pentru că ai două sisteme de întreținut. Dar cu cât folosești mai mult partea electrică, cu atât costurile de menentanță scad. Noi am conceput un program prin care proprietarii de vehicule hibrid pot obține mai multe puncte dacă folosesc mașina în modul electric“, explică CEO-ul BMW Group Romania. Acesta a povestit, pentru Forbes România, și despre experiența sa personală din spatele volanului. „Eu, în prezent, conduc ultimul model complet electric, ix3 și e întotdeauna extraordinar, mai ales că acest model este valabil în toate versiunile: diesel, benzină, hibrid sau full electric. Sunt tipuri diferite de clienți care au diferite infrastructuri. Nu putem forța oamenii să cheltuie bani pe o anumită mașină. Consider că trebuie să le oferim cele mai bune soluții, dar în direcția reducerii CO2 și a folosirii de materiale reciclabile“, povestește cu entuziasm dr. Josef Reiter. În opinia dumnealui, producătorii au misiunea de a educa oamenii în privința vehiculelor electrice, mai ales că mulți dintre ei nu au mai condus o astfel de mașină. Aceștia au nevoie de informații de la specialiști, să li se explice ce înseamnă o astfel de achiziție și să li se ofere tot mai multe posibilități de test drive, cel mai convingător.

Mașinile clasice nu vor dispărea de la o zi la alta pentru că și tehnologia motorului cu combustie internă este în schimbare“, mai consideră dr. Josef Reiter. Totuși, care sunt tehnologiile care modelează viitorul auto? Important este să nu privim sustenabilitatea unei singure mașini, ci a întregului concept, să privim în detaliu sustenabilitatea lanțului de aprovizionare și a producției. „Tehnologiile viitoare vor fi un mix între motorul clasic, complet electrice și modele hibrid, iar apoi vor exista mici flote de mașini pe hidrogen, dar și aici dacă nu avem infrastructura necesară este greu să facem evaluări. La fel ca și cea pentru vehiculele electrice, ia niște timp. Vom avea un viitor în permanentă schimbare. Desigur că numărul mașinilor electrice va crește, dar întrebarea este dacă ele reprezintă soluția finală pentru viitorul mobilității – da sau nu“, concluzionează CEO-ul BMW Group Romania.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii