
Ce cuvânt caracterizează cel mai bine anul 2021?
2021 a fost și este în continuare despre schimbare, transformare, provocări, decizii și reziliență. În cadrul CEZ, suntem obișnuiți cu schimbarea (în contextul pandemic am demonstrat din plin acest lucru), rămânem bucuroși de transformare, mai ales cea digitală cum ne place nouă și demostrăm reziliență și adaptare în fiecare zi în care transformăm provocările în oportunități.
Care au fost motivele dvs de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2021? (pandemia, criza economică, criza de materii prime, inflația, forța de muncă, criza guvernamentală, altele). Care sunt rezultatele activității companiei/ grupului, comparativ cu estimările de la început anului?
Nu cred că îngrijorarea este în general un atribut care să ne guverneze activitatea operațională și deciziile de business. În cadrul Grupului, am dezvoltat mai degrabă un tipar orientat către adaptabilitate, nivel ridicat de responsabilitate și apreciere al rolului critic pe care CEZ îl are în zona de distribuție, furnizare și producție de energie la nivel național. Suntem o echipă omogenă de profesioniști cu oameni bine pregătiți care duc mai departe proiectele de digitalizare curente și caută în permanență idei și proiecte inovative. Rezultatele și reușitele noastre sunt în continuare consolidate și țintesc aceleași seturi de valori și obiective strategice: să asigurăm un nivel optim al calității energiei distribuite, să inovăm și să rămânem deschiși la noi oportunități în regenerabile, mereu aproape de comunitate cu proiecte dedicate, dar și aproape de clienții noștri.
Care au fost motivele de satisfacție sau de optimism în 2021?
Personal pot spune că modul în care organizația a rămas în siguranță în toată această perioadă în contextual pandemic și responsabilitatea cu care echipa CEZ a îmbrățișat toate măsurile și regulile de protecție împotriva COVID-19 sunt principalele mele motive de optimism. Faptul că ajungem sănătoși acasă după o zi de lucru în teren sau la birou sau că salariații care lucrează în telemuncă și familiile lor ne transmit că sunt sănătoși și protejați sunt toate veștile care ne mențin încrezători. Ne încurajăm colegii, partenerii, clienții să rămână informați și în siguranță, de aceea ne-am alăturat și caravanei #OameniCaNoi care a poposit pentru 2 zile la Craiova, Slatina și Pitești.
Cum caracterizați mediul privat de afaceri din România în anul 2021 în privința rezilienței și dinamicii? Argumentați.
Deși 2021 a fost presărat cu incertitudini și un grad ridicat de volatilitate, CEZ a descoperit că poate bifa și mai multe reușite, chiar și în condițiile stricte. Am confirmat încă o dată că drumul de digitalizare pe care am pornit este o bază solidă pentru un business matur, sustenabil, capabil să se dezvolte în tandem cu nevoile consumatorilor de energie și să contribuie la atingerea țintelor verzi impuse de Uniunea Europeană.
Care sunt deciziile bune pe care le-a făcut guvernul pentru încurajarea și susținerea mediului de afaceri din România în anul 2021? Care sunt lucrurile pe care trebuia să le facă, dar nu le-a făcut?
n/a
Care considerați că vor fi cele mai mari provocări la nivel mondial în anul 2022?
Adaptarea și implementarea celor mai bune soluții. Și cred că soluțiile vor veni din găsirea celor mai potrivite perspective care să transforme provocările care sunt și care urmează în oportunități și dezvoltare sustenabilă.