Cautare




, Contributor

Modă |
|

Designerul Cristian Samfira lansează prima colecție pret-a-porter

IMG_5166.jpg
După aproape zece ani în lumea modei, designerul român Cristian Samfira lansează prima colecție pret-a-porter, Culture. Cum s-a conturat traiectoria sa, de la primul premiu la Festivalul de Modă de la Iași până la succesul din prezent?

Un produs al anilor 2000, brandul lui Cristian Samfira şi-a croit cu mare grijă drumul în lumea modei româneşti. Micul atelier din Bucureşti în care, cu doar două croitorese, îmbracă o clientelă fidelă de 20-30 de persoane şi potriveşte în măsuri şi tuşe originale propriile colecţii, îi asigură poate lucrul cel mai important pentru munca de creaţie: independenţa.

„Nu mă interesează tendinţele. Nu funcţionez pe principiul copy-paste”, spune Samfira, originar din Cluj. Vorbeşte repede, tranşant, cu pasiune. Nu l-ai vedea în ipostaza unui IT-ist înrăit şi totuşi, doar faptul că nu a luat examenul la Liceul de Informatică, unde se înscrisese ca să scape de gura părinţilor, l-a salvat de la o carieră nepotrivită.

Aşa a ajuns să ocupe unul din locurile rămase la secţia Textile-Tapiţerii şi, timp de doi ani, să ţeasă la război. Au urmat doi ani de pictură şi Facultatea de Artă, secţia Modă, care l-au legat de Bucureşti.

Stilul primei colecţii i-a adus, în 2000, premiul pentru cel mai bun tânăr designer la Festivalul de Modă de la Iaşi. Confirmarea internaţională a venit doi ani mai târziu, la un concurs de design din Belgia, unde s-a clasat în primii zece din cele câteva mii de participanţi.

Nu s-a transformat, însă, în „abonatul” concursurilor. „Sunt un tip mai comod, nu sunt foarte «business», să stau să pun lucrurile cap la cap”, explică el. Totuşi, de peste cinci ani, de când şi-a deschis propria afacere, a fost nevoit să gândească şi în termeni pragmatici şi, chiar dacă s-a întâmplat ca vânzările să nu-i acopere facturile, nu s-a gândit niciodată să renunţe.

Profit sau supravieţuire? Cu siguranţă supravieţuire, ne asigură el. O supravieţuire în termenii stabiliţi de el, şi păstraţi cu încăpăţânarea ardeleanului neclinit în faţa superficialităţii unor clienţi care, vorbind la telefon din atelierul său, spuneau că se află la… croitor. „Vreau să fac lucrurile aşa cum simt eu. Atelierul este foarte mic şi îmi permite asta”, insistă Samfira.

Detaliile îi sunt cu adevărat dragi. Colecţiile lui se evidenţiază prin motivele care se repetă (solzi, rozete, intervenţii manuale). Samfira este atras de linia masculină a vestimentaţiei. Materialele pentru colecţii vin din Franţa, Italia și Japonia: mătăsuri, dantele, voal sau materiale din fibre naturale, dar şi preferatele sale, stofele.

În ipostaza creatorului de costume de teatru, a realizat ţinute inclusiv pentru piese care s-au jucat la Teatrul Molière din Paris. Totuşi, aproximativ 70% din vânzări sunt susţinute de rochiile de mireasă şi rochii de seară. Chiar dacă nu scoate încă profituri sănătoase, ştie că nu mai este mult până când românii bogaţi vor depăşi euforia mărcilor de lux şi vor căuta produse unicat.

Anul acesta, Cristian iese la rampă cu prima sa colecție ready-to-wear, ,,Culture”, un manifest inedit pentru toamna 2013-2014. Compusă din 30 de piese spectaculoase, unice (cu prețuri între 100 și 450 de euro), ,,Culture” este o colecție minimalistă, cu suprafețe curate, dar atent studiate. Predomină detaliile geometrice, elementele metalice, construcția arhitecturală și amănuntele handmade împrumutate din zona couture, iar materialele folosite sunt stofele din lână, cașmir și mătase.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii