Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Dimitar Stoyanov, Country Manager Spark România: “Până acum 2 ani, nu era de așteptat să vezi mașini electrice pe stradă, acum a devenit o normalitate”

Dimitar Stoyanov, Country Manager Spark România prezintă tendințele pieței de e-car sharing la aproape nouă luni de la izbucnirea pandemiei.  
Dimitar Stoyanov IMG_2433

Întreaga situație a reprezentat o oportunitate foarte bună pentru oameni de a realiza car sharing“, declară Dimitar Stoyanov, Country Manager Spark România, în cadrul ediției #60 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward e·vent. Car sharing-ul reprezintă un serviciu de închiriere al mașinilor pe perioade scurte de timp, o soluție optimă pentru a evita călătoria cu o altă persoană. “Într-un fel, virusul Covid-19 a accelerat tendința pe care încercăm să o promovăm dintotdeauna“, adaugă invitatul Forbes.

Deși s-a confruntat cu câteva întârzieri, Spark România a remarcat o creștere a numărului de persoane care folosesc acest tip de transport. Potrivit lui Dimitar Stoyanov, de serviciile companiei au beneficiat persoane cu vârstă cuprinsă între 20 și 50 de ani, care au dorit un “transport rapid, eficient și convenabil“, în special cu o mașină electrică. “Până acum 2 ani, nu era de așteptat să vezi mașini electrice pe stradă, acum a devenit o normalitate“.

Dar cât de pregătită este infrastructura din România? 

Infrastructura ar trebui dezvoltată astfel încât să îți poți încărca mașina aproape oriunde, pentru a avea o dispersie a consumului de energiei“, explică invitatul Forbes. Potrivit acestuia, capitala României este pe drumul cel bun în ceea ce privește dezvoltarea rețelei de stații de încărcare pentru mașinile electrice. “De aceea am ales să ne dezvoltăm serviciile în București, după Sofia. Aveți populația unui oraș destul de mare, vedem cererea de mai multe stații de încărcare. Soluțiile există. București face pași, poate încet, dar face pași în această direcție. Nu e o misiune imposibilă“, adaugă Dimitar Stoyanov. Complementar, infrastructura actuală nu deține numeroase puncte destinate încărcării rapide, însă managerul subliniază faptul că trebuie să existe un echilibru între “fast” și “normal”: “Acum câțiva ani, acest tip de business nu ar fi existat fără fast charging, acum mașinile au niște sisteme de încărcare mult mai rapide. Incarcatoarele rapide sunt cruciale pentru orele de vârf, pentru că investiția în ele costă foarte mult. Nu există atât de multe locuri pentru încărcare rapidă. Pentru a nu supraîncărca structura de încărcare, trebuie să aveți și încărcătoare normale“.

Succesul serviciului de e-car sharing în România

În România se remarcă o dorință de “a deține” sau de a avea propria mașină. Cum este perceput serviciul de car sharing în rândul acestor persoane? “Această percepție este valabilă pentru toată Europa de Est. Cei născuți după 98 sunt mai puțin dispuși să își ia angajamentul unei mașini personale. De obicei, îți cumperi mașină după apartament. 98% din timp, mașină nu se mișcă, nu e un venit pasiv. Mai sunt asigurările, reparațiile, un alt studiu arată ca până în 2025, 20% din mașini vor aparține industriei de car sharing. Astfel, folosești o mașină doar când ai nevoie, fără să o ții în garaj și să pierzi bani“. Cu toate acestea, Dimitar Stoyanov afirmă faptul că acest serviciu nu înlocuiește mașina persoană, pentru tinerii care dețin acest obiectiv: “Spark nu va substitui deținerea de autoturisme, mulți oameni conduc un spark și își cumpără propria mașină de acest gen. Pentru mulți, este prima oară când au acces la o astfel de mașină, apoi decid că următoarea lor mașină va fi electrică, pentru că nu se așteaptă să fie atât de ușor“.

Planuri & predicții

Din 50 de mașini, în martie, acum avem aproape 350 pe strada, la începutul anului viitor vom avea 550“, prezintă Dimitar Stoyanov, adăugând faptul că unul dintre obiectivele companiei este să își consolideze poziția în Capitală. Compania investește constant, introducând noi tehnologii precum recunoaștere facială, detector automat pentru viteză și, cel mai important, siguranță: “Dacă sistemul nostrum stabilește că nu ești un șofer de încredere, poți fi dezactivat pentru anumită perioadă sau pentru totdeauna“.

Totuși, Spark România urmează un plan strict, pentru a aduce celor zeci de mii, poate chiar 50.000, de clienți maximul de beneficii. “Cerul este limita“, spune el, adăugând faptul că “200.000 (n.r. de mașini) e un număr realist în următorii ani, nu este imposibil, într-un oraș așa de mare”. 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii