Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

SpeedwellVoice |
|

Didier Balcaen, CEO Speedwell: În domeniul imobiliar, fiecare provocare este o oportunitate, dacă alegi să o vezi astfel.

Aflăm care sunt principiile care au stat la baza organizației încă de la începuturi, dar mai ales în perioada pandemiei.
Didier Balcaen, CEO Speedwell

Didier Balcaen, CEO Speedwell

Valorile & misiunea Speedwell

Filosofia de business Speedwell este una simplă, clară, direct corelată cu valorile importante pentru mine. Consider că este o oportunitate extraordinară să pot transfera astfel de principii și la nivel de business. Valorile care caracterizează Speedwell formează ADN-ul companiei, stau la baza evoluției sale și m-au inspirat, de asemenea, să devin antreprenor și să construiesc acest business. Este vorba despre sustenabilitate, încredere și angajament.

Speedwell este un ecosistem de experți care împărtășesc aceleași principii, valori și etică, pe care ne propunem să le implementăm într-un mod plăcut în activitatea de zi cu zi. Experiența de expat mi-a arătat că aceste valori se regăsesc nu doar pe plan local, dar și la nivel internațional, sunt multiculturale, iar rezultatele pot fi uimitoare în orice context în care sunt aplicate.

Sustenabilitatea se reflectă în modul în care privim proiectele Speedwell ca și ecosisteme de comunități din care vrem să facem parte, în care vrem să ne desfășurăm activitatea, să locuim sau pur și simplu pe care să le vizităm peste 10 ani, cuprinși de un sentiment de mândrie. Motivația constă în faptul că ne dorim să construim proiecte de durată pentru a ne bucura de ele alături de comunitate.

Tehnologia eco și sustenabilitatea sunt în trend în acest moment, dar conceptele sunt utilizate la scară largă și, de multe ori, fără substrat. În aceste condiții, singura modalitate de a-i convinge pe clienți de faptul că oferim ceea ce promitem se bazează pe o relație sănătoasă de încredere și dovada proiectelor duse la bun sfârșit, livrate în acord cu așteptările acestora. Motto-ul Speedwell este ,,Walk the Talk” – nu facem promisiuni pe care nu le putem respecta, lucru care este valabil atât pentru cumpărători, chiriași, investitori, colaboratori sau orice alte părți implicate. Dacă te ții de promisiune, poți pretinde același lucru și din partea celorlalți.

Clădirea de birouri MIRO

Transpunerea celor două principii menționate anterior în realitate, este posibilă atunci când echipa își ia angajamentul să se implice constant și cu perseverență în proiectele la care lucrăm – întotdeauna prioritizând nevoile cumpărătorului și ale chiriașului. La Speedwell, credem că putem rămâne constanți oferind o colaborare de calitate prin dedicare și expertiză profesională in-house – așa cum puteți vedea în portofoliul nostru care cuprinde servicii precum achiziționare de terenuri, studii de fezabilitate, conceptualizare și design, arhitectură și inginerie, control bugetar, finanțare, strategie comercială si property management.

Care sunt obiectivele strategiei de business și principalele reușite din 2020?

În acest moment păstrăm un ritm de creștere constant prin finalizarea proiectelor în dezvoltare sau în curs de predare precum RECORD PARK în Cluj, THE IVY, MIRO și TRIAMA RESIDENCE în București. De asemenea, planificam lansarea unor proiecte noi, benefice pentru comunitate. De exemplu, PALTIM este unul dintre proiectele mixed-use pe care urmează să îl dezvoltăm în Timișoara, conceput să îmbine standarde premium de calitate și confort, atât în sectorul rezidențial, cât și în sectorul office.

Provocările întâmpinate din cauza COVID în 2020 ne-au ajutat să reflectăm asupra noastră, la nivel organizațional, lucru care ne-a determinat să trecem printr-un proces de rebranding, într-o perioadă în care mulți alții au redus activitatea și costurile. Considerăm că, în perioadele dificile, oamenii se pot adapta și pot îmbrățișa cu succes schimbarea, fără să rămână blocați în tipare învechite. Din acest considerent, am ales să trecem printr-un proces de rebranding, iar noua noastră direcție „Your City, Your Future” stă la baza strategiei noastre de business. „Your” pune accent pe focusul asupra clientului, iar „City”, pe de altă parte, face referire la filosofia noastră de proiectare bazată pe conceptul  Transit Oriented Development (TOD) – concept pe care asociatul meu, arhitectul Jan Demeyere, îl implementează în toate proiectele pe care le derulăm, cu focus pe inserarea funcțiunilor lipsă – în segmentele de retail, office sau rezidențial pentru a asigura viitorilor locuitori toate facilitățile necesare în apropierea casei, pe o rază de 1.5 km.

Mai sunt de părere că ceea ce ni se întâmplă la nivel personal are impact și la nivel de business. Pandemia a creat un spațiu intrinsec, care ne-a oferit oportunitatea să reevaluăm fluxul natural al lucrurilor din jurul nostru: Suntem aliniați cu ceea ce se întâmplă în mediul din care facem parte, cu dinamica socio-economică? Și mai presus de toate: cum ar trebui să ne raportăm la toate aceste variabile?

Anul trecut, deși a fost unul dificil din prisma contextului, ne-a oferit oportunități de creștere, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Este dificil să separăm cele două planuri, întotdeauna găsim inspirație în viața personală pentru segmentul de business. Pentru prima dată, ca angajator, am simțit că suntem în mod direct responsabili pentru sănătatea și bunăstarea echipei din care facem parte.

Mai mult, perioada traversată a consolidat abordarea noastră TOD în ceea ce privește focusul pe nevoile clientului, standarde înalte de calitate și confort. Ne dorim să creăm spații care să sporească sănătatea și confortul, fie că este vorba de locul de muncă sau de locuință. Astfel, perioada recentă ne-a reconfirmat importanța facilităților necesare la câțiva pași distanță, folosirii de tehnologii smart, crearea de spații verzi și de recreere –  acestea fiind doar câteva puncte de plecare în proiectele noastre.

Toate acestea, astfel încât cei care aleg proiectele Speedwell să beneficieze de un echilibru mai bun între viața profesională și viața personală și să profite la maximum de timpul lor.

Pe scurt, strategia noastră din 2020 nu s-a schimbat față de anii anteriori, însă am înțeles că direcția pe care am abordat-o cu ceva timp în urmă a fost corectă și, în continuare, ar trebui să urmăm același flux al lucrurilor.

Proiectul rezidențial THE IVY

Cum păstrați echilibrul dintre viața personală și profesională?

 Sincer să fiu, nu păstrez un echilibru între cele două. Ceea ce noi numim o valoare de bază la Speedwell – angajamentul– mă împinge să țintesc întotdeauna către perfecțiune. O astfel de exigență nu poate fi aplicată în toate aspectele vieții, pur și simplu nu e posibil uman. Am ales să îmi dedic ultimii 25 de ani din viață business-ului, cu sacrificiile care vin la pachet. Totuși, sunt mândru de ceea ce am realizat în toți acești ani și de faptul că Speedwell ajunge într-un punct în care se poate dezvolta în continuare, fără implicarea mea directă. Acest lucru ne va permite mie și lui Jan să căpătăm o perspectivă de ansamblu pentru ceea ce urmează să se întâmple, să căutăm noi oportunități, și în același timp, să recuperăm din aspectele personale pe care le-am neglijat într-o măsură sau alta.

Care sunt previziunile în ceea ce privește activitatea companiei pe termen mediu?

Ne confruntăm cu vremuri imprevizibile, fără doar și poate, însă domeniul imobiliar este dintotdeauna unul dinamic. Atât timp cât există flexibilitate și orientare spre rezolvarea problemelor, sunt încrezător că lucrurile vor continua să evolueze. Spre deosebire de alții care în vremuri dificile preferă să se lase copleșiți, face parte din ADN-ul Speedwell să depunem mai mult efort în momentele grele. Ne plac provocările și analizăm contextul dintr-o perspectivă macro, astfel încât să maximizăm potențialul oportunităților. Filosofia noastră de business s-a bazat întotdeauna pe concentrarea eforturilor spre rezolvarea problemelor și găsirea de soluții pentru clienții noștri. Suntem recunoscători că întreaga echipă Speedwell împărtășește aceleași principii și de faptul că putem identifica în mod deliberat valorile companiei în proiectele din portofoliul nostru, precum și în unitatea care ne definește la nivel de business.

Totodată, oamenii sunt încă precauți în procesul de achiziție, ceea ce este de înțeles. Pe de altă parte, ei înțeleg că investiția într-un apartament sau o casă de calitate poate fi cea mai bună investiție pe care o vor face vreodată.

Prețurile locuințelor din România continuă să crească, deși într-un ritm mai lent, pe fondul unei economii în dificultate din cauza pandemiei. În cursul anului 2020, prețul mediu de vânzare al apartamentelor din România a crescut modest cu 2,44% (0,95% ajustat la inflație) la 1.371 EUR pe metru pătrat (mp), și putem observa o încetinire bruscă față de creșterea anuală de 8.23 % din 2019 (conform Global Property Guide).

Suntem optimiști cu privire la ceea ce se va întâmpla în viitor. Pe termen mediu și lung, va apărea o diferențiere între proiectele bune și restul, iar oamenii vor înțelege mai bine atributele unei clădiri de calitate și vor reuși să facă diferența. Doar cei care vor face rabat de la calitate vor fi forțați să folosească prețul ca singur mijloc de a atrage în continuare cumpărători.

Ce planuri de dezvoltare: achiziții, extinderi pe alte piețe, etc. aveți?

 În următoare perioadă, ne propunem să achiziționăm cel puțin două terenuri noi în acest an, cu focus asupra Bucureștiului, dar fără să neglijăm alte orașe importante din România. Aceste acțiuni strategice ne vor permite să ne dezvoltăm portofoliul, având o creștere exponențială pe piața locală.

Plănuim, de asemenea, extinderea domeniului nostru de activitate prin lansarea brand-ului SpacePlus, un concept de depozitare modulară adresat IMM-urilor, prezent în mai multe orașe din România. 

La ce nivel considerați că perioada post-pandemică poate fi o oportunitate pentru un re-start al României?

România a avut un răspuns bun la impactul pandemic, comparativ cu alte țări. Cu toate acestea, pandemia a pus presiune pe deficiențele deja existente, cum ar fi infrastructura de sănătate publică. Sume mari de fonduri vor deveni disponibile pentru România. Sperăm că vor fi cheltuite cu înțelepciune – atât structura socială, cât și rețeaua rutieră și de utilități pot fi îmbunătățite pentru a fi aliniate cu proiectele imobiliare și pentru a oferi o creștere generală a calității vieții pentru români.

Cum credeți că puteți contribui la bunăstarea comunității – social și din punct de vedere business?

Filosofia noastră TOD vizează îmbunătățirea aspectelor din comunitate precum: reducerea timpului petrecut în trafic și diminuarea numărului de mașini. Dezvoltăm proiecte ample cu spații verzi și alte facilități, cum ar fi cluburi sportive și grădinițe, nu numai pentru clienții noștri, dar și pentru alți locuitori din cartier. De asemenea, focusul nostru este asupra curățării zonelor industriale vechi, respectând patrimoniul și redând spațiile transformate comunității locale. 

Cum vedeți într-un singur cuvânt evoluția companiei în 2021? Care au fost reușitele din 2020 comparativ cu obiectivele propuse la începutul anului? Cum a influențat pandemia business-ul pe care îl conduceți? Dar domeniul în care activați?

PERSEVERENȚĂ. Acesta este cuvântul care îmi vine în minte de fiecare dată când intru în birou sau mă întâlnesc cu echipa online. În timp ce am văzut mulți oameni și organizații căzând în disperare, noi am continuat să perseverăm în ceea ce facem zi de zi. Acest lucru ne-a arătat că ADN-ul Speedwell este esențial. În plus, ne-a determinat să internalizăm ceea ce la un moment dat externalizam – asta pentru că ne dorim unitate între toate entitățile de lucru. O verigă slabă poate deturna întreg lanțul construit până în acel moment. Avem nevoie ca toate elementele să funcționeze sub aceeași umbrelă Speedwell, să împărtășească aceeași filosofie și în definitiv, să ofere clienților servicii în acord cu cerințele lor, indiferent de context.

Am observat, totodată că perseverența noastră a avut impact inclusiv asupra oamenilor cu care am lucrat, fapt care s-a tradus prin contracte de închiriere semnate, apartamente vândute, într-o perioada în care mulți dintre jucătorii din piață s-au oprit. Țin să mulțumesc din suflet echipei noastre pentru motivație și sprijin.

Cu siguranță, anul trecut a fost unul plin de provocări. Pandemia ne-a forțat să ne adaptăm modul de lucru și am fost nevoiți să introducem și să implementăm noi instrumente și tehnologii pentru a ne facilita fluxul de lucru și productivitatea. În cele din urmă, beneficiem din plin în urma eforturilor depuse în această perioadă.

Din fericire, impactul COVID-19 a fost limitat asupra proiectelor noastre, iar activitatea din șantiere nu s-a oprit. Evident, bunăstarea angajaților și colaboratorilor noștri a venit și vine pe primul loc, prin urmare toate măsurile preventive au fost aplicate în toată organizația și în proiectele noastre.

Principala schimbare vizibilă după declanșarea pandemiei a fost reacția băncilor în ceea ce privește finanțarea – mai întâi prin întreruperea tuturor cererilor noi, și, în al doilea rând, prin introducerea unor condiții mai exigente în ceea ce privește proiectele și dezvoltatorii pe care au ales să îi finanțeze. Chiar dacă este mai solicitant, suntem încântați să vedem că am rămas încă în categoria dezvoltatorilor eligibili pentru finanțare, ajutați, desigur, de istoricul capitalului pe care l-am construit de-a lungul anilor pentru a rezista perioadelor de criză și a le depăși.

Care au fost cele mai importante lecții personale și profesionale pe care le-ați învățat în pandemie?

Oamenii și echipa contează. Foarte mult. Speedwell nu ar fi în acest punct fără cei care s-au implicat în mod activ și constant în buna desfășurare a proiectelor de care suntem mândri, fie că este vorba de echipă, colaboratori sau clienți.

Despre Speedwell

Speedwell este un dezvoltator, investitor și operator imobiliar care se bucură de expertiza și profesionalismul unei echipe dedicate și de o strategie de dezvoltare exponențială.

Fondată în 2014, compania Speedwell a crescut și s-a transformat într-o echipă de arhitecți, designeri, consilieri juridici și fiscali, specialiști în marketing și vânzări și property manageri, acoperind astfel întregul spectru al procesului de dezvoltare imobiliară.

Fondatorii au îmbinat raționalul și creativitatea pentru a crea o echipă unică și un dezvoltator de top.

Echipa este formată din profesioniști imobiliari cu experiență, care îmbină competențe multidisciplinare pe tot parcursul procesului de dezvoltare imobiliară.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii