Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Divizia de agribusiness a Grupului Agricover, afaceri de peste 1 mld. lei în 2015

Agricover, platforma integrată de soluții specializate pentru dezvoltarea afacerilor fermierilor români, a alocat în 2015 un buget de 18 milioane de lei și a înregistrat o cifră de afaceri de 1,19 miliarde lei în 2015, la același nivel față de anul precedent.
Agricultura

Potrivit reprezentanților Agricover, piața de agribusiness a fost afectată în 2015, atât de scăderea producției agricole a României cu peste 30%, din cauza secetei prelungite, urmată de scăderea semnificativă a prețurilor pe piețele internaționale, cât și de o stagnare a pieței inputurilor agricole (semințe, pesticide, îngrășăminte, motorină) pentru prima dată în ultimii 10 ani.

Anul trecut, Agricover a demarat un program de investiții atât în unitatea de procesare a cărnii, cât și în infrastructura de preluare și depozitare a cerealelor și oleaginoaselor. Investițiile în abator s-au axat pe modernizarea unității, automatizarea și implementarea unor sisteme informatice de gestiune. Deschisă în luna iulie 2015, linia de business a atins la finalul anului capacitatea de abatorizare de 1.200 capete pe zi. Efortul investițional a vizat și dezvotlarea unui portofoliu deiversificat de produse ambalate, listat pe majoritatea lanțurilor de retail, precum carne de porc tranșată și produse semi-preparate. De asemenea, investițiile au mai vizat completarea dotării și informatizarea activităților din baze și silozuri.

Valorificarea și distribuția de legume și fructe, desfășurată sub programul Dor de Gust, a atins un volum de 8.200 tone de fructe și legume românești valorificate în marile reșele de retail și către industria procesatoare.

AGRICOVER CREDIT A ACORDAT CREDITE ÎN VALOARE DE 950 MILIOANE LEI ÎN 2015 ȘI VREA SĂ MAI DESCHIDĂ PATRU NOI SUCURSALE

În 2015, distribuția de inputuri a înregistrat o creștere medie de peste 33% a volumelor, pe fondul unei piețe a inputurilor agricole aflată în stagnare. Pentru achiziția de semințe și pesticide, au fost acordate fermierilor peste 170 milioane de lei credit comercial, suplimentar față de creditele oferite de Agricover Credit IFN.

Valorificarea de cereale și oleaginoase a înregistrat o scădere, atât la nivelul prețului mediu, cât și al volumelor tranzacționate, de circa 23% față de anul precedent, după ce în 2015 au fost achiziționate și valorificate aproape 700.0000 de tone. Scăderile sunt rezultatul combinat al diminuării cu 30% a producției de cereale la nivel național, dar și a deciziei fermierilor de a amâna vânzarea cerealelor, din cauza prețului redus. Compania estimează că fermierii au păstrat pe stoc cu 2-3 milioane de tone de cereale mai mult la finele anului 2015, față de anul 2014.

În ceea ce privește portofoliul de clienți, Agricover a ajuns la un număr de 4.500 de fermieri, ce lucrează o suprafață de 1,5 milioane hectare. Una dintre prioritățile companiei a fost extinderea numărului de clienții medii și mici, obiectiv pe care compania îl are și în 2016.

Numărul de angajați implicați în operațiunile de Agribusiness a crescut la 725 în 2015, față de 542 angajați în 2014, creștere susținută în principal de dezvoltarea abatorului. În prezent, Grupul Agricover are peste 850 de angajați.

Pentru anul 2016, operațiunile de Agribusiness se vor axa, printre altele, pe consolidarea poziției de piață și pe stabilizarea liniilor noi de business. Managementul riscului rămâne o prioritate centrală pentru Agricover în anul curent, în contextul în care dezvoltarea operațiunilor de Agribusiness presupune creșterea numărului de clienți deserviți, în special în zona clienților mici și mijlocii.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii