Cautare




, Editor Coordonator

Gastronomie |
|

Do you fondue?

Dacă în Paris, Copenhaga sau Geneva magazinele specializate în brânzeturi sunt ceva obișnuit, în București o fromagerie este o surpriză plăcută.
DSC_3281

Pasionat de brânzeturi, Alexandru Pițigoi a decis să deschidă acum un an și jumătate fromageria Mesange, în apropiere de Piața Dorobanți:

„Am locuit în străinătate o perioadă, am călătorit mult în țările care au tradiție în prepararea specialităților din brânzeturi, am mers la saloane de profil și i-am cunoscut personal pe mulți dintre micii producători care astăzi ne sunt furnizori. Am sesizat o oportunitate, nu exista așa ceva la noi“, explică Alexandru.

Din analizele făcute de echipa lui, a reieșit că amplasarea ideală pentru un astfel de business este în zona Pieței Dorobanți, care îmbină fericit aspectul rezidențial cu cel comercial. Dificultatea a fost găsirea și pregătirea personalului, însă, odată depășit acest neajuns, Alexandru se poate mândri cu ceea ce este astăzi fromageria Mesange: „Avem o ofertă foarte bogată. Furnizăm doar brânzeturi autentice, de la producători mici din Franța, Elveția, Spania, Olanda sau Anglia, care lucrează după rețete tradiționale. Pe cei mai mulți dintre ei îi cunosc personal.“

Fromageria Mesange își respectă standardele de calitate. Selecția inițială se face chiar în țările de origine ale produselor. „Producătorii, fermieri sau cooperative, nu au capacitatea financiară sau logistică de a exporta direct…. Aici intervin cei care fac maturare sau mai bine spus „affinage“ – termen francez care definește într-un cuvânt metoda prin care li se imprimă brânzeturilor un anumit caracter în timpul maturării. Ei selectează foarte atent brânzeturile de la micii producători, le definitivează prin acest proces de affinage, specific fiecărui tip de brânză în parte și apoi le vând către fromagerii de specialitate precum a noastră. Noi ne putem mândri cu faptul că lucrăm cu unii dintre cei mai buni astfel de specialiști, recunoscuți în domeniu“, spune Alexandru Pițigoi.

Boutique-ul cu brânzeturi și-a format propria clientelă: unii cunosc deja specialitățile de la Mesange, alții sunt dornici să le încerce. Important este că și unii, și alții revin. În timp, ideea inițială a evoluat. „La început am vrut să fim doar o fromagerie, un magazin de brânzeturi. Apoi am zis să facem și un cheese bar, unde clienții să poată sta și să guste din produsele noastre“, explică Alexandru.

„Următoarea etapă a fost diversificarea meniului: am adăugat câteva preparate, fondue, raclette, sandvișuri calde, la care am asortat salate, supe, paste (facem, de exemplu, spaghetti în roata de parmezan), câteva feluri cu carne, deserturi și vinuri. Și ideea s-a dovedit strălucită: astăzi, veniturile noastre provin în mod egal din retail și din cheese bar.“

Fromageria de pe strada Tudor Ștefan este deja un reper pentru cunoscătorii în materie de brânzeturi rafinate. Cât despre neinițiații dornici de nou, ei pot participa la degustările organizate la Mesange și se pot bucura de intimitatea și șarmul parizian al locului.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii