Cautare




, Contributor

Marketer și scriitor

Opinii |
|

De ce uneori e important să renunți pentru a câștiga

Renunț în fiecare zi. Renunț la obiceiuri, oportunități care nu mi se potrivesc, renunț la Facebook sau Instagram, renunț înainte să-mi pierd timpul încercând să câștig. Și, în unele cazuri, renunț la oameni. Deși se spune că învingătorii nu renunță niciodată, chiar cred că uneori trebuie să știm să renunțăm, la momentul potrivit, pentru a înainta în ce ne-am propus, ca într-un final, să câștigăm.
Laurentiu_Ion_Forbes

Societatea se așteaptă să renunțăm. La fel și tu— te aștepți ca eu să renunț, să clachez la un moment dat și să apăs frâna, să cobor din mașina blocată în trafic și s-o iau la fugă. Te aștepți să plătesc abonamentul la sală, dar să nu folosesc prea des serviciile pentru care am plătit. Te aștepți să renunț la viața personală în favoarea jobului. Te aștepți, până la urmă, să renunț la ceva, la orice— doar să renunț într-un final.

Este în natura noastră să renunțăm și să ne-așteptam ca alții să renunțe. Iar, în unele cazuri, să profităm, involuntar, de pe urma eșecului altora. Ceea ce mulți dintre noi nu știm încă— sau mai avem de învățat— e să știm să renunțăm la momentul potrivit. Nu, nu trebuie să renunțăm atunci când simțim că nu mai putem continua, că am ajuns la capătul puterilor și că nu mai putem face absolut nimic pentru a câștiga. Și nici atunci când totul pare că ni se împotrivește. Dimpotrivă, fix în asemenea situații putem face performanță, când nu ar trebui să ne lăsăm influențați de sentimentele ce ne încearcă trecător.

Nu spun că trebuie să renunțăm mereu. Cred, în schimb, că trebuie să învățăm să renunțăm, când e necesar, la un obicei mic pentru un obicei mai mare, mai bun; trebuie să renunțăm la oamenii mici în favoarea oamenilor mari, așa cum trebuie să renunțăm la un job toxic pentru un job mai puțin sau deloc toxic. Iar uneori, trebuie să renunțăm și la ce e bine pe moment pentru ce va fi și mai bine în viitor.
CELOR CARE MUNCESC MEREU ÎN AFARA PROGRAMULUI DE LUCRU
Până acum câțiva ani, încercam să fac de toate și să învăț din toate. Să fiu prezent peste tot, în viața tuturor. Încercam să împac micile obiceiuri cu marile obiceiuri, obiectivele mici cu cele mari. Chiar și azi am renunțat să mai fiu speaker la un workshop după ce deja îmi confirmasem participarea— și nu pentru că nu îmi doream sau pentru că nu am crezut că e un câștig în sine, ci pentru că a trebuit să aleg, să mă concentrez asupra unui obiectiv mai important. Iar înainte, renunțasem la câteva ore de somn pentru a avea timp să fac prezentarea pentru workshop.

Există acel moment bun —decisiv— când trebuie să renunțăm. Un moment bun în care putem renunța ar fi după ce am analizat dinainte implicațiile și beneficiile și putem decide dacă merită eforturile noastre, în timp ce momentul neinspirat ar fi când deja am ajuns destul de aproape de atingerea obiectivului propus, investind toate resursele la îndemână. Mai putem renunța și atunci când apare altceva, mai important, care ne ajută să ajungem în punctul final al destinației noastre sau care ne face pur și simplu mai fericiți.
MICROMANAGEMENTUL DISTRUGE CARIERE
Nu trebuie, așadar, să renunțăm atunci când ne apropiem de finish line, când simțim că organismul cedează și am pus în joc toate resursele. În schimb, facem atât de multe lucruri inutile încât ar trebui să mai renunțăm la unele— și nu în dinamica de moment a durerii sau a furiei, ci ca parte a unui plan pe termen lung.

Laurențiu Ion lucrează în Digital Marketing de mai bine de 8 ani. A fost inclus în Forbes 30 Sub 30 în anul 2017 și, printre altele, a publicat două cărți, iar în 2014, a fondat revista de literatură și fotografie SUBCAPITOL. Timp de doi ani și jumătate, a predat Digital la Universitatea Alternativă. Crede că Digital Marketingul e ca sushi: toată lumea spune că-i place, dar mai nimeni nu știe din ce e făcut. În prezent, lucrează ca Digital Marketing Team Leader pentru IBM. Îl puteți contacta pe LinkedIn.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii