Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Discovery a realizat un studiu regional despre impactul și viitorul publicității TV

Un brand TV în care telespectatorii au încredere este un bun indicator al calității programelor pe care le vor urmări, sunt de părere 60% dintre telespectatorii din România care au participat la cel mai recent studiu Discovery, informează Media Expres.
studiu discovery

Un efect de contaminare pozitivă de la programe spre materialele publicitare este demonstrat de faptul că telespectatorii admit că reclamele TV difuzate pe televiziunile de încredere au un impact mai puternic.

Același chestionar a scos la iveală faptul că, în ciuda tendinței în creștere de vizionare a conținutului pe mai multe ecrane în același timp, cei mai mulți dintre telespectatorii români continuă să petreacă în fața televizorului între 3 și 5 ore pe zi.

Studiul regional a fost realizat de Discovery Networks în parteneriat cu The Future Foundation.

Intitulat „The Future of TV Advertising”, studiul are la bază un eșantion de 3.000 de repondenți din zece țări din regiunea Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa (CEEMEA): România, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Ucraina și Emiratele Arabe Unite. Regiunea CEEMEA reprezintă 26,1% (1,866 miliarde de persoane) din publicul TV la nivel mondial, având o putere de cumpărare de 16,5% la nivel global, potrivit Organizației Națiunilor Unite și Fondului Monetar Internațional.

Studiul a avut și o componentă calitativă – interviuri cu experți din industrie – pentru România fiind ales Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer Orange.

Potrivit studiului, vizionarea de conținut video pe ecrane multiple, disponibilitatea serviciilor on-demand și capacitatea din ce în ce mai mare a telespectatorilor de a controla ceea ce vizionează sunt câteva dintre tendințele puternice care influențează configurarea pieței media în prezent. În același timp, participanții la studiu au demonstrat că înțeleg foarte clar relația dintre conținutul de calitate, accesibil în orice moment, și publicitatea ca sursă de finanțare a acestuia.

Un procent de 80% dintre români consideră că absența publicității ar putea conduce la scăderea calității programelor TV.

Potrivit studiului, consumatorii sunt mai receptivi dacă urmăresc o reclamă adaptată profilului fiecăruia, ceea ce sugerează un viitor în care comunicarea personalizată va fi din ce în mai relevantă.

De asemenea, mai bine de 50% dintre respondenții din regiunea CEEMEA continuă discuțiile despre branduri pe un al doilea dispozitiv, după încheierea reclamei la TV, demonstrând o amplificare a gradului de implicare.

Principalele concluzii ale studiului:

Reclamele TV sunt eficiente

80% dintre telespectatorii din România consideră că absența reclamelor ar conduce la scăderea calității programelor TV, în contextul în care 40% dintre aceștia petrec zilnic între trei și cinci ore în fața televizorului.

Trei telespectatori din 10 la nivelul regiunii sunt de acord că plasarea de produse în timpul unui program îi convinge mai ușor să cumpere acel produs.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii