Dines (UiPath): În faza de hiper creștere, orice strategie este o prostie. Veniturile din 2019 le estimează la 600 de milioane de dolari, triple față de 2018 - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Internet |
|

Dines (UiPath): În faza de hiper creștere, orice strategie este o prostie. Veniturile din 2019 le estimează la 600 de milioane de dolari, triple față de 2018

Daniel Dines, CEO-ul UiPath, primul unicorn românesc, evaluat la 1,1 miliarde de dolari, susține că unul dintre motivele pentru care au reușit o creștere accelerată în ultimul an și jumătate este acela că n-au avut nicio strategie, singura țintă fiind să obțină cotă de piață.
UiPath Conference

„Am crescut nebunește. La 1 ianuarie 2017, eram 100 de angajați, acum sunt 800 de angajați. (…) Avem o cifră de afaceri răspândită egal, în toată lumea: o treime în US, o treime în Europa, o treime în Asia, ceea ce este surprinzător. Un alt lucru cred că l-am făcut bine, și este interesant de studiat, poate, este lipsa noastră totală de strategie. În hiper grow (n.red. – în faza de hiper creștere), orice strategie este o prostie – nu există așa ceva. Trebuie să te duci, pur și simplu, să acaparezi o piață. În momentul în care există o cerere atât de mare, orice este o frână. Singura noastră strategie, într-un fel, a fost cultura companiei. Păstrează cultura companiei, angajează oameni smart, creează un model de business replicabil și trimite-i în toată lumea să vândă”, a spus Daniel Dines, CEO-ul UiPath, cu ocazia lansării celei de-a patra ediții „EY Antreprenorul Anului – România 2018”.

Evoluția numărului de angajați a fost dată de vânzări. Pornit în 2015, de Daniel Dines și Marius Tîrcă (CTO), într-un apartament situat pe strada Delea Veche, ca un spin-off dintr-o companie de outsourcing, UiPath, care câștigă din abonamente, a obținut venituri în primul an de 1 milion de dolari.

Delea Veche este o stradă din Estul Bucureștiului, o zonă în afara hub-urilor de birouri și IT ale orașului, fiind mai mult destinație rezidențială și pentru companii aflate la început și care au puține resurse financiare. Totuși, la acel moment, ambii fondatori aveau deja o puternică expriență în tehnologie, peste 10 ani, fiecare, și în antreprenoriat.

În 2016, compania a ajuns la 5 milioane de dolari, anul trecut, la 45 de milioane de dolari, iar în prezent sunt aproape de 100 de milioane de dolari, potrivit lui Dines.

„Vrem să creștem anul acesta la 200 de milioane de dolari, la anul, la 600 de milioane de dolari. Piața susține, din fericire, pentru noi”, a subliniat Dines.

Ca vânzări, UiPath a țintit inițial patru regiuni – SUA, Franța, Germania și Japonia. Una dintre ținte a fost în special Japonia, deși i se recomanda să nu se ducă și competitorii săi nu erau acolo. Însă, în Japonia au deja aproape 100 de angajați, numai în Tokio.

Japonia este piața cu cea mai mare creștere pentru noi. (…) Avem 18 din primele 20% companii, iar asta se vede în toată lumea. (…) Japonia ne-a dat un pilon foarte puternic, care ne ajuta în toată Asia. Noi în toată Asia suntem numărul 1, nu există numărul 2, 3, în US suntem noi și încă o companie, în Europa suntem noi și încă o companie, pur și simplu, mergând nebunește. Funcționează, bineînțeles, doar într-un caz unic. Dacă recunoașteți, la un moment dat, acel patern și sunteți într-o industrie care crește, aceasta este cea mai bună strategie”, a mai spus Dines.

Primul unicorn românesc: Cum a reușit un start-up lansat de doi români în 2015 să fie evaluat la 1,1 miliarde de dolari?

UiPath, platformă de Enterprise Robotic Process Automation (RPA), prin care roboții software execută procesele repetitive efectuate de angajați, a reușit să devină primul unicorn (n.red. – start-up a cărei evaluare depășește 1 miliard de dolari) românesc, după ce a atras o finanțare de 153 de milioane de dolari, la mijlocul lunii martie 2018.

Aceasta a fost cea de-a treia rundă de finanțare obținută de UiPath, după ce, la finalul lui 2015 a atras 1,6 milioane de dolari, iar, în primăvara anului trecut, alte 30 de milioane de dolari de la fonduri de investiții care au pariat pe companii precum Facebook sau Google.

Noua rundă de finanțare, cea care a propulsat compania la valoarea de peste 1 miliard de dolari, a fost condusă de fondul de investiții Accel Capital, unul dintre cele mai importante fonduri care face investiții în companii din tehnologie.

Acestuia i s-au alăturat doi noi finanțatori, CapitalG și Kleiner Perkins Caufield & Byers. De asemenea, și primii investitorii ai UiPath – Earlybird, Credo Ventures și Seedcamp, au participat în această rundă.

Banii vor fi folosiți pentru a accelera evoluția produsului UiPath, în inovații care integrează Machine Learning și alți algoritmi de Inteligență Artificială în operațiunile digitale ale clienților companiei.

UiPath deschide al doilea sediu din România, la Cluj-Napoca, după ce a cumpărat o companie de software locală

În plus, UiPath își continuă expansiunea globală cu birouri noi în Amsterdam, Houston, München, Paris, Seoul și Washington D.C. La începutul acestei luni, compania a deschis al doilea birou din țara noastră, a Cluj-Napoca.

La momentul tranzacției, acum două luni, de la cei 10 angajați cât erau la început, compania ajunsese la aproape 600 de oameni, în 14 țări, dintre care 252 la sediul din România.

Anul trecut, portofoliul de clienți ai UiPath a crescut de la mai puțin de 100 la peste 700, printre clienți numărându-se BMW Group, Dairy Farm Group, Dentsu, Huawei, Morningstar și Sumitomo Mitsui Financial Group.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii