Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Doar o singură reclamă la bere a încălcat Codul de Practică în Publicitate, în ultimii cinci ani

bere.jpg
Directorul general al Asociației Berarilor din România (ABR), Constantin Bratu, a precizat că, din cele cinci reclamaţii primite în cazul reclamelor la bere în ultimii cinci ani, una singură, anul trecut, a încălcat Codul de Practică în Publicitate, conform Comitetului Etic al RAC, aceasta fiind imediat retrasă, notează Media Expres.

Autoreglementarea în domeniul berii prin ABR și al publicității – prin intermediul Consiliului Român pentru Publicitate (RAC) – au fost date ca exemple de bune practici în România, în cadrul seminarului „Autoreglementarea sectorului berii din România”, desfășurat vineri, 24 mai, la Radisson Blu Hotel din București.

Bratu a vorbit printre altele despre Regulile de Comunicare Comercială Responsabilă privind Berea, referindu-se la capitolul 2 – Minori: „În toate comunicările noastre comerciale nu poate să apară nimeni dacă nu are şi pare a avea cel puţin 25 de ani. Nu targetăm minorii. Suntem interesaţi ca mesajul nostru să apară pe un canal în care avem o proporţie covârşitoare de adulţi. Nu comunicăm în zone în care minorii sunt într-o proporţie mai mare de 25%”.

Bratu a mai spus că „elementul de noutate este faptul că am găsit o soluţie pentru a ne putea autosesiza. Până la începutul acestui an monitorizăm noi, ca asociaţie, orice comunicare comercială pe care producătorii noştri o lansau în piaţă. Ne-am dat seama că este o pierdere de timp şi e mai simplu să îi rugăm pe ei să ne trimită, în primele cinci zile, orice comunicare comercială lansată pe piaţă. În felul acesta, avem capacitatea să ne autosesizam, la nivelul asociaţiei. Pe de altă parte, toate site-urile nostre şi ale membrilor noştri au o verificare de vârstă înaintea accesului”.

Laura Frunzeti, directorul executiv al RAC, a spus despre organizația sa că a încercat să modifice modul de organizare al comitetelor etice care analizează sesizările, formate din câte cinci membri, potrivit Media Expres.

„Am făcut în aşa fel încât să existe doi membri independenţi în aceste comitete etice care să asigure echidistanţa şi să contribuie la o privire de ansamblu mai bună. Până acum, în cadrul comitetelor etice care analizau sesizările, se implicau membrii noştri reprezentanţi ai organismelor şi organizaţiilor care fac parte din RAC, dar niciodată nu făcea parte din comitet cineva care se afla în incompatibilitate cu industria respectivă” (industria produsului promovat în reclamă analizată – n.red.).

Ea a precizat că RAC are acum doi membri care au cunoştinţe legate de publicitate „şi avem un reprezentant IAA şi unul, freelance, Magda Niculescu”.

Frunzeti a mai spus că până acum, de când „berarii” sunt membri RAC, doar cinci sesizări au fost primite de RAC privind reclame la bere şi au fost trimise doar trei solicitări de copy advice (la Consiliul Român pentru Publicitate) pentru comunicări comerciale legate de bere.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii