Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Discovery Channel pierde milioane de euro pentru că a fost scos din rețeaua RCS&RDS

discovery-channel.jpg
Adevărata cauză a conflictului dintre operatorul de cablu RCS&RDS și canalul Discovery sunt banii și nicidecum „interesul publicului”, motiv invocat ipocrit de ambele tabere.

De la sfârșitul lunii noiembrie, de când RCS&RDS a scos canalul Discovery din pachetul de cablu și de pe platforma sa de satelit Digi TV, am asistat din partea celor două companii la declarații și comunicate de presă care invocau „interesul publicului”. Reprezentanții RCS au spus ca își protejează clienții care nu urmăresc Discovery și sunt obligați să plătească pentru televiziunea inclusă în pachetul de bază, în vreme ce audiența canalului abia atinge 1%. La rândul său, Discovery a spus că plata efectuată de RCS pentru televiziunile din pachet este foarte mică raportat la calitatea programelor și că telespectatorii prizonieri de fapt în rețeaua operatorului din cauza prețului și a ofertelor foarte avantajoase de internet și telefonie au fost înșelați prin modificarea grilei peste noapte fără să le ofere posibilitatea reală de a opta pentru o altă ofertă.

În fapt, disputa se desfășoară în jurul banilor. Mihai Pavelescu, editorul revistei industriei de cablu „Media Expres”, a declarat pentru „Forbes” că Discovery pierde venituri de peste 1-1,2 milioane de euro pe lună în urma deciziei RCS de a scoate programul din rețelele sale de satelit și cablu, care însumează circa 2,5 milioane de abonați. Fără a mai pune la socoteală pierderile din publicitate în urma unei așteptate scăderi dramatice a audienței.

În mod corespunzător, dacă nu mai plătește acești bani canalului Discovery, RCS îi poate folosi după bunul plac, mai ales în condițiile în care investește în atâtea programe proprii, de la știri, filme și până la documentare.

Potrivit unor surse din industria de cablu, Pavelescu susține că Discovery ca și celelalte televiziuni folosesc în relațiile cu distribuitorii contracte cu un tarif minim garantat care depășește cu cel puțin 10% numărul de abonați existenți în rețelele de cablu, iar în unele re]ele tariful pentru televiziunile destinate pachetului de bază – Discovery, Animal Planet și TLC – depășește 0,5 euro pe lună pe abonat.

Spre comparație, cele trei televiziuni de filme – AXN, AXN Crime și AXN SciFi – se distribuie la pachet pentru sub 0,3 euro pe lună pentru un abonat, iar pachetul concurent direct pe nișa de documentare, National Geographic și National Geographic Wild costă sub 0,2 euro pe abonat.

Anul trecut, compania Discovery România a înregistrat o cifră de afaceri de 8,6 milioane de euro și a raportat un profit net de 1,3 milioane de euro, potrivit bilanțului depus la Ministerul Finanțelor. Tarifele pe abonat nu trec însă prin compania înregistrată la București, ci merg direct la sucursala europeană a companiei cu sediul la Londra.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii