Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Doina Vornicu (CEZ România): „Responsabilitatea si disciplina sunt cuvintele de ordine în acţiunile pe care le derulăm””

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
 aboneaza-te
Doina Vornicu - COO CEZ Romania

Doina Vornicu, COO CEZ România

Forbes: Ce decizii de business a luat compania dvs. de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Doina Vornicu:  Grupul CEZ în România a fost şi rămâne tot timpul conectat la comunitate, la sectorul economic şi nu numai, la ceea ce se întâmplă în ţară dar şi în afara ei. Am urmărit indeaproape, inca de la primele cazuri testate, evoluţia situaţiei epidemiologice COVID-19 în străinătate şi ne-am mobilizat prompt la apariţia primelor cazuri în România.

Am creat o echipă de criză, am luat în calcul atât aspectele operaţionale, cât şi pe cele strategice, am estimat potenţialele pericole asupra activităţii Grupului şi am acţionat astfel încât să ne asigurăm că rolul nostru de importanţă strategică în activităţile de distribuţie, furnizare şi producţie a energiei electrice nu este perturbat.

În plus, am inclus în activitatea noastră zilnică implementarea unui amplu plan de măsuri care să asigure condiţiile optime de protecţie pentru angajaţii noştri şi pentru clienţii şi consumatorii de energie electrică şi gaze naturale. Am rămas la fel de activi în dialogul cu autorităţile publice, cu partenerii noştri, cu care am făcut schimb de idei asupra celor mai complete măsuri de protecţie, care să fie conforme cu toate recomandările specialiştilor şi să se aplice în domeniul nostru de activitate.

Bineînţeles, în rândul măsurilor impuse de situaţia epidemiologică curentă, am inclus suplimentarea măsurilor de curăţenie şi dezinfecţie ale sediilor şi unităţilor CEZ, am restricţionat complet accesul extern şi am înlocuit deplasările în interes de serviciu cu teleconferinţe şi videoconferinţe. Faptul că am păstrat un proces rapid şi eficace de decizie la nivelul Grupului a reprezentat un element care ne-a permis să stăpânim şi să reducem riscurile impuse de situaţia curentă.

De asemenea, este important de menţionat faptul că gradul de digitalizare al Grupului CEZ în România a reprezentat o gură importantă de aer în asigurarea siguranţei angajaţilor noştri în sensul în care marea majoritatea a acestora îşi desfăşoară deja activitatea în regim de telemuncă.

Ţin să precizez că soluţiile tehnice implementate de-a lungul anilor şi cu precădere începând cu anul 2016 când am dat startul proiectului de digitalizare SMART Transformation, au fost şi sunt un sprijin important în derularea portofoliului divers de activitate al Grupului CEZ în România. De la soluţii IT care asigură activitatea de telemuncă, până la sisteme ca MWM, MDC, ADMS şi tot ce ţine de partea de contorizare inteligentă, toate s-au dovedit a fi un atu important în implementarea rapidă a condiţiilor propice de siguranţă pentru publicurile noastre ţintă (angajaţi, clienţi, consumatori de energie, comunitate).

Primele decizii luate în favoarea angajaţilor şi clienţilor noştri deopotrivă, au fost să suspendăm activitatea Centrelor noastre de Relaţii cu Clienţii şi Consumatorii şi să îi invităm să folosească mediul online.

De asemenea, am luat în considerare şi am finalizat implementarea unor sisteme de back-up pentru activităţile operaţionale critice.

Forbes: Care sunt măsurile pe care compania dvs. le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Doina Vornicu: Oamenii Grupului CEZ în România au fost şi rămân unul dintre elementele centrale ale business-ului nostru. Am fost extrem de riguroşi în găsirea celor mai potrivite măsuri de protecţie pentru ei. Am avut în vedere recomandările oferite de autoritățile publice, am comunicat proactiv şi am implementat cu strictețe măsuri de protecţie.

Toate aceste acţiuni nu s-au încheiat. Ştim că suntem angrenaţi într-o situaţie de durată şi acţionăm în consecinţă. Păstrăm o relaţie strânsă cu angajaţii noştri şi cu sindicatele care îi reprezintă şi căutăm permanent soluţii astfel încât angajaţii CEZ să rămână în siguranţă.

Pentru echipele de teren ale operatorului Distribuţie Oltenia, cele care prin natura activităţii nu pot să-şi desfăşoare activitatea de acasă, am recurs la achiziţionarea unor echipamente de protecţie. Suplimentar, actualizăm constant situaţia locurilor de izolare sau carantină, cu sprijinul echipelor de situaţii de urgenţă şi al autorităţilor competente pentru a evita efectuarea în aceste zone de intervenţii în reţea, fără echipamente de protecţie.

De asemenea, echipele operative au participat la o serie de instruiri cu privire la implementarea măsurilor suplimentare de protecţie iar în cazul dispecerilor, am asigurat condiţii de izolare, la fel ca în cazul altor poziţii cheie din companie.

Totodată, am optat de fiecare dată pentru soluţiile cele mai precaute şi eficiente, care să asigure siguranţa angajaţilor şi am intensificat operaţiunile de dezinfectare a birourilor şi suplimentarea cantităţilor de soluţii dezinfectante.

Grupul CEZ în România a fost primul furnizor, respectiv distribuitor de energie electrică care a suspendat activitatea centrelor de relaţii cu clienţii/ consumatorii iar în prezent avem aproximativ 900 de angajaţi care lucrează de acasă şi continuăm să lucrăm pentru a le oferi această posibilitate la câţi mai mulţi dintre ei.

Responsabilitatea si disciplina sunt cuvintele de ordine în acţiunile pe care le derulăm pentru a preveni răspândirea cazurilor de infectare cu COVID-19 în rândul personalului nostru.

Rămânem la fel de responsabili şi în sectorul economic,  în parteneriatele noastre cu furnizorii de servicii cu care am stabilit măsuri comune şi planuri de rezervă care să asigure îndeplinirea obligaţiilor noastre şi siguranţa clienţilor noştri.

Forbes: Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioadă de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?

Doina Vornicu: Guvernul a promovat deja o serie de măsuri menite să sprijine mediul economic şi afacerile mici şi mijlocii. Rămânem la fel de interesaţi de subiect întrucât credem cu tărie că susţinerea companiilor afectate este cea mai potrivită metodă de a diminua efectele contextului epidemiologic actual asupra economiei României. Consider ca toate masurile aplicate de catre Guvern trebuie sa tina cont de impactul economic asupra sectoarelor esentiale pentru populatie si pentru economie. Dialogul cu specialistii este imperios necesar iar echilibrul trebuie sa fie cuvantul de ordine.

Forbes: Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Doina Vornicu: În prezent, nu sunt motive de îngrijorare pentru derularea în condiţii optime a activităţii Grupului CEZ în România. Acest lucru nu înseamnă că nu vom rămâne la fel de precauţi şi atenţi la evoluţia acestei pandemii, fapt ce ne va oferi posibilitatea de a lua cele mai bune decizii pentru angajaţii şi clienţii noştri, dar şi pentru comunitatea locală.

Forbes: Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?

Doina Vornicu: Grupul CEZ în România a început implementarea unor propuneri menite să sprijine atât comunitatea locală cât şi cea de business. Pe lângă aceste proiecte, ne-am propus să păstrăm un dialog direct şi continuu cu clienţii şi partenerii noştrii, care să ne permită să-i sprijinim astfel încât aceştia să-şi desfăşoare activitatea în continuare, în condiţii de siguranţă, şi să-şi permită îndeplinirea atribuţiilor contractuale şi legale pe care le au în parteneriatul cu noi.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii