Consumatorii sunt din ce în ce mai interesați de zona de restaurante din centrele comerciale, nu doar de magazinele de îmbrăcăminte, încălțăminte sau electronice și electrocasnice, arată cele mai recente tendinţe ale pieţei de retail stabilite la MAPIC, cel mai mare târg de profesionişti în retail, care a avut loc săptămâna trecută la Cannes.
Din acest motiv suprafața dedicată zonei de restaurante din centrele comerciale din Europa s-a dublat în ultimii zece ani, de la 7% la 15%, iar estimările arată că ponderea va crește la 20% în următorii zece ani. ”Dezvoltatorii pun din ce în ce mai mult accent pe zona de restaurante în centrele comerciale. Aceasta este printre principalele concluzii ale MAPIC Dacă înainte această zonă era doar o anexă, acum dezvoltatorii se gândesc din faza de proiectare să aloce din ce în ce mai mult spațiu componentei de food, pentru că din ce în ce mai mulți consumatori doresc să găsească experiențe culinare interesante și diversificate atunci când merg la shopping”, a declarat Carmen Ravon, head of Retail Agency JLL.
JLL obține 30 de milioane de euro pentru Hermes Business Campus
Acest trend se simte și pe piața românească, unde dezvoltatorii încearcă să aducă în zona de food o gamă tot mai variată de operatori pentru a răspunde tuturor cerințelor, mai ales că o parte importantă din clienți merge la mall în primul rând pentru a servi masa.
Tendința a fost sesizată de ”Forbes România” încă de acum câteva luni, în urma unei discuții cu Alii Ergun Ergen, unul dintre pionierii centrelor comerciale moderne din România. Astfel,suprafața dedicată segmentului food&leisure din Timișoara Centrum, proiect mixt mall-office dezvoltat de către Alpha Group Investment (un instrument de investiţii al Alpha Bank) în parteneriat cu Ali Ergun Ergen, va fi de 12%. ”În prezent, procentul din alte centre comerciale este de circa 6%, însă lucrurile se schimbă în retail-ul modern. Veți vedea, în viitor, ansambluri alcătuite din centre comerciale, clădiri de birouri, spital și altele”, spunea, în septembrie 2015, Ali Ergun Ergen.
Ghidul Investițiilor Forbes : Retail de nivel mediu
Reprezentanții JLL spun că dezvoltarea zonei de restaurante este un factor favorizant și pentru ceilalți chiriași ai centrelor comerciale, având în vedere că cifrele arată că persoanele care și mănâncă atunci când merg într-un centru comercial petrec în medie cu 27 de minute mai mult în mall și cheltuiesc cu 18% mai mult .
În România, dezvoltarea zonei de restaurante are la bază și faptul că cele mai multe centre comerciale sunt amplasate în apropiere de clădiri de birouri, unde există un potențial imens de consumatori. Unul dintre exemple este centrul comercial Promenada, amplasat în zona Barbu Văcărescu- Floreasca, cea mai dinamică din punct de vedere al dezvoltărilor de birouri.
10.000 de noi angajați în birourile din București
Jll a organizat la Cannes showul ‘”Food in Fashion”, creat pentru a marca acest trend și pentru a sublinia oportunitățile sectorului de food and beverage (restaurante) pentru retaileri și investitori. ”Din punct de vedere al interesului retailerilor, Spania a fost vedeta în acest an. România, pe de altă parte, și-a dovedit potențialul mai ales pentru companiile prezente deja pe piață. În aceste condiții, retailerii prezenți în România sunt interesați să analizeze orice proiect nou sau existent. Retailerii care vor să intre pe piață au vizat în primul rând proiectele dominante din București”, declară reprezentanții JLL.
Foto: Dudau | Dreamstime.com – Food Court Photo