Cautare




, Contributor

twinzAPPVoice |
|

Digitalul, de la suport nișă, la suport mainstream pentru industria de publishing

În ultimii 10-15 ani, internetul a trecut printr-o adevărată revoluție, iar inovațiile pe care le-a adus s-au infiltrat adânc în toate domeniile de activitate.
 aboneaza-te

Internetul face parte din viața profesională a omului din secolul 21, ocupând, în același timp, o parte semnificativă a vieții personale prin punerea la dispoziție a resurselor necesare pentru ca oricine să-și poată perfecționa hobby-ul. Mai mult, a devenit și principala sursă de informare pentru omul modern conectat în permanență prin gadget-urile care au devenit, practic, indispensabile.

Internetul a schimbat radical comportamentul consumatorilor și, implicit, modul în care companiile îi abordează. Dacă în retail, trecerea către magazinele online se face oarecum natural, industria de publishing, a manifestat o rezervă față de trecerea la digital bazându-se pe un set de valori frumoase pe care cititorul ar trebui să le respecte, dar accesibilitatea pe care o oferă suportul electronic și viteza de circulație a informației îl determină pe cititor, pe consumatorul de informație, să renunțe la drumul la chioșcul de presă în ziua apariției revistei pe care o „devorează” cu plăcere. Când acea revistă se află într-un chioșc digital pe care îl poate accesa  oricând, de oriunde, iar cu câteva click-uri poate avea revista, timpul dedicat drumului până la chioșcul din colțul străzii devine dintr-o dată liber pentru a fi ocupat cu alte priorități.

Edițiile digitale au devenit o necesitate pentru publisheri, un produs care să le asigure adaptarea la noile cerințe ale consumatorului de informație care își dorește acces la conținut de calitate, interactiv, accesibil cu un minim de efort și care să îmbine elementele ca text, imagini și reportaje video astfel încât să poată asimila un volum mare de informație într-un timp cât mai scurt.

Revoluția edițiilor digitale a început în 2007 odată cu lansarea de către Amazon e-reader-ului Kindle. Gadget-ul permitea lectura de cărți electronice și devenea un dispozitiv ideal pentru călătoriile lungi cu avionul sau cu trenul, pentru vacanțe, pentru că facilita accesul la un volum mare de cărți, fără ca cititorul să fie nevoit să-și împacheteze într-o geantă separată un raft întreg din bibliotecă. În mod natural, a apărut nevoia și pentru reviste digitale. Mulți editori nu au reușit să identifice această nevoie la timp, iar modelul lor de business a început să nu mai ofere rezultatele pe care le avea în „vremurile de glorie” ale printului. Inevitabil au apărut și problemele financiare, care au dus chiar la renunțarea la edițiile tipărite și la dedicarea resurselor exclusiv pentru crearea de conținut adaptat mediului digital.

Odată cu o astfel de revoluție apar și oportunități pentru business-uri noi care, dacă vin cu soluții inovatoare la un set de nevoi specifice ale unei industrii, au toate șansele să aibă succes pe piața internațională. Un astfel de model de afacere mulat pe nevoile specifice industriei de publishing este  startup-ul bucureștean twinzAPP, care vine în fața unei întregi industrii globale cu o aplicație care permite transformare rapidă a edițiilor pentru print în ediții digitale, optimizate nevoilor și cerințelor cititorului modern și caracteristicilor tehnice ale gadget-urilor sale.

Startup-ul a pornit de la o idee venită din identificarea acestei tendințe către digital a consumatorului de reviste. Treptat au fost adăugate funcțiile care să transforme conținutul pentru print într-unul dinamic și interactiv, practic exact ceea ce aveau nevoie jucătorii din industria de publishing, o unealtă care să le permită accesul facil în digital, canalul mainstream de distribuție a informației.

Compania bucureșteană este prezentă deja pe trei continente, in tari precum SUA, Marea Britanie, Germania și Africa de Sud și este în plină ascensiune datorită argumentelor plauzibile pe care le prezintă, ancorate în realitățile industriei căreia i se adresează.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii