FacebookTwitterLinkedIn

Discovery şi-a mărit participaţia de la 20% la 51%, devenind acţionar majoritar, ca parte a unui parteneriat strategic, început în decembrie 2012, cu TF1 Group.

Astfel, compania şi-a adăugat în portofoliu şase noi televiziuni de tip Pay-Tv disponibile în Europa şi Asia: Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews.

TF1 îşi va menţine capacitatea de a formula opţiunea de vânzare în privinţa pachetului de acţiuni rămas, adică 49% din Eurosport International, ceea ce ar putea creşte pachetul deţinut de Discovery la 100%.

Preţul final pentru Eurosport International a fost determinat având la bază o evaluare a Grupului Eurosport de 902 milioane de Euro (aproximativ 1,2 miliarde de dolari), rezultată din evaluarea iniţială, care a fost ajustată pentru a reflecta preluarea controlului asupra companiei.

Din această evaluare a grupului a fost dedusă valoarea Eurosport France (85 milioane de euro, aproximativ 115 milioane de dolari). TF1 estimează că îşi va păstra pachetul de 80% din acţiunile Eurosport France, cel puţin până la data de 1 ianuarie 2015.

De asemenea, încheierea acestei tranzacţii nu influenţează celelalte două elemente ale contractului iniţial, referitoare la faptul că Discovery a dobândit 20% din acţiunile televiziunilor Tv Breizh, Histoire, Ushuaia Tv şi Stylía, respectiv la acordul de producţie cu TF1 Group.

Discovery Communications a anunţat că intenţionează să ia decizii strategice pe termen lung şi să facă investiţii specifice pentru a consolida şi extinde oferta de programe şi servicii Eurosport, maximizând astfel audienţa şi acoperirea Eurosport. Compania va colabora cu managementul şi angajaţii Eurosport în vederea dezvoltării unui plan de afaceri pe termen lung, care să optimizeze noile televiziuni care acum fac parte din reţeaua globală tv Discovery.

Preşedintele şi CEO-ul Discovery Communications, David Zaslav, a declarat că această preluare va mări cota lor de piaţă, aducând profit pe termen lung acţionarilor: „Astăzi este o zi extraordinară pentru Discovery Communications, ca lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată. Preluarea Eurosport va contribui în mod strategic la creşterea cotei noastre de piaţă, consolidând relaţiile cu clienţii de publicitate şi cu partenerii de distribuţie şi oferind conţinut ’must-have’ telespectatorilor din întreaga lume. Combinând programele Eurosport atât de apreciate, puterea brandului Discovery la nivel mondial şi expertiza la nivel local, vom continua să fructificăm potenţialul pieţei de televiziune cu plată la nivel internaţional, generând profit pe termen lung pentru acţionarii noştri”.

„Eurosport este pregatit pentru o nouă etapă de dezvoltare, iar Discovery reprezintă partenerul ideal pentru a transforma această viziune în realitate. Discovery are un istoric solid în investiţii strategice pe termen lung, din care vor avea de câştigat atât clienţii de publicitate şi partenerii de distribuţie, cât şi publicul din întreaga lume”, a fost părerea Preşedintelui şi CEO al TF1, Nonce Paolini.

Discovery a început în 1989 distribuirea televiziunilor sale în Europa, investind timp de 25 de ani în dezvoltare reţelei la nivel internaţional. Adăugând în portofoliu cele şase noi televiziuni (Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific şi Eurosportnews), Discovery Communications operează în prezent peste 210 televiziuni, ajungând în total la 2,7 miliarde de abonaţi la nivel mondial, din peste 220 de ţãri.

Portofoliul companiei Pay-TV include: Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery şi Discovery Science sau OWN: Oprah Winfrey Netwok.

În acelaşi timp, Discovery este furnizor de produse şi servicii educaţionale în şcoli, incluzând un portofoliu de manuale disponibile în format digital şi este lider în servicii digitale cu un portofoliu online divers, ce include Discovery Digital Networks.

Grupul Eurosport a fost lansat în urmă cu 25 de ani și este în prezent cel mai mare grup media de sport din Europa, difuzează programe în 20 de limbi, ajungând la 135 de milioane de abonaţi din 54 de ţări. Eurosport HD este varianta în format high definition a Eurosport. Eurosport 2 ajunge la 72 de milioane de gospodării din 51 de ţări, programele sale fiind traduse în 18 limbi. Eurosport 2 HD a fost lansat în august 2009.

Eurosport Asia-Pacific ajunge în 16 ţări din regiune şi a lansat şi un canal HD, în septembrie 2011. Eurosportnews este televiziunea de ştiri sportive distribuită în întreaga lume.

Eurosport.com este o platformă multimedia de sport din Europa care înregistrează 23 de milioane de utilizatori unici pe lună (comScore), o reţea internaţională de website-uri pe teme sportive traduse în 11 limbi, inclusiv site-uri care funcţionează sub brandul Yahoo! în Germania, Spania, Italia şi Marea Britanie.

Aplicaţiile mobile gratuite Eurosport.com sunt disponibile în zece limbi. Eurosport Player, serviciul TV online al Eurosport, oferă programe sportive live şi on-demand pentru utilizatorii din 53 de ţări, iar aplicaţia Player este disponibilă pentru mobil, tabletă şi TV conectat la internet în 40 de ţări. Eurosport Events este o divizie a grupului specializată în managementul şi promovarea evenimentelor sportive internaţionale.