Cautare




, Contributor

twinzAPPVoice |
|

Digitalul schimbă cititul

Dezvoltarea și pătrunderea în viața de zi cu zi a gadget-urilor și a internetului, până la un nivel la care aceste facilități tehnologice devin aproape indispensabile, a dus la o schimbare radicală a stilului de viață al omului modern.
 aboneaza-te

Tehnologia utilizată zilnic a acaparat atât aspecte legate de viața profesională, cât și o proporție semnificativă a activităților de timp liber. Tehnologia reprezintă acces rapid la informație, la resurse care susțin activitățile fie profesionale sau personale.

Cititul a fost, este și va rămâne, una dintre principalele abilități ale omului, folosite pentru asimilarea informației, dar și un hobby aproape universal căruia îi alocăm mult mai puțin timp decât ne-am dori. Statisticile arată o scădere continuă a numărului cititorilor prin prisma vânzărilor de presă, dar și de carte, ceea ce arată o perspectivă îngrijorătoare pentru marile companii din industria de publishing. La o privire superficială, tendința nu este reversibilă. Oamenii pur și simplu nu mai citesc. Se limitează la a-și lua informațiile de la televizor și radio, pentru că doar pentru aste au timp. Renunță la revistele pe care l-au cumpărat și le-au citit ani de zile și se limitează doar la fluxuri rapide de informații.

Criza economică globală, iar apoi recesiunea, au influențat deciziile de cumpărare ale consumatorului de presă, dar nu i-au redus apetitul pentru lectură. Cititorul a descoperit suporturi mai „interesante” prin accesibilitate și prin modul de prezentare al conținutului, suporturi informaționale care le-au înlocuit foarte repede pe cele convenționale, pe hârtie. Smartphone-urile și tabletele au devenit mediile pe care industria de publishing trebuia să le descopere și să le adopte ca medii de distribuție a conținutului pe care îl creează.

Cititorul modern nu și-a pierdut apetitul pentru lectură, ba din contră. Este dornic să asimileze informații, să urmărească în continuare publicațiile preferate, doar că pe un alt suport. Nu mai merge la chioșcul de ziare pentru a se „aproviziona” cu informație, ci navighează pe tabletă sau pe smartphone pentru a răsfoi ediția digitală a revistei. Gadget-urile îi sunt la îndemână, mult mai aproape decât orice chioșc de ziare de pe stradă, așa că preferă să i se „servească” informația pe aceste suporturi.

Dincolo de comoditatea dată de accesibilitatea revistei digitale, cititorul caută și un alt fel de conținut, unul mai dinamic, mai interactiv, în care se poate implica și care îi oferă un altfel de experiență a lecturii. Cititorul erei electronice nu își satisface „apetitul” pentru lectură doar cu text și cele câteva imagini limitate de spațiul disponibil pe suportul tipărit. Cere mai mult vizual, mai multe imagini, dar și conținut video care să-i ofere experiența digitală de lectură pe care o caută acum într-o revistă.

Companiile din publishing trebuie să sesizeze aceste tendințe și să se adapteze la cerințele cititorului. Industria se află acum într-o perioadă de tranziție de la print către digital, ceea ce reprezintă o oportunitate bună de afaceri pentru dezvoltatorii de aplicații informatice. Românii de la twinzAPP au sesizat o nișă interesantă în ceea ce privește adaptarea și optimizarea conținutului unei reviste pentru digital. Răspunsul la această nevoie s-a materializat într-o platforma software care creează practic ediția digitală a revistei și o face disponibilă pentru cele mai utilizate platforme mobile ale momentului. Ideea a prins și, datorită soluțiilor prompte pe care la propune la una dintre cele mai „arzătoare” probleme a industriei de publishing, a ajuns să fie utilizată de companii din tari precum SUA, Marea Britanie, Germania si Africa de Sud. Soluția 100% românească este în centrul digitalizării unor nume grele ale presei globale

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii