Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Dezbatere „Forbes” – Nadia Crișan: „În continuare, majoritatea investitorilor sunt de părere că instituțiile statului funcționează slab și netransparent”

„Forbes România” încearcă să realizeze o dezbatere de opinii ce vizează însănătoșirea practicilor din piața de comunicare. În aceste sens, am adresat o singură întrebare mai multor oameni din piața de publicitate. Lista noastră este deschisă.
Nadia Crisan

Nadia Crișan, Managing Director McGuireWoods România

Forbes România: Credeți că activitatea DNA și ultimele campanii ANAF, pe plan național, vor influența crearea unei piețe de comunicare sănătoase în România?

Nadia Crișan: O investigație transparentă și în limita prevederilor legale este necesară în orice stat democratic. România este parte a Uniunii Europene, membră NATO iar investitorii trebuie să aibă certitudinea că atât prin procesul intern de guvernanță corporatistă cât și prin buna aplicare a legii, în mod responsabil și transparent, își pot desfășura activitatea într-o manieră predictibilă și profitabilă, în afara pericolului reprezentat de corupție.

Desfășurate adecvat și finalizate cu rezultate transparente, în perioade mult mai scurte de timp, investigațiile instituțiilor abilitate pot contribui la încrederea investitorilor dar și a cetățenilor României în mecanismele de control și verificare și în capacitatea țării noastre de a asigura stabilitatea, predictibilitatea și competitivitatea necesare succesului oricărui proiect comercial.

În continuare, majoritatea investitorilor sunt de părere că instituțiile statului funcționează slab, netransparent și fără coordonarea necesară care să ducă la rezultate importante atât pentru stat cât și pentru mediul privat. Este esențial ca liderii acestor instituții să fie buni profesioniști și să prezinte în mod transparent obiectivele pe care le au, planul de acțiuni și rezultatele obținute.

Revenind, însă, la piața de comunicare locală, și mă refer la tot spectrul de activități, inclusiv zona de relații guvernamentale, aș face o scurtă paralelă cu cea din SUA, pe care noi, McGuireWoods, o folosim ca referință. Peste ocean, această zonă este guvernată de legi foarte clare, dublate de un cod etic autoimpus de jucătorii din piață. Întregul proces de relaționare cu autoritățile centrale sau locale este foarte transparent, competiția este una reală și profesionistă, industria aduce beneficii extraordinare companiilor, asociațiilor pe care le reprezintă, întregului proces legislativ în general, iar toate părțile implicate își desfășoară activitatea în mod foarte responsabil.

Statele Unite au fost întotdeauna un reper pentru cea mai mare parte a românilor. Dacă dorim cu adevărat să ne apropiem cât mai mult de modelul lor, să fim o democrație puternică și curată în regiune, atunci trebuie să implementăm cât mai multe dintre practicile adoptate în spațiul nord-american. O comunicare reală, transparentă și eficientă între sectorul public și cel privat sunt doar un prim pas în acest sens.

(Sublinierile aparțin redacției.)

Fondată în anul 1998, McGuireWoods Consulting LLC este o companie de Public Affairs care oferă clienților săi servicii integrate de relații guvernamentale, comunicare strategică și de dezvoltare a afacerilor la nivel internațional. McGuireWoods Consulting este o subsidiară a McGuireWoods LLP, o firmă de avocatură internațională de top, cu peste 1.000 de avocați.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii