Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

ForbesForward |
|

Dorin Bodea, Fondator și Manager General Result Development: “Până la urmă planul de criză este un plan de dezvoltare, o strategie de dezvoltare”

Pandemia de COVID-19 a lăsat și va continua să lase urme adânci în economia românească, iar companiile s-au văzut nevoite să se adapteze de pe o zi pe alta la o nouă normalitate și să își ajusteze planurile și strategiile de afaceri.
 aboneaza-te
Dorin Bodea

Dorin Bodea, Fondator și Manager General Result Development, este unul dintre cei mai apreciați consultanți în dezvoltarea organizațională din România, fiind specializat în managementul culturii organizaționale și în schimbarea strategiei. Practic, de-a lungul activității sale, a contribuit la dezvoltarea a peste 50 de organizații și mai bine de 1.000 de manageri și lideri.

Acesta a înființat compania în 2005 și, deși a mai trecut printr-o criză, cea din 2008-2010, criza actuală este cu totul diferită. Dar, așa cum spune Dorin Bodea, a simțit emoțiile din plin, emoții ce ar putea fi traduse prin teamă, frică sau incertitudine. În același timp, a fost pregătit pentru un astfel de eveniment pentru că se tot vorbea de o criză economică de ceva vreme și era cumva de așteptat să apară într-un anumit orizont de timp. Așadar, a intrat în această criză cu o anumită doză de pregătire.

“În criză cel mai important este să ne dăm seama de două lucruri: criza face parte din viața noastră, face parte cumva din natura umană. Noi oamenii trecem prin diverse crize și așa ne maturizăm, așa evoluăm în viață. Deci cumva criza face parte din viața noastră și ce este semnificativ în această criză este ceea ce spunea și Cioran: descoperirea vieții omoară viața. Noi am descoperit, de fapt, cu această criză că viața e periculoasă și că cel mai mare pericol putem fi chiar noi pentru celălalt sau celălalt reprezintă cel mai mare pericol pentru noi și cumva asta a făcut ca această criză să fie una neobișnuită”, punctează omul de afaceri.

Deși a trăit începuturile crizei cu toate emoțiile posibile, la două săptămâni distanță de la izbucnirea pandemiei, Dorin Bodea alături de echipa sa au început să acționeze și să facă experimente. “Cred că ăsta este singurul lucru care poate fi recomandabil într-o criză până trece perioada asta de început, până la a te dumiri. Acțiunea e mai importantă decât să stai să te gândești la ce se poate întâmpla”, mai spune antreprenorul.

Însă, el consideră că față de criza anterioară, cele mai multe organizații au fost pregătite să ia măsuri financiare. Totodată, Dorin Bodea susține că atunci când e vorba de o criză lucrurile nu sunt deloc simple. De ce? “Pentru că prima idee cu care trebuie să ne obișnuim într-o criză este să pierdem și asta este o idee inconfortabilă pentru toată lumea. Cumva trebui să ne gândim ca toată lumea pierde. Până la urmă planul de criză este un plan de dezvoltare, o strategie de dezvoltare”.

Pe de altă parte, este necesar ca antreprenorii să se gândească la cum vor arăta companiile și business-ul lor după ce va trece criza. Mai exact, indiferent de cât durează această criză, fondatorul Result Development este de părere că cel puțin două-trei scenarii trebuie luate în considerare.

“Să nu uităm că o criză este și o oportunitate. În criză se poate lua cotă de piață. Creșterea valorii pe piață în criză îți arată cumva că faci ceea ce trebuie. Adică sunt foarte multe companii care înregistrează un nivel scăzut al vânzărilor. Să zicem că scad cu 30-40% vânzările. Dar, dacă piața a scăzut cu 50% și am scăzut vânzările cu 30% înseamnă că mi-am luat cotă de piață, ceea ce înseamnă că strategia mea de dezvoltare a afacerii este una viabilă și îmi arată că fac ce trebuie”, continuă el.

În plus, faptul că oamenii și-au mutat activitatea de la birou acasă a determinat și pierderea identității muncii, cu toate că 90% dintre aceștia au remarcat o productivitate mai mare. “Această creștere a volumului de muncă este cumva în legătură și cu faptul că și-ar putea pierde jobul dacă nu muncesc mai mult sau arată cel puțin că sunt mai prezenți, mai conectați la ceea ce făceau înainte. Este un mare factor de stres”. 

Dar, pentru a gestiona incertitudinea, Dorin Bodea spune că avem nevoie să folosim niște algoritmi și să fim raționali. “Se cunoaște deja că în bună măsură deciziile pe care le luăm sunt iraționale. Deci, cumva dacă vrem să ne luptăm cu incertitudinea e nevoie să ne schimbăm un pic stilul de a gândi lucrurile, să folosim niște statistici. La nivel organizațional asta se întâmplă deja de ceva vreme încoace”. 

Așadar, Dorin Bodea consideră: “Organizațiile ar trebui să investească în două zone: fericirea clienților și să dezvolte, dincolo de o relatie de satisfacție, una mai consistentă și în același timp să se centreze pe oamenii cu adevărat valoroși pe care să  încerce cu toate soluțiile la îndemână să-i țină acolo”.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii