Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

Lifestyle |
|

Despre dezvoltare durabilă și viitor

Nu am putut ajunge la lansarea noului Boutique Nespresso din Băneasa Shopping City. Dar am ajuns duminica trecută. Și-am înțeles. Viitorul este despre experiență, despre dezvoltare durabilă, despre cum poți face mai multe, cu mai puțin. Viitorul e despre luxul care se transformă în ritual.
nespresso15

Beau cafea (uneori) mai mult decât e recomandat. Cine mă cunoaște (bine) știe deja acest lucru. Și mai știe că Nespresso face parte din ritualul meu zilnic de începere a unei zile. Săptămâna trecută, Nespresso a lansat o nouă experiență a cafelei în Boutique-ul inaugurat la parterul centrului comercial Băneasa Shopping City. Nu am putut ajunge atunci, dar duminică mi-am permis o scurtă escapadă și am văzut cum noul spațiu a adus și în România un concept inovator, implementat recent în alte metropole ale lumii, precum Cannes, New York sau Praga.

Inovație, design și dezvoltare durabilă

Da, ar putea fi toate trei caracteristicile unei mașini ultra-moderne, dar sunt toate atributele noului spațiu Nespresso. Pe scurt, dacă ajungeți aici fiți pregătiți de o nouă experiență a cafelei, de ritualuri personalizate de degustare a sortimentelor de cafea de specialitate, dar şi de o nouă abordare a operaţiunilor, facilitată de tehnologii inovatoare. Noul concept pune în valoare cafeaua de specialitate, aceasta fiind în centrul tuturor experienţelor, iar toate materialele folosite pentru realizarea mobilierului provin din surse durabile şi economie circulară, reflectând angajamentul Nespresso de a acţiona întotdeauna cu cea mai mare responsabilitate faţă de oameni şi mediul înconjurător.

Noua configuraţie a Boutique-ului propune personalizarea fiecărei experienţe atât a membrilor Clubului Nespresso cât şi a noilor clienţi. Spațiul este împărțit în două zone: cea de aprofundare a universului Nespresso și cea de explorare a produselor (favorita mea). Traseele clienţilor sunt personalizate în funcție de interesele lor, aceştia urmând să fie îndrumați la fiecare pas de către specialiștii în cafea. Astfel, un client nou descoperă povestea Nespresso, particularitățile celor 25 de sortimente de cafea și degustă „cafeaua zilei” sau „cafeaua săptămânii”, în timp ce unui membru al Clubului Nespresso i se prezintă noutățile brandului și i se oferă posibilitatea să îşi aprofundeze cunoştinţele despre cafea.

Cât privește partea de design, noul spațiu are mese de formă ovală, iar aceasta a fost o alegere asumată, având ca scop eliminarea barierelor de comunicare, încurajarea oamenilor de a se strânge în jurul lor și de a testa produsele. În zona de explorare sunt expuse espressoarele și accesoriile, cu care clienții au posibilitatea să interacționeze în cele mai mici detalii.

O Colombia, vă rog!

Fiecare element din noul Boutique spune o poveste interesantă și este rezultatul unui complex proces de creaţie. De altfel, dezvoltarea noului concept de Boutique a durat 19 luni și aparține unei echipe multi-disciplinare alcătuită din 50 de specialiști de 15 naționalități diferite, din 30 de domenii diferite de activitate. Și nici nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, puteți merge să vă convingeți singuri.

Ce mi-a plăcut mie cel mai mult este că alegerea culorilor, texturilor și materialelor utilizate are ca sursă de inspirație plantațiile şi activitatea fermierilor de cafea. Cromatica în nuanţe naturale, în tonuri deschise, de cafea cu lapte şi auriu – delicioasă! Materialele sunt naturale, cu texturi ale căror mici imperfecțiuni completează design-ul futurist al mobilierului, cu linii asemănătoare espressoarelor Nespresso și finisaje metalice inspirate de învelişul capsulelor de cafea. Până și podeaua este făcută special să semene cu podeţele folosite pe plantațiile de cafea (cele din Columbia, cum îmi imaginez eu), iar lămpile de deasupra mesei de degustare au forma celor folosite de fermieri pentru a sorta manual boabele de cafea verde.

Cum traduce Nespresso reciclarea?

Întreg mobilierul Boutique-ului este creat din materiale obţinute durabil, create conform principiilor economiei circulare si principiilor de protejare a mediului înconjurător şi reciclare. Blaturile meselor sunt realizate din zaţ de cafea prelucrat şi compactat – resturi de cafea măcinată de la fabrica Nespresso din Avanches, Elveţia. Materialul este o inovație în zona produselor industriale și a necesitat un an de testări pentru obținerea certificării.

Majoritatea elementelor metalice sunt create din aluminiu reciclat din capsulele de cafea Nespresso iar lemnul folosit la crearea mobilierului provine de la Alpi Wood, o companie care a ridicat standardele în industria prelucrării lemnului funcționând în deplină transparență în ceea ce privește obținerea materiei prime și contribuind cu programe extinse de reîmpădurire; din 1975, Alpi Wood garantează utilizarea legală și durabilă a lemnului, precum și trasabilitatea absolută.

Noul Nespresso Boutique din Băneasa Shopping City oferă o experienţă complexă a cafelei de specialitate alături de Nespresso Boutique din Calea Dorobanţi 210 şi punctul de vânzare din AFI Cotroceni.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii