Digi Communications NV, venituri de 281,2 milioane de euro în T1 2019. Creștere cu 20,8% față de aceeași perioadă a anului trecut - Forbes.ro
Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Digi Communications NV, venituri de 281,2 milioane de euro în T1 2019. Creștere cu 20,8% față de aceeași perioadă a anului trecut

Grupul Digi Communications NV a făcut publice miercuri, 15 mai, rezultatele financiare pentru trimestrul I 2019, anunțând o creștere a veniturilor cu 20,8 % în raport cu aceeași perioadă a anului trecut, de la 232,8 milioane EUR la 281,2 milioane EUR.
Serghei Bulgac 2

EBITDA ajustată a fost de aproximativ 90,7 milioane EUR, inclusiv rezultatele consolidate ale Invitel, în creștere cu 17,1% față de aceeași perioadă a anului 2018 (77,5 milioane EUR la 31 martie 2018).

România se menține ca piață principală a grupului, generând 64,4 % din veniturile acestuia, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19,6%), urmată de Spania (14%) și Italia (2%). În total, pe cele patru piețe, Grupul înregistrează o creștere a RGU de 1,76 milioane, inclusiv unitățile generatoare de venit ale Invitel, și depășește pragul de 15 milioane RGU. Astfel, dacă în trimestrul I al anului 2018, Grupul înregistra 13,45 milioane RGU, un an mai târziu, numărul total de unități generatoare de venituri ajungea la 15,2 milioane.

Totodată, Grupul a afișat indicatori în creștere pentru principalele servicii – televiziune prin cablu (+ 14,1%, de la 3,6 milioane RGU, la nivelul grupului, la 4,1 milioane RGU), respectiv pentru serviciile de internet fix (+ 19,2%, de la 2,8 milioane RGU la 3,3 milioane RGU). La 31 martie 2019, Digi Communications N.V. avea 4,9 milioane RGU pe segmentul serviciilor de telefonie mobilă, comparativ cu 4,4 milioane RGU la 31 martie 2018.

EVOLUȚII PE FIECARE PIAȚĂ

În România, grupul a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 10,3 % al abonamentelor la serviciile de cablu tv (3,4 milioane RGU, la 31 martie 2019, față de 3,1 milioane RGU, la 31 martie 2018) și, respectiv, de 11,3 % la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,6 milioane RGU la 31 martie 2019 față de 2,3 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior). În ceea ce privește serviciile de telefonie mobilă, Digi este lider la portări, cu circa 37,5% din piața portabilității, totalizând 84.419 numere portate în rețeaua Digi Mobil, în primele 3 luni ale anului. Raportat la aceeași perioadă a anului anterior, rețelele de telefonie fixă și mobilă ale Grupului au atras, prin serviciul de portare, cu 26,8 % mai multe numere fixe și mobile față de aceeași perioadă a anului anterior (89.713 numere portate, în primul trimestru al anului 2019, față de 70.717 numere, în aceeași perioadă a anului 2018).⃰⃰

În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel)⃰⃰⃰ ⃰ s-au majorat până la 55 milioane EUR, iar Digi și-a consolidat poziția de lider pe segmentul de servicii pay-tv. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator, în timp ce pe segmentul serviciilor de comunicații fixe (pay-tv, internet, telefonie fixă), Digi Ungaria înregistrează o creștere a RGU de 56% (la 2,1 milioane unități generatoare de venituri).

Spania și Italia au înregistrat o creștere importantă, de 42%, a numărului de abonați la serviciile de telefonie mobilă, ajungând de la 1,2 milioane RGU, la 31 martie 2018, la 1,7 milioane RGU, la 31 martie 2019. Digi Spania s-a poziționat ca lider al pieței MVNO (operator virtual de servicii de telefonie mobilă), după rata de creștere a numărului de abonați, și este cel de-al cincilea  operator de telefonie mobilă pe piața iberică, beneficiind, totodată, de o prezență tot mai extinsă în teritoriu. În primul trimestru al anului, aproximativ 89.000 de numere de telefonie mobilă s-au portat în rețeaua Digi Spania, istoric cel mai bun rezultat trimestrial al Digi Spania, fiind al doilea operator din piața de telefonie mobilă spaniolă în funcție de numărul net de clienți portați în rețea în această perioadă. Pe cele două piețe europene mature, serviciile Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

”Anul 2019 este un an important atât pentru principalele două piețe ale grupului, cât și pentru operațiunile din Spania. În România, vom continua extinderea rețelei de telefonie mobilă și întărirea poziției pe piața serviciilor mobile. În Ungaria, lansăm în curând serviciile de telefonie mobilă, pe o piață matură și într-un context competitiv complex. Ținând cont de nevoile în creștere ale clienților noștri și de evoluția generală a sectorului comunicațiilor electronice, ne dorim să menținem ritmul de dezvoltare din ultimii ani.

În curând, se vor împlini doi ani de la listarea Digi Communications N.V. pe Bursa de Valori București. Le mulțumim acționarilor, investitorilor și angajaților pentru acest parcurs care a contribuit la consolidarea companiei ca important operator pe piața europeană. Suntem încrezători că am pus piatra de temelie a unei relații pe termen lung, în beneficiul tuturor părților implicate – acționari, investitori, clienți, angajați, parteneri, piață de capital”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii