Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Delicii pentru colecționari

Spui lux și te gândești în primul rând la obiecte rare, poate chiar unice – ediții orologiere speciale, bijuterii de colecție, parfumuri în ediții limitate, mașini cu prețuri prohibitive, haute couture, mobilier din esențe nobile și așa mai departe. Micile accesorii ori cutiile pentru bijuterii nu se află pe lista scurtă a alegerilor.
_DSC1577 (1)

Există însă manufacturieri care și-au făcut o profesie, ba chiar o tradiție din confecționarea unor astfel de produse care își depășesc umilul statut funcțional pentru a deveni expresii ale rafinamentului artistic.

Celebra companie franceză Elie Bleu ne arată că estetica este cea care dă valoare obiectelor, nu materialele din care sunt făcute. Evident, se lucrează cu cele mai bune resurse, atent selecționate și prelucrate, dar faima colecțiilor Elie Bleu se datorează originalității pieselor și calității execuției. Iar pentru că investiția de timp și efort pentru fiecare dintre modele este considerabilă, producția rămâne limitată cantitativ. Așa că Elie Bleu, cu cutiile sale pentru bijuterii și pentru trabucuri, cu brichetele și seturile dedicate iubitorilor de tutun de calitate, cu watchwinder-ele, butonii de cămașă, jocurile de șah și produsele de marochinărie, rămâne o marcă ce se adresează exclusiv colecționarilor.

Cu Laurent Fuchs în culisele Elie Bleu

Am vrut să cunosc mai bine această lume, așa că l-am provocat la dialog pe Laurent Fuchs, CEO-ul companiei, întrebându-l care sunt amintirile sale cele mai pregnante din întreaga experiență numită Elie Bleu.

„Pașii făcuți cu Elie Bleu de-a lungul vremii mi-au adus nenumărate amintiri, unele extraordinare, altele coșmaruri la vremea lor. Toate au fost însă încărcate de emoție. Dintre cele bune, îmi place să-mi amintesc ziua în care am schimbat atelierele, mutându-le într-un cu totul alt loc, special gândit pentru procesul nostru de manufacturare.“

„Chiar au existat momente atât de grele, încât să poată fi numite coșmaruri, ținând cont de prestigiul brandului?“, insist eu.

„După criza creditelor «subprime» din 2008, compania a pierdut 40% din cifra de afaceri“, mi se răspunde.

Dar Elie Bleu și-a revenit, iar acum complexitatea colecțiilor ne arată că businessul este înfloritor. Secretul succesului? Investiția în meșteșugari și infrastructură. Treizeci de oameni lucrează la Elie Bleu, un brand cu „un know-how tradițional, dar cu un atelier modern, cu cele mai performante utilaje existente pe piață“.

Mulți dintre antreprenorii din domeniul luxului mi-au spus că marea lor provocare este să găsească specialiști formați, meșteșugari cu experiență și viziune.

„În Franța, avem școli bune în acest domeniu, dar, e adevărat, să aduci omul potrivit nu e lucrul cel mai ușor“, îmi confirmă CEO-ul Elie Bleu.

După o trecere în revistă a colecțiilor, sunt curios să aflu care este obiectul cel mai greu de realizat și care sunt bestsellerurile.

„Cel mai greu este să manufacturezi produse cu inserturi de sidef. În topul vânzărilor se află humidoarele, mai ales liniile Casa Cubana și Flor de Alba.“

Aproape fiecare mare brand are piețe pe care le privilegiază, chiar dacă scopul său este să acopere tot Mapamondul. „Distribuția noastră realmente este globală. Se schimbă cu timpul în funcție de succesul economic al diverselor țări. Când vine vorba despre cele mai importante piețe, acestea pot fi Statele Unite, Liban sau Hong Kong.“

Tușe pentru un portret

Succesul Elie Bleu are la bază creativitatea și știința execuției. Un astfel de business nu poate înflori peste noapte. Îl întreb pe Laurent dacă a fost mereu legat de industria de lux și îmi confirmă, adăugând că în familia lui această implicare este veche de generații.

„De-a lungul timpului, viziunea mea asupra luxului s-a schimbat. Eu însumi m-am schimbat. Cred că ceea ce căutăm se transformă, nu însă și senzația așteptată.“

E ușor de intuit că Laurent este, la rândul său, un colecționar, adunând în beneficiul companiei piese pe care le consideră excepționale. Îl întreb care sunt modelele preferate din oferta Elie Bleu și mi le indică pe cele cu furnir natural. Explicația? „Natura rămâne cea mai mare forță creatoare.“

CITEȘTE ȘI Cătălin Vălean – Vintage/Actual

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii