Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Despre afaceri și superstiții

Supersițioșii evită pisicile negre sau numărul 13. Cu toate acestea, data de 13 nu i-a purtat ghinion tânărului Alexandru Alexuc, ci dimpotrivă.
_DSC0237

Alexandru Alexuc a lucrat timp de șase ani în domeniul IT – în ultimii trei ani a lucrat pe partea de management, câteva luni a lucrat ca asistent al CEO-ului unei bănci, unde a învățat cum să se comporte cu clienții, iar Roomxcape reprezintă prima sa experiență antreprenorială. A aflat despre conceptul room escape în perioada în care se afla în căutarea unui mod de a o cere în căsătorie pe viitoarea sa soție, Elena.

AFLĂ MAI MULTE DESPRE CONCEPTUL ROOM ESCAPE

Era luna septembrie, iar în București nu erau deschise multe locații de tipul room escape. Prietenul lui, Vlad, a primit un flyer din partea unui room escape și au hotărât că acela este locul potrivit pentru a face marele pas. Pe 13 septembrie au participat la joc și Alexandru a cerut-o în căsătorie pe Elena, iar a doua zi au decis că inaugurarea unui nou room escape în București este o idee bună de afaceri. În primul rând, e un element inedit în România și se se adresează tuturor, cu precădere tinerilor, iar ,,ca tânăr în România, ai o paletă destul de redusă de activități”, justifică tânărul motivul pentru care a considerat că piața românească este pregătită pentru acest concept. Susține că a fost conștient de la bun început că este o afacere care nu îi garantează profitul, dar a mers pe premisa că nu are obligații și își permite să riște, iar dacă pierde suma investită se poate consola cu faptul că a încercat să își schimbe viața: ,,Simplul fapt că am putut să zic <<îmi permit să risc, merge, foarte bine, nu merge, asta e, am pierdut 20.000 de euro, dar am încercat să fac ceva cu viața mea>>, e o motivare destul de personală”.

6

Locația era deja pusă la dispoziție. Cu o investiție inițială de 20.000 de euro finanțare proprie, a construit două camere la parterul casei în care locuiește, ce i-au asigurat ulterior un profit de aproximativ 11.000 de euro. Luna ianuarie a fost cea în care camerele au fost inaugurate, iar în următoarele două luni de la deschidere, au avut o medie de două sau trei echipe zilnic.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Anual, anunță fondatorul RoomXcape, va fi schimbată camera și tematica. Cele două camere au primit numele ,,A catching game” și ,,Le Procureur”. Tematica abordată în prima cameră conține elemente cu iz horror. Se presupune că jucătorul este închis într-o celulă și are la dispoziție 60 de minute să evadeze. Pe parcursul acestor minute, o echipă alcătuită din 3 membri, spre exemplu, poate solicita un total de trei indicii la un interval de 10 minute. Ca nivel de dificultate, aceasta e încadrată în categoria ,,ușor spre intermediar” și numărul maxim de jucători este de patru. Cea de-a doua cameră ,,Le Procureur”, invoca atmosfera anilor ’50. A fost închisă după cinci luni, iar în prezent jucătorii își pot testa abilitățile de evadare în camera ,,A catching game”. Costurile lunare ce reprezintă utilitățile și contabilitatea ajung la 1000 de RON, iar bugetul de promovare al Roomxcape se situează în jurul sumei de 4000 de RON. Referitor la tematica abordată, cea horror și SF predomină atmosfera din camere.

Luna viitoare va mai inaugura două camere – una din ele, ,,Apocalypse now”, ale cărei costuri ating 7000 de euro. Cum tehnologizarea nu este prezentă în alte room escape-uri din oraș, în această cameră tehnologia va juca un rol important, iar jocul se va schimba complet în funcție de alegerile jucătorului. Astfel, participanții pot alege să evadeze din ,,Apocalypse now” de mai multe ori. Dacă prima oară au ales o anumită cale de evadare, următoarea dată pot alege o altă cale de evadare, deoarece puzzle-urile vor fi diferite. Referitor la nivelul de dificultate, acesta va fi intermediar spre dificil, fapt pentru care, spre deosebire de ,,A catching game”, echipa poate fi formată din maxim cinci membri.

_MG_7892

Alexandru consideră că este important să creeze o relație de prietenie cu clienții pentru ca aceștia să se simtă comfortabil și pentru ca ulterior să își poată exprima cu ușurință opiniile referitoare la camere. Cum orice afacere întâmpină dificultăți la început, obstacolele întâlnite de Roomxcape au fost construcțiile, puzzle-urile, asamblarea, precum și nefuncționarea anumitor elemente. O altă dificultate a fost crearea camerelor în așa fel încât vizitatorii să poată evada fără a deține multe cunoștințe în diverse domenii. Cu toate acestea, Roomxcape a trecut peste aceste impedimente.

O locație Roomxcape va fi inaugurată și la Pitești, și va funcționa în sistem de franciză. Persoana interesată să achiziționeze franciza oferă o cotă inițială, din care Alexandru obține ulterior un procent.

Vârsta minimă pe care participantul trebuie să o aibă este de 14 ani, însă cei cu vârste de sub 14 ani pot veni însoțiți de adulți.

Referitor la prețuri, acestea diferă în funcție de numărul participanților. Astfel, doi jucători plătesc individual 60 de RON, 3 jucători plătesc 55 de RON, iar 4 membri, 50 de RON. Elevii și studenții beneficiază de reducere: 2 membri plătesc 35 de RON, 3 membri, 35 de RON, iar patru membri plătesc 35 de RON individual. De asemenea, jucătorii care își sărbătoresc ziua de naștere au acces gratuit. Așadar, prețurile sunt standard, însă locația inaugurată la Pitești va avea prețuri diferite pe motivul ecomomiei diferite de acolo.  Pentru anul curent, Alexandru Alexuc preconizează un venit total de aproximativ 33.000 de euro, în cazul în care cele două camere care vor mai fi rezervate în ritmul actual.

_MG_7931

Viitorul conceptului de escape room în România pare promițător pentru Alexandru, care precizează că următorii doi ani vor fi buni pentru locațiile de acest tip.

Sfaturile fondatorului Roomxcape pentru cei care nu au mai participat niciodată la un room escape sunt să folosească atent hint-urile și să apeleze la toți membrii echipei.

ALTE ,,CAMERE DE EVADARE” DIN BUCUREȘTI:

BREAKOUT: Jocurile – pasiune și afacere

CHAMBERS: Creativitate transpusă în business

MYSTERY ROOMS ESCAPE: Mister, inspirație și sprijin

PARADOX ESCAPE ROOMS: Paradoxul din cameră

TRAPPED: Vacanță încheiată cu idei de afaceri

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii