Cautare




, Staff

SmallBusiness |
|

Din 1 iunie serviciul spațiul privat virtual este disponibil și pentru firme

Începând cu 1 iunie, serviciul Spațiul Privat Virtual (SPV) va fi disponibil și pentru firme și entităţi fără personalitate juridică, a anunțat Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
piata_de_publicitate_online.png

Din 1 iunie, serviciul Spațiul Privat Virtual este disponibil atât pentru persoanele fizice, direct sau prin împuternicit, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică, prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat sau prin împuternicit”, au precizat reprezentanții ANAF, într-un comunicat de presă, menționând că prevederea a fost introdusă de Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 660/2017.

Lansat în septembrie 2014, pentru persoanele fizice, SPV se va afla în proces de mentenanță în perioada 29 mai 2017, ora 9:00, până în 30 mai 2017, ora 12:00, pentru a fi disponibil pentru firme, în condiții optime, începând cu 1 iunie.

Serviciile de comunicare electronică, respectiv Comunicarea prin „Spaţiul privat virtual” şi Comunicarea prin serviciul „Buletinul informativ”, sunt gratuite şi disponibile 24 de ore din 24.

O firmă sau o entitate fără personalitate juridică se poate identifica în SPV cu propriul certificatul calificat, cu certificatul calificat deţinut de persoana fizică reprezentant legal al acesteia, cu certificatul calificat deţinut de reprezentantul desemnat al acesteia sau cu certificatul calificat deţinut de împuternicitul acesteia.

Prin SPV, contribuabilii au acces la declaraţiile fiscale, actele administrative fiscale, actele de executare şi alte acte emise de Ministerul Finanţelor Publice sau de Fisc (decizii de impunere, notificări, somaţii etc.), registrul documentelor electronice comunicate în ultimii doi ani și informaţiile referitoare la istoricul acţiunilor.

De asemenea, prin acest serviciu se oferă acces la cereri adresate Finanţelor sau Fiscului, pentru obţinerea unor informaţii sau documente în legătură cu situaţia fiscală personală, cum ar fi: cerere de informaţii despre contribuţiile de asigurări sociale declarate de angajatori, cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscală, cerere de eliberare a cazierului fiscal, cerere de eliberare a unei adeverinţe de venit, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislaţiei fiscale, cereri de audienţă, sesizări, petiţii, reclamaţii, solicitări privind informaţiile publice etc.

În plus, prin SPV, se pot accesa documente sau acte emise de Finanţe sau de Fisc la cerere, precum certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit etc. Alte informaţii care vor fi accesibile sunt cele cu privire la obligaţiile de plată, cele cu privire la livrările sau prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, conform datelor preluate din declaraţiile informative 394, și cele relevante, rezultate ca urmare a analizei de risc, pentru înştiințarea contribuabililor în scopul conformării voluntare.

De asemenea, prin SPV, contribuabilii au acces la „Situaţia obligaţiilor de plată la data de …..” – date ce sunt disponibile în SPV după data de 10 a lunii curente pentru luna anterioară.

Prin intermediul serviciului „Buletin Informativ” sunt comunicate o serie de informatii publice cum ar fi: Calendarul obligaţiilor fiscale, Noutăţi legislative, Campanii derulate, Ghiduri fiscale, Comunicate de presă, Anunţuri privind actele administrativ-fiscale, Anunţuri de valorificare de bunuri din proprietatea privată a statului prin licitaţie, Anunţuri de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitaţie, vânzare directă etc., Anunţuri de achiziţii bunuri şi servicii, Anunţuri de angajare, Anunţuri de interes general.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii