Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Sănătate |
|

Doar 16% dintre companii fac sponsorizări

În prezent, ONG-urile primesc de la companii doar 22% din suma care ar putea fi oferită de acestea ca sponsorizare.
bani.jpg

În 2013 doar 16% dintre companii (30.651) au ales să facă sponsorizări, valoarea totală fiind de 523 milioane de lei, adică doar 22% din potențialul maxim, potrivit calculelor Fundația HOSPICE Casa Speranței și AlTreileaSector.ro, în parteneriat cu EY România, care au folosit datele ANAF.  Anul trecut suma totală care ar fi putut fi direcţionată către sectorul non-profit a fost de 525 milioane de euro (sumă maximă calculată din profitul societăţilor comerciale).

Cu această sumă, s-ar putea tranforma în păduri 17.500 de hectare de terenuri degradate, ar putea fi construite 31 de centre de îngrijiri paliative care să ofere îngrijire pentru 61.000 de persoane, iar peste 800.000 de adolescenți din România ar putea fi susținuți să se implice în proiecte de educație în următorii cinci ani, potrivit calculelor Fundația HOSPICE Casa Speranței și AlTreileaSector.ro, în parteneriat cu EY România. Aceste scenarii au fost imaginate de Asociația ViitorPlus, Fundația HOSPICE Casa Speranței și organizația Școala de Valori.

Legea Sponsorizării și Codul Fiscal permit societăților comerciale să direcționeze, în fiecare an, fără niciun cost, un procent de până la 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale din România.

Totuşi, în ultimii 3 ani, tendința sponsorizărilor este în ușoară creştere, numărul companiilor care au folosit legea ajungând de la 29.317 în 2011, la 30.651 în 2013.   Domeniile  care au fost susţinute cu precădere sunt sănătatea şi educaţia, potrivit unei cercetări calitative realizate în mediul IMM și cel ONG. Doar jumătate dintre aceste firme direcționează fonduri spre sectorul non-profit, iar cele care nu au direcționat fonduri spun că principala piedică este “mecanismul fiscal prea complicat”. Cercetarea a fost realizată de HOSPICE Casa Speranței și AlTreileaSector.ro, cu sprijinul EY. Colectarea datelor a avut loc în perioada septembrie – noiembrie 2014 și analizează răspunsurile a 115 reprezentanți IMM-uri și 97 de reprezentanți ONG.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii