Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Dorin Crizbăşan, director general Doripesco: „Cele mai importante lecții învățate pe parcursul acestui an, se referă la: flexibilitatea și adaptarea rapidă la noua realitate”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Dorin Crizbasan - Director General Doripesco SA

Evoluția companiei într-un cuvânt

Anul 2020 a fost cu siguranță unul atipic, iar cuvântul definitoriu pentru acesta îl reprezintă adaptabilitatea, atât pentru companiile din mediul privat, cât și pentru clienți și poate chiar și pentru instituțiile statului. Extinderea activității grupului Doripesco pe mai multe domenii de activitate (piscicultură și acvacultură, industria alimentară (secția de procesare pește), HoReCa, activități de recreere (pescuit sportiv, birdwatching, vânătoare, photo hunting), construcții) ne-a demonstrat în acest an, că a fost o decizie de management optimă și totodată salvatoare. Activăm în domenii diverse, iar unele dintre acestea au fost afectate în mod semnificativ de contextual pandemic ce a marcat acest an, de ex. HoReCa. Cu toate acestea, am respectat planificarea stabilită în 2019 și am continuat investițiile în domeniului turismului, prin modernizarea Restaurantului Casa Păstrăvarului și construirea unui nou concept de restaurant-magazin, Delicii Rapide – La doi pași. Pe lângă investițiile menționate, Doripesco se află în curs de implementare a unor proiecte de modernizare a fermelor piscicole, prin programe de finanțare europeană în valoare de peste 58 mil. lei, dar și a proiectului intitulat „Produs în Delta din Carpați” finanțat prin PNDR, al cărui scop îl reprezintă promovarea produselor locale.

 

Cele mai importante lecții

Cele mai importante lecții învățate pe parcursul acestui an, se referă la: flexibilitatea și adaptarea rapidă la noua realitate, diversificarea portofoliului de servicii, reinventarea modului de a ajunge la clienți și menținerea parteneriatelor de business.

 

Prestația autorităților

Anul acesta ne-am confruntat cu o situație total nouă pentru întreaga societate, inclusiv instituțiile statului. Nimeni nu a preconizat amploarea acestei pandemii și nici efectele produse. A fost nevoie în fiecare zi, începând din luna martie, de adaptare, de adoptare de măsuri, pentru a face față acestei situații noi. Dintre măsurile luate de Guvern, apreciem și considerăm că au ajutat industria ospitalității, cu precădere, prin susţinerea şomajului tehnic pentru angajaţi. Dar, pentru a ajuta cu adevărat mediul privat, este nevoie de măsuri precum investiții publice menite să sprijine companiile private, dar și măsuri de stimulare a consumului intern.

 

Strategia de business pentru 2021

Pentru a minimiza și mai mult riscurile asociate cu pandemia, compania Doripesco va încerca accelerarea efortului de optimizare a lanţului de furnizori, ajustarea constantă a ofertei (servicii și produse) în funcție de cerințele pieței, dar și extinderea vânzările online și B2B.

 

Provocări în 2021

Anul 2020 a adus schimbări majore în societate și în economie, provocând antreprenorii să se reinventeze și să își adapteze afacerile la noua normalitate. Cu siguranță, în anul 2021 vom vedea urmările actualei pandemii și vom începe să cunoaștem repercursiunile unei noi crize economice. Totul depinde, în primul rând, de cum va evolua criza sanitară declanșată de COVID – 19.

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii