Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Dino Ebneter, Country Managing Partner, Mazars Romania: Dialogul dintre Guvern și companii trebuie întotdeauna să continue, întrucât există voință, forţă și energie pozitivă în cadrul comunității de afaceri românești

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
Dino Ebneter_Managing Partner Mazars

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Mobilitatea este o parte fundamentală a jobului nostru, mai ales atunci când trebuie să fim în contact cu clienţii, dar şi colegii noştri pe plan intern și internațional.

Am decis în cadrul Grupului Mazars să restricționăm în primă fază şi ulterior, chiar să anulăm întâlnirile fizice, apoi să interzicem toate călătoriile, optând astfel pentru conferințele video sau audio, înainte ca administrația locală să impună anumite reguli. Am hotărât să luăm din timp toate măsurile de sănătate necesare, înainte ca acestea să devină legi, pentru a ne proteja echipele și a putea desfăşura planurile de continuitate (BCPs), astfel încât să ne continuăm activitatea și să ne ajutăm clienții.

Mazars, cu liniile de business principale, de contabilitate, audit și consultanță financiară se află în prezent în așa-numitul „busy season”. Echipele noastre continuă şi acum să lucreze aproape normal, cu câteva excepții, atunci când prezența fizică la sediul clienților a fost necesară. Activitatea Mazars este cea care trebuie să funcționeze în permanență, mai ales că rezultatul muncii noastre este, în cele din urmă, și mai important pentru companii în această perioadă de criză. Prin urmare, datoria noastră este simplă: să ne asigurăm că echipa este sănătoasă, că are toate mijloacele de a comunica și că poate asigura accesul clienților la datele de care au nevoie.

Odată ce toată lumea a fost în modul de „work from home”, am avut câțiva parametri pe care a trebuit sa îi monitorizăm constant: infrastructura IT, întâlnirile operaționale ale echipelor, volumul lor de muncă, dar și starea de spirit în noul context.

Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

 

Am decis să lucrăm de acasă, cu mult timp înainte ca Guvernul să instaureze starea de urgenţă; sănătatea psihică a angajaţilor noştri a fost la fel de importantă ca cea fizică. Aceste lucruri au fost apreciate de întreagă echipă, iar pe măsură ce ne continuam activităţile de acasă, am rămas aproape de colegi, fapt care este deja o normalitate în biroul Mazars.

Încă de la început, am comunicat transparent, într-o manieră uşor de înţeles și întotdeauna bazată pe fapte. Am trimis mesajele oficiale în numele bordului, dar am folosit pe cât posibil ocazia de a disemina comunicarea şi în grupuri mai mici.

După 6 săptămâni de lucrat de acasă, am lansat un leadership check-in survey, care ne-a permis să avem o perspectivă de ansamblu asupra nevoilor și stării de spirit ale întregii echipe: cu ce probleme se confruntă lucrând la domiciliu, ce întrebări și griji trebuie să avem în vedere și, de asemenea, ce cred ei despre impactul asupra companiei în condiţiile actuale.

Am avut mereu încredere în capacitatea angajaţilor noştri de a gestiona acest nou context cu înţelepciune, dar le-am oferit şi sprijinul nostru, dacă au avut nevoie, păstrând un dialog constant între bord și echipă, fără a le oferi sfaturi excesiv.

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați.

Reprezentând o interfață între mediul afaceri și autorități, activitatea Mazars poate fi mult simplificată, atunci când toate comunicările cu instituțiile statului se digitalizează. Proiectul EGOV (Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare) ar trebui implementat cât mai curand, permițând astfel eliberarea anumitor resurse din companii sau din bugetul de stat.

Dialogul dintre Guvern și companii trebuie întotdeauna să continue, întrucât există voință, forţă și energie pozitivă în cadrul comunității de afaceri românești, fie că vorbim de societăţi cu capital autohton sau străin.

Gestionarea cu succes a unei crize de o asemenea amploare se bazează numai pe munca în echipă. Nimeni nu se așteaptă de la un guvern să știe toate răspunsurile, dar ar trebui ca acesta să informeze populaţia în mod transparent și bazat pe date științifice, astfel încât fiecare dintre noi să poată contribui în consecinţă pentru o recuperare mai rapidă.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Mazars este o organizație antreprenorială, care se va adapta întotdeauna condițiilor pieței locale şi internaţionale. O bună parte a activității noastre este de a ajuta companiile să îndeplinească cerințele fiscale şi legale şi să îşi informeze acționarii și părțile interesate de statusul situațiilor financiare la un anumit moment. O altă parte se referă la consilierea persoanelor de decizie din companii pentru ca aceştia să acţioneze în cunoştinţă de cauză, mai ales pe timp de criză.

Economia românească ar trebui să se concentreze pe utilizarea abilităților sale creative, pentru a permite oamenilor să inoveze procesele, iar companiile să funcționeze eficient şi la un cost mai mic. Tehnologia este unul dintre factorii cheie în acest sens, iar țara este plasată extraordinar de bine la acest capitol. România ar trebui să își adune resursele de cercetare și dezvoltare și să propună soluții, care să permită o redresare mai rapidă a economiei.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

În primul rând, facem totul pentru a rămâne o companie sănătoasă din punct de vedere financiar, continuând să furnizăm serviciile clienţilor şi partenerilor noştri zi de zi. Oamenii reprezintă fundamentul Mazars și le oferim întregul nostru sprijin, astfel încât aceştia să poată face același lucru pentru familiile lor. Prin urmare, una dintre contribuțiile noastre este menținerea în funcțiune a acestui microcosmos.

În al doilea rând, rămânem un important auditor pe care companiile se pot baza, când au nevoie de consultanţă fiscală și financiară sau de contabilitate. În momentele de incertitudine, un consultant de încredere este esențial.

Mazars a creat un task force pentru a-și adapta instant serviciile oferite si pentru a se asigura că neclarităţile în business ale clienților sunt adresate prompt.

Echipa Mazars oferă gratuit informări periodice, în special cu privire la diversele modificări fiscale și legale şi explică impactul acestora în webinarii şi alerte, dar este şi o parte activă a dialogului cu instituţiile statului. În plus, oferim consultanţă gratuită în domeniul resurselor umane și al comunicării, în special companiilor mai mici, în limita timpului disponibil.

Specialiștii ghidează clienții în procesele decizionale, pentru ca aceştia să beneficieze de experiența noastră în criză. De exemplu, le oferim diverse data-analytics pentru o mai bună înțelegere a propriei companii, o evaluare IT care să asigure securitatea cibernetică la nivel înalt și tehnologiile aferente, sau pur și simplu cu alocarea specialiștilor Mazars, atunci când este nevoie urgentă.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii