Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Două treimi dintre consumatorii piețelor digitale de top la nivel mondial vor deține un smartphone până în 2018

Circa 66,5% dintre consumatorii din piețele digitale cheie la nivel mondial vor deține un telefon inteligent până la sfârșitul anului 2018, arată un raport al rețelei ZenitOptimedia. În 47 dintre piețele țărilor dezvoltate* utilizarea acestora a crescut de la 41,6% în 2013 la 49,5% în 2014, și va ajunge la 55,7% în acest an.
Pile of smart phones

Cea de-a patra ediție a raportului anual New Media Forecasts surprinde situații specifice ale marketingului digital din cele 47 de țări, acoperind subiecte cum sunt accesul la internet, consumul de media și comportamentul on-line, și prognozează creșterea de conexiuni la internet și evoluția tehnologiei pentru smartphone și tabletă.

Asia Pacific și Europa de Vest sunt leaderi în adoptarea smartphone-ului și tabletei

Smartphone-ul este adoptat cu cea mai mare rapiditate în Asia Pacific și Europa de Vest, și este de așteptat ca aceste regiuni să-și mențină avantajul și în următorii ani. Dintre cele 47 de piețe studiate, Singapore are cel mai înalt nivel de penetrare a telefoanelor inteligente, 89% la sfârșitul anului 2014, și până-n 2018 acesta va face un salt de pâna la 97%, pe măsură ce guvernul va merge mai departe cu planul său pentru accesul universal la internet Wi-Fi.

Spania și Irlanda urmează îndeaproape, cu 86,7%, respectiv 83% penetrare în 2014. Celelalte zece piete de top, se regăsesc tot în Asia Pacific și Europa de Vest: Coreea de Sud, Norvegia, Japonia, Austria, Suedia, Olanda și Hong Kong.

CITEȘTE: TELEVIZIUNILE CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN URBAN – NOIEMBRIE 2015

Se preconizează că Elveția, Australia și Danemarca vor intra în Top 10 până în 2018, în detrimentul Japoniei, Suediei și Olandei.

Popularitatea tabletelor este și ea în creștere: în cele 47 de țări utilizarea lor a crescut de la 5,3% în 2012 la 14,8% în 2014, și se estimează că va ajunge la 19,8% în 2018.

Hong Kong se află în fruntea clasamentului piețelor cu cea mai mare penetrare a tabletelor, cu 77% în 2015, și se așteaptă să crească la 91% în 2018.

Singapore, campioană în utilizarea telefoanelor inteligente, se plasează pe locul 2 în cazul tabletelor, cu 64% grad de penetrare în 2014, și cu o estimare de 82% în 2018.

Creșterea utilizării internetului s-a atenuat

Creșterea numărului de utilizatori de internet la nivel global a încetinit. În cele 47 de piețe analizate se estimează că vor fi 1,9 miliarde de utilizatori de internet la sfârșitul anului 2015, reprezentând aproximativ 60% din numărul tuturor utilizatorilor de internet din întreaga lume, cu 3,9% mai mult decât la sfârșitul anului trecut.

Rata anuală de creștere a scăzut de la 7,9% în 2011, când erau 1,5 miliarde de utilizatori de internet în aceste piețe, la 2,5% în 2018, când vor exista 2 miliarde de utilizatori.

Coreea de Sud se află în topul piețelor din punct de vedere utilizatori de internetului, acolo unde accesul este universal încă din 2011. Este urmată de piețele din nordul Europei, precum Danemarca (98% în 2014) și Olanda (96,7%), cu populații relativ mici și înclinație către tehnologie. În total, 7 piețe din raportul Zenith se bucură de o penetrare a internetului de peste 90% până la sfârșitul anului 2014: Coreea de Sud, Danemarca și Olanda, plus Norvegia, Elveția, Finlanda și Suedia.

Până la sfârșitul anului 2018, se estimează că 15 din cele 47 de piețe se vor bucura de un grad de adopție mai mare de 90%. În 2018, în topul piețelor va rămâne Coreea de Sud, în timp ce Argentina și Estonia vor pătrunde în Top 10 și vor depăși Singapore și Irlanda, care în 2014 erau pe locul 8, respectiv 9.

Jonathan Barnard, ZenithOptimedia’s Head of Forecasting, a declarat: „Răspândirea rapidă a tehnologiei mobile transformă consumul de media și comunicarea de marketing din întreaga lume. Pentru un număr tot mai mare de persoane telefonul inteligent sau tableta este prima opțiune în căutarea informației sau pentru divertisment. Marketerii au nevoie de o abordare de tipul «mobile-first» pentru a comunica cu acești oameni în mod eficient.”

 

*Cele 47 de țări acoperite de raportul New Media Forecasts sunt:

Argentina, Armenia, Australia, Austria, Belarus, Brazilia, Canada, Chile, China, Colombia, Cehia, Danemarca, Ecuador, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Hong Kong, Ungaria, Irlanda, Italia, Israel, Japan, Kazakhstan, Letonia, Malaezia, Moldova, Olanda, Noua Zeelandă, Norvegia, Pakistan, Portugalia, Rusia, Singapore, Slovenia, Africa de Sud, Corea de Sud, Spania, Suedia, Elveția, Taiwan, Turcia, Ucraina, Marea Britanie, USA și Venezuela.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii