Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

ForbesForward |
|

Diana Marinaș, Owner & Designer Floral – Casa de Flori : Pe casa.deflori.ro lansăm FlowerVOUCHER prin care donăm un procent substanțial din valoarea comenzilor plasate pe site către HOSPICE Casa Speranței

„Forbes România” invită antreprenori, manageri și companii să vorbească cum își desfășoară activitatea în această perioada dificilă, cum gestionează situația foarte fluidă, cum își tratează personalul, ce speranțe au, ce temeri și multe alte aspecte vitale.
DSC_0610

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus

In primul rand am decis sa consolidam liniile de business mai putin afectate de criza, cum ar fi mentenanta profesionala a plantelor si sa dezvoltam alte linii de business puse in asteptare, cum sunt cele de amenajare profesionala a gradinilor, activitati care se potrivesc mult mai bine perioadei de restrictii si sezonalitatii. Pentru acestea, dar mai ales in cazul celor mai afectate linii de business legate de evenimente, am devenit mult mai creativi, mai prezenti, mai organizati, mai flexibili. Numai asa consideram ca reusim sa generam acum solutii benefice intr-un mediu actual extrem de complex si impredictibil pe termen foarte scurt.

 

In al doilea rand am luat decizia de a ne ralia celor care actioneaza prin solidaritate, nu doar prin afirmatii. Mesajul nostru se doreste cat mai echilibrat si ne mentinem optimismul pentru revenirea la context economic mai putin restrictiv. Am actionat deja cu toata inima pentru sustinerea producatorilor locali, pentru adaptarea la programul si nevoile actuale ale partenerii traditionali, pentru pastrarea angajatilor si mentinerea moralului acestora. De asemenea, sustinem in continuare activitatile umanitare cu care am rezonat intotdeauna. In acest sens, pe casa.deflori.ro lansam FlowerVOUCHER prin care donam un procent substantial din valoarea comenzilor plasate pe site catre HOSPICE CASA SPERANTEI.

Evident, prioritatea zero este sanatatea noastra, a angajatilor si implicit a celor cu care colaboram, avem nevoie unii de altii si mai tarziu. Consideram in acelasi timp ca reputatia profesionalismului nostru, atentia la detalii si expertiza castigate in timp, ne vor ajuta sa implementam mai usor solutiile de criza.

Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

 

Am decis sa le comunicam cat mai realist evolutia – schimbatoare de la o zi la alta –  sa avem un contact permanent cu ei, sa-i ghidam in cele mai mici detalii pentru a mentine increderea pe care am castigat-o pana in prezent. Mentinem nivelul veniturilor lor cat mai aproape de nivelul de pana acum, cat de mult va fi posibil, in acord cu evolutia economica generala. Chiar daca va fi nevoie sa facem alte sacrificii, angajatii sunt cei alaturi de care am evoluat, cu ei vom continua dezvoltarea si cand totul va fi mai bine.

Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați.

 

Sa comunice clar, sigur si transparent masurile economice. Sa genereze incredere prin solidaritate in mediul econimic, sacrificand pozitii politice sau venituri speciale pentru categorii favorizate sau care au mai putin activitate institutionala. Sa arate astfel solidaritate cu toti cei afectati. Sa ajute cu prioritate companiile aflate in categoriile cela mai afectate, sustinand reducerea taxelor si mentinerea angajatilor. Sa reduca birocratia la minumum prin comunicare on line si obligativitatea transmiterii raspunsurilor cel mai scurt timp.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Restrangerea capacitatii gradual, la activitatile esentiale. Intelegerea pentru venituri mai reduse dar si a mentalulului pozitiv in cazul colegilor. Mentinerea valorilor de baza care ne-a promovat pana in acest punct prin adaugarea din timp a unor noi aptitudini, a unor noi deprinderi. Mentinerea claritatii deciziilor, investitii minime.

 

Solutiile pentru economia romaneasca tin de transparentizare, debirocratizare, depolitizare la un nivel maxim acceptabil, dar foarte rapid. Sunt necesare actiuni de recuperare, tot rapida, a marilor fraude, precum si de renuntare la anumite venituri speciale pentru categorii favorizate.

Asa ar arata solidaritatea fata de contribuabili si acum acest lucru trebuie sa fie fara echivoc. E nevoie de un context mult mai stabil si predictibil pentru IMM uri, de criterii de promovare echitabile in institutii publice, bazate pe expertiza, pe stimularea dorintei de a munci si de a se afirma. Pentru stat poate fi o mare oportunitate acum, un context de intelegere mai rapida a lectiei neinvatate timp de 30 de ani, dar trebuie sa existe lideri care sa-si poata asuma.

In primul rand acesti lideri trebuie sa demonstreze – tot prin solidaritatea reala in situatii exceptionale – capacitatea de a gestiona situatia exploziva actuala din sistemul medical. Apoi pot implementa buna practica in urmatorii piloni : justitie, invatamant, etc.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

 

Am luat deja aceste decizii, foarte clare din punctul nostru de vedere si le-am exprimat deja anterior la capitolul actiuni de SOLIDARITATE. Doua dintre ele cu implicatii sociale imediate: mentinerea angajatilor si beneficiilor acestora la un nivel cat mai apropiat de cel de pana acum, si continuarea sustinerii unei cauze nobile printr-o comunicare mai accentuata in randul potentialilor clienti.

Promovarea prioritara a producatorilor locali si exemplele de flexibilitate a serviciilor cu mentinerea profesionalismului in conditii de criza, ar putea influenta mediul de business chiar si de la nivelul unei afaceri mici. Credem ca acum este o oportunitate de a-i observa mai  bine pe cei care au avut chemarea pasiunii si au transformat-o in arta de a aduce bucurie, de a conecta suflete, de a genera emotie. Iar mesajul nostru optimist vine direct din activitatea noastra curenta, chiar si in aceste momente de provocari intense.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii