EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16 ) a fost de 105,2 milioane euro, în creștere cu aproximativ 28% față de perioada anterioară din 2018, iar EBITDA ajustată (incluzând impactul IFRS 16) a fost de aproximativ 128 milioane euro, în trimestrul al treilea 2019, notează Media Expres.
Pentru perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2019, creșterea veniturilor a fost de 15,6 % în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 756,4 milioane euro la 874,6 milioane euro.
Totodată, grupul a afișat indicatori în evoluție pentru principalele servicii generatoare de creștere – serviciile de televiziune prin cablu (+ 8%, de la 3,9 milioane RGU, la nivelul grupului, la 4,2 milioane RGU), respectiv pentru serviciile de internet fix (+ 10%, de la 3,2 milioane RGU la 3,5 milioane RGU).
La 30 septembrie 2019, Grupul a înregistrat un număr total de abonați la servicii pay-TV de 5 milioane RGU, comparativ cu 4,8 milioane RGU la 30 septembrie 2018. În total, pe cele patru piețe, compania înregistrează o creștere a RGU de 1,1 milioane, ajungând la 15,8 milioane RGU de la 14,7 milioane RGU, în trimestrul al treilea al anului 2018.
”Suntem încântați de rezultatele grupului înregistrate mulțumită, în primul rând, clienților noștri care au continuat să aleagă serviciile Digi, în toate piețele în care activăm. În cel de-al treilea trimestru am crescut baza de servicii oferite cu 7% față de aceeași perioadă a anului anterior. Totodată, veniturile și EBITDA ajustată (excluzând impactul IFRS 16) au crescut cu 16%, menținând astfel trendul ascendent. Am accelerat investițiile în proiecte importante pentru evoluția grupului pe toate piețele unde derulăm operațiuni. Lansarea serviciilor 5G în iunie 2019, urmată de extinderea ofertei 4G în banda de 900 MHz și o creștere susținută a traficului de date mobile pentru toți utilizatorii Digi, demonstrează angajamentul nostru pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor de comunicații mobile. Continuăm extinderea serviciilor fixe în România, Ungaria și Spania, cât și dezvoltarea rețelei mobile în Ungaria. Le mulțumim tuturor clienților, angajaților, investitorilor și partenerilor pentru susținerea pe care ne-o acordă și încrederea în viziunea noastră de business”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.
EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ
România se menține ca piață principală a grupului, generând 63 % din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (18 %), urmată de Spania (17%) și Italia (2%).
Pe principala sa piață, România, Grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 8,9% al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,5 milioane RGU, la 30 septembrie 2019, față de 3,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018) și, respectiv, de 9,7 % la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,7 milioane RGU la 30 septembrie 2019 față de 2,5 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). Pe segmentul serviciilor de telefonie mobilă, compania se menține liderul pieței de portabilitate, de 11 ani. În toată această perioadă (21 octombrie 2008 – 30 septembrie 2019), Digi Mobil a atras prin portare 1.901.902 numere de telefonie mobilă, din care 242.266 de numere portate în primele trei trimestre ale anului în curs.
În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel) s-au majorat până la 163,6 milioane euro, iar Digi și-a consolidat poziția de lider al pieței de televiziune prin cablu (30% cotă de piață)*.
Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator (cu o cotă de piață de 24%)*, în timp ce pe segmentul serviciilor de telefonie fixă deține o cotă de piață de circa 23%*. În luna mai, filiala din Ungaria a grupului a lansat și serviciile de telefonie mobilă proprie, la standarde 2G și 4G, moment ce a marcat și introducerea pe piața maghiară a gamei de telefoane marcă proprie Digi.
Spania a înregistrat o creștere importantă, de 42,5%, a numărului de abonați de servicii de telefonie mobilă, ajungând de la 1,2 milioane RGU, la 30 septembrie 2018, la 1,8 milioane RGU, la 30 septembrie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă) și este cel de-al cincilea operator de telefonie mobilă pe piața iberică. Totodată, pe segmentul serviciilor fixe (internet și telefonie fixă), Digi Spania a ajuns la 68 mii RGU, în trimestrul al treilea al anului 2019.
Digi Communications NV este compania mamă a operatorului de comunicații electronice, RCS & RDS, liderul pieței de internet, pay-tv și servicii convergente, în România, cu operațiuni și în Ungaria, Spania și Italia. Înființată în urmă cu peste 26 de ani, compania avea, la 31 decembrie 2018, active în valoare de peste 1.633 milioane EUR**, deținând aproape în integralitate cea mai modernă (state of the art) și mai extinsă rețea de fibră optică din regiune.
În România, Grupul Digi este, în prezent, cel mai mare angajator privat din mediul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 de angajați (16.000 pe toate piețele unde desfășoară operațiuni).
În oferta de conținuturi trans-media a grupului Digi figurează televiziunile Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, FilmNow, Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, posturile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și platformele de comunicare online reunite sub DigiOnline.
*Potrivit NMHH, Autoritatea Maghiară pentru Comunicații și Media, date publicate în septembrie 2019, pentru situațiile raportate până în iulie 2019.
**Cifre extrase din situațiile financiare consolidate ale Grupului Digi Communications N.V. în conformitate cu IFRS.