FacebookTwitterLinkedIn

Diana Benko, Partner & BTL Director Jazz

Forbes: Care este atitudinea dvs, în general, față de clienții publicitari?

Diana Benko: Abia după 15 ani de experiență pot să spun că am ajuns să am o atitudine mai „relaxată” (Râde.). Am trecut prin atâtea proiecte, cunoscând atâția oameni, încât am realizat că tipologiile umane nu sunt chiar infinite ca posibilități. Iar omul din spatele clientului corporatist are propriile motivații, aspirații sau nevoi, pe care nu le vei găsi menționate niciodata într-un brief .

Ce ne spune Paul Arden în cartea “It’s Not How Good You Are, It’s How Good You Want To Be” rămâne valabil indiferent de schimbările pe care le traversează publicitatea, iar pe mine m-a ghidat în înțelegerea clienților în toți acești ani „Find out what the client’s real objective is. It may be their desire to become a member of the Jockey Club, or to be the patron of the arts, to become the chairman of the company, owner of a football club, or simply a butterfly collector.”

Forbes:Încercați să faceți un „portret robot” al clientului publicitar de pe piața românească?

Diana Benko: Smart dar (încă) panicat. Preocupat să demonstreze că investițiile in comunicare aduc rezultate concrete.

Nu riscă investiții și vrea să fie sigur că strategia va funcționa, dar în egală măsură conștient de faptul că strategia de tăiere a bugetelor și optmizarea lor, fără a pune nimic în loc nu poate duce la creșterea companiei.

Forbes: Cel mai bun client este cel care plătește la timp, conform contractului?

Diana Benko: Această calitate de a plăti la timp nu pot să spun că ridică un client în topul de cel mai bun. Degeaba ai bani de avans pentru un spot dacă povestea lui e muncită cu lunile, după un morman de revizii care au dus în final la un rezultat mediocru.

Dar, cu siguranță, cu un client care este „bun”, însă, compania nu plătește la timp din varii motive, pot aparea discuții neplăcute, frustrante de ambele părți, care vrei nu vrei afectează și modul de lucru.

Forbes: Ați luat „țeapă” de la vreun client? (n-a plătit, a furat proiectul propus de dvs, etc)

Diana Benko: Din fericire la Jazz, nu! În trecutul îndepărtat au existat situații de genul acesta, dar nu au ținut de mine. Însă, din ce știu, astfel de situații se întâmplă din ce în ce mai rar în zilele noastre.

Forbes: Care este viziunea dumneavoastră despre clientul ideal?

Diana Benko: Bine spus viziune, întrucât nu prea există nici partener de viață ideal, darmite client (Râde.)

Dar ca să facem acest exercitiu, pentru mine, clientul ideal trebuie să aibă un nivel de înțelegere ridicat, o vastă cultură a profesiei, să-și asume riscuri când o idee este extraordinară, să înțeleagă paradoxul „it’s wrong to be right” și „it’s right to be wrong”, și nu în ultimul rând să știe ce să ceară de la un brief și să dea feedback-uri constructive .