Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SASVoice |
|

Digitalizarea fără analytics este o formă fără fond

România se digitalizează! Vedem această tendință în numeroase industrii și companii de pe piața locală. Am stat de vorbă cu Ștefan Baciu, Country Sales Leader SAS România, pentru a afla ce industrii țin topul digitalizării în România, care este impactul Big Data în domeniul medical și ce tehnologii sunt cele mai solicitate în acest segment.
Stefan Baciu

Cum ați descrie piața locală din România din perspectiva digitalizării?       

Piața locală se află într-un stadiu avansat de maturizare și e tot mai receptivă la ceea ce înseamnă digitalizare, însă digitalizarea fără analytics ar reprezenta o formă fără fond. În contextul în care procese de business și interacțiuni cu clienții, partenerii, furnizorii sunt regândite pentru a fi accesate într-un mediu digital – capacitatea de a analiza volumul enorm de date care derivă din aceste interacțiuni face diferența dintre un proces de digitalizare eficient și unul care poate fi chiar contra-productiv.

Care sunt cei mai importanți clienți în zona Big Data? Dar cele mai solicitate tehnologii?

La nivel local, băncile si companiile de asigurari sunt printre cei mai importanți clienți în zona Big Data, de la care avem o solicitare crescută de soluții care facilitează conexiuni mai strânse cu clienții, respectiv o mai bună înțelegere a comportamentului acestora (customer segmentation, next offer, social network analysis, churn prediction, marketing automation & campaign management etc). Tot în domeniul financiar-bancar observăm un interes crescut pentru soluții de reglementare din zona de risc, precum IFRS, Basel, MFID, Solvency etc. sau anti fraudă – AML, online/offline payments fraud, internal fraud, governance risk & compliance, care necesită un suport de monitorizare, reacție și raportare foarte avansat și sofisticat.

De asemenea, companiile de telecomunicații acordă o atenție deosebită tehnologiilor de tip advanced analytics și Big Data – dinamica din această industrie face ca aceste soluții să fie esențiale pentru o bună desfășurare a activităților.

Aplicabilitatea acestor tehnologii este relevantă pentru orice industrie – în retail, de exemplu, contextul actual pune o mare presiune pe lanțurile de aprovizionare și soluțiile specifice de forecasting și optimizare pot aduce beneficii cuantificabile.

Domeniul medical reprezintă, de asemenea, o industrie în care noile tehnologii Big Data aduc beneficii extraordinare, aplicabilitatea acestora fiind deosebit de amplă. Spre exemplu, soluțiile menționate pot crește considerabil eficacitatea unui tratament datorită posibilității personalizării avansate pentru fiecare pacient în parte. Mai exact, tehnologia poate analiza volume imense de date, dar să extragă specificul fiecărui caz în parte, să identifice și să asocieze diverse pattern-uri, precum și să calculeze rata de succes a unui tratament în comparație cu altul.

Cum este folosită Inteligența Artificială în soluțiile SAS de analiză de date?

SAS a anunțat anul trecut că va investi 1 miliard de dolari în următorii trei ani în cercetare și dezvoltarea de produse bazate pe Inteligență Artificială (AI). Principala trăsătură a soluțiilor de Inteligență Artificială o reprezintă capacitatea de a se autoadapta și de a îmbunătăți acuratețea răspunsului, pe baza noilor date introduse în sistem.

Avem deja rezultate pozitive în utilizarea a acestor soluții în industrii tradiționale pentru noi, precum banking, medicală sau retail, acum ne concentrăm să integrăm capabilitățile SAS în Inteligență Artificială și Internet of Things (IoT) în industrii non-tradiționale, în producție, de exemplu. Această industrie se află sub o imensă presiune de a îmbunătăți continuu calitatea, reduce costurile și spori productivitatea. Soluțiile SAS de AI ajută companiile din industria producătoare să automatizeze unele sarcini și să transforme volume imense de date generate de senzorii IoT în informații valoroase, tocmai pentru a crește productivitatea și profitabilitatea.

Cum a fost anul 2019 pentru business-ul SAS pe plan local și ce previziuni aveți pentru anul curent?

Anul trecut a fost unul foarte bun pentru SAS România, am cunoscut o creștere accentuată atât ca portofoliu de clienți, cât și în ceea ce privește dezvoltarea echipei. Am continuat și îmbunătățit proiectele clienților deja existenți, în principal cei din industria de banking, dar am câștigat și încrederea unor noi clienți, din industrii precum asigurări sau telecom. Pentru anul curent ne propunem același ritm de creștere organică la nivel de business, respectiv consolidarea echipei, precum și proiecte în industrii ne-explorate până acum.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii