Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Antreprenori |
|

Diana Stafie, Foresight Strategist & Founder la Future Station: “Noua generație dezvoltă un mai mic simț al proprietății și se raportează cumva altfel la lucrurile materiale”

Percepția „stării de bine“ a căpătat noi valențe de la debutul pandemiei, atenția oamenilor fiind redirecționată tot mai mult către acele elemente care le-ar putea îmbunătăți viața sub toate aspectele.
Diana Stafie

În ultimul an, au existat multe schimbări cărora oamenii au trebuit să le facă față. De la spațiul în care locuiesc, la cum își petrec timpul, cum călătoresc, cum interacționează unii cu alții și până la ce consumă nutrițional, dar și la nivel de educație și cultură. Practic, pandemia a adus alte valențe la ceea ce înseamnă starea de bine și a fi sănătos. „Cred că s-a extins un pic pe toată partea aceasta de wellbeing mental, funcțional, emoțional, financiar“, punctează Diana Stafie, Foresight Strategist & Founder la Future Station.

Mult așteptată în 2021, recuperarea ne-ar putea împinge însă într-un cerc vicios, consideră Diana Stafie. „Dorim să ne îmbunătățim starea de bine în 2021 și punem din ce în ce mai multă presiune pe noi“. Din punctul ei de vedere, starea de bine ar trebui privită sistemic și „fiecare dintre noi trebuie să lucreze la unii poli din acest sistem“.

Pe de altă parte, o nevoie care s-a accelerat foarte mult în pandemie este și dorința de spațiu extern. „Ce mi se pare interesant este că această dorință de a ieși afară și de a sta cât mai mult afară a afectat și spațiul interior, cum arată design-ul casei“, mai spune Diana Stafie. Ea observă din ce în ce mai multe inițiative de a găsi soluții adaptabile, cât mai modulare în ceea ce privește spațiul de locuit. „Cred că structura și designul spațiilor de locuit vor fi într-adevăr afectate de această perioadă în care am stat în casă și ne-am raportat mult mai bine la spațiul din care facem parte“, continuă aceasta.

De asemenea, s-a accentuat și atenția acordată calității aerului atât în interior, cât și în exterior, pe fondul crizei sanitare. „Și asta nu e o problemă nouă. Dar ce simt că s-a întâmplat este că nivelul de conștientizare a crescut și pandemia cumva a fost un catalizator pentru asta și a generat apariția de produse noi sau de inițiative noi“, mărturisește Diana Stafie. În opinia ei, tehnologia a favorizat obținerea unui mai bun control la nivel de consumator. De ce? „Pentru că există modalități acum prin care fie poți să contribui, fie poți să monitorizezi sau să semnalezi“, explică ea.

Totodată s-a produs o transformare și în ceea ce privește modul în care se călătorește. „Unul dintre motivele pentru care s-a produs această transformare este că noua generație dezvoltă un mai mic simț al proprietății și se raportează cumva altfel la lucrurile materiale“, subliniază Diana Stafie.

Privind retrospectiv, în criza din 2007-2009 deplasările pentru vacanță și în interes personal și-au revenit primele, în timp ce partea de business travel a mai avut nevoie de cel puțin doi ani ca să ajungă la un nivel considerat „normal“ la vremea aceea. „E posibil să vedem aceeași traiectorie acum. Mă aștept ca anul acesta să existe totuși mai multe plecări în vacanță, față de 2020. Unii cred că vor să recupereze ce nu au făcut în 2020. Cred că se va merge pe vacanțe mai lungi“, mai spune ea.

Diana Stafie consideră și că vor fi preferate mai degrabă platformele care oferă unități individuale de genul AirBnb, în detrimentul hotelurilor. „Asta în mare parte fiindcă sunt mai pretabile pentru o perioadă mai lungă, însă cel mai important mi se pare că este factorul de siguranță. Rămâne de văzut dacă este doar o chestie de moment“, conchide aceasta.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii