
În luna decembrie a anului trecut au avut loc ultimele etape ale procesului de vânzare-cumpărare dintre cele două părți, tranzacția fiind intermediată de compania de consultanță imobiliară The Advisers/ Knight Frank. Terenul are o suprafață de 3,2 hectare. „Tranzacția confirmă faptul că segmentul de retail rămâne în continuare unul activ, de interes în special pentru dezvoltările de tip big box”, spune Catalin Prichici, senior consultant la The Advisers/ Knight Frank.
Pentru GTC România și Shimon Galon, segmentul de retail din afara Bucureștiului nu mai este însă interesant, după experiența nereușită cu cele trei centre comerciale dezvoltate sub brandul Galleria în Suceava, Buzău și Piatra Neamț. ”În Piatra Neamț, oraș cu sub 80.000 de locuitori, avem 160.000 de vizitatori în mall, lunar. Dacă ne uităm însă pe cifrele de afaceri ale prăvăliilor din mall, ne dăm seama că nu e în ordine”, declara Shimon Galon, pentru ”Forbes Romania”, în decembrie 2012. ”Nu vom mai dezvolta centre comerciale în afara Bucureștiului.”
Lucrurile au mers atât de rău pe partea de retail în 2012 pentru GTC România (compania este cunoscută mai ales pentru dezvoltarea unor clădiri office precum America House și City Gate din București), încât, într-un raport financiar al companiei-mamă listată la bursa din Varșovia s-a menționat că cele trei malluri vor fi scoase la vânzare, informație infirmată însă de Shimon Galon.
Citește mai multe despre strategia GTC România, dar și a altor actori mari din piața românească de real estate, în următoarea ediție tipărită a revistei ”Forbes România”, care va apărea la chioșcurile de presă pe 4 februarie