Cautare




, Contributor

Partener Platypus Group

Opinii |
|

Despre „proști”

Sunt puține lucruri care mă demotivează mai mult decât momentul în care îmi este evident că cineva nu face nici cel mai mic efort de a reflecta asupra lucrurilor pe care le spun.
Lorand_Balint.JPG

Și totul mi se trage de la o lecție pe care am primit-o cu ceva timp în urmă.

Geneva, undeva prin 2006-2008:

Hopa, atenție! Ceva este în neregulă! Nu se poate ca Gareth, unul dintre leaderii globali ai Leo Burnett, să mă fi întrebat ceea ce tocmai mi s-a părut că m-a întrebat: „Lorand, de ce crezi că Directorul de Marketing din China al clientului este prost?

Eram într-un bar, noaptea târziu, după o zi plină de întâlniri și petrecerea de Crăciun a Leo Burnett Europa, fiecare cu câte un pahar de whisky în mână, când m-a luat ca din aer.

Pentru că a continuat:

Te-am urmărit cu atenție mai devreme, în timpul discuțiilor, și senzația mea este că-l desconsideri total.”

Când mi-am dat seama că întrebarea e pe bune și că ceea ce înțelesesem la început chiar era ceea ce spusese Gareth, am negat cu vehemență:

„Nu, nu e adevărat! P. este un super tip, cum de te-ai gândit la asta?”

Păi, nu a fost greu. Situația nu este ușoară în China și soluția nostră este foarte probabil ceea ce trebuie făcut. Doar că tu nu ai luat în calcul nici o altă opțiune. Când P. a vorbit, ai sărit imediat la luptă, fără să te gândești nicio clipă dacă nu cumva ceea ce zice el are sens, dacă nu este o soluție care ar merita să fie luată în calcul. Or asta înseamnă că îl consideri un prost ale cărui gânduri nu merită să te obosești să le iei în calcul.”

„Nu, nu este asta, dar chiar cred că avem Soluția, că lucrurile sunt clare ca lumina zilei”.

„Deci P. este prost pentru că nu a ajuns la aceeași concluzie ca noi. Propune o altă soluție, dar fiind practic incompetent, nu are rost să ne pierdem timpul cu ea!”

Nu am mai știut ce să zic pentru că mi-am dat seama că avea dreptate cel puțin legat de un aspect și că am greșit flagrant. Nu m-am gândit serios la alternativa discutată, am neglijat-o din prima și am sărit în apărarea propunerii noastre. Și, în plus, P. chiar era super tare pe ceea ce făcea și învățasem deja multe de la el.

Lorand, trebuie să te gândești serios la un lucru: în echipele în care lucrăm nu sunt proști. Nici la client, nici în agenție, nici la companiile de cercetări sau de design. Sunt oameni care au intrat în echipă pentru că au niște calități foarte clare. Ori asta te obligă din start să asculți și să te gândești la ceea ce zice fiecare dintre ei. Nu este obligatoriu să ajungi la aceeași concluzie, dar este foarte important să reflectezi un pic asupra lucrurilor pe care le spun. Să le iei în calcul și să te gândești dacă nu cumva au niște lucruri bune pe care să poți să construiești sau pe care să merite să le preiei mai departe.

Este o singură situație în care efortul nu merită: când crezi că persoana respectivă este incompetentă. Atunci, însă, este de datoria ta să semnalezi acest lucru mai departe astfel încât persoana să dispară cât mai repede din echipă”, mi-a spus într-un final Gareth.

A fost o super lecție, care m-a ajutat enorm să învăț să ascult și să înțeleg o grămadă de lucruri, dar și să realizez rapid când cineva nu este potrivit într-o echipă: dacă nu-l ascult niciodată, dacă nu reflectez nici măcar un pic asupra lucrurilor pe care le are de zis, înseamnă că nu are ce căuta în echipa respectivă.

Și tocmai de aceea sunt puține lucruri care mă demotivează mai mult decât în momentul în care îmi este evident că cineva nu face nici cel mai mic efort de a reflecta asupra lucrurilor pe care le spun.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii