Cautare




, Contributor

Natalia Berezovskaia Designer de interior, tânără ambiţioasă care aduce culoare în casele oamenilor, creează spaţii confortabile și îi face pe oameni fericiţi!

Lifestyle |
|

De ce se plătește consultanța unui designer de interior?

Nu este nicio noutate că un designer de interior a căpătat o popularitate destul de mare și la noi în ţară, iar oamenii au început să apeleze la serviciile acestuia. Totuși, din cauza volumului prea mare de informaţii în on-line, mulţi oameni încă preferă să „experimenteze” cu propriile locuinţe și să creeze ei amenajări inspirate de pe Pinterest.
Natalia Berezovskaia_new contributors

Nu de puţine ori, am primit solicitări pentru a „repara” renovările deja în lucru, unde clienţii săi au fost blocaţi din cauza unor probleme care apar pe parcursul lucrărilor sau chiar au fost „lăsaţi” la mijlocul proiectului de către alţi designeri (din păcate, se întâmpla și asta). În acest caz, nu aveam cum să încep un proiect de la 0, mai ales că deja lucrurile erau avansate și soluţia era să vin cu o consultaţie pentru găsirea celor mai bune soluţii tehnice, dar și estetice în scopul finalizării lucrării.

Deși mie, personal, mi se pare cea mai complicată varianta de a „repara” greșelile altora, eu în continuare susţin că o consultaţie făcută la timp poate evita multe probleme.

Care este scopul consultaţiei?

În locul unui proiect complet de design interior, care costă mai mulţi bani și care poate dura și câteva luni, plătiţi doar câteva ore de muncă unui designer profesionist. Acesta va evalua locuinţa, urmând să vină cu recomandări în ceea ce privește alegerea gamei cromatice, a materialelor și a finisajelor, ba chiar o să vă spună care sunt regulile de amplasare a mobilierului și a celorlalte elemente dintr-o amenajare. Rezultatul consultării este să primiţi un „audit” al situaţiei actuale și recomandări profesionale pentru a vă îmbunătăţi viitorul spaţiu, luând în consideraţie nevoile și dorinţele voastre.

Există mai multe variante de consultaţie, dar ca să înţelegeţi ce înseamnă fiecare, mai jos v-am pregătit descrierea:

Consulaţie preliminară

Acest tip de consulaţie de obicei are loc la biroul designerului. Scopul acestei consultaţii este de a te cunoaște cu echipa de designeri, de a afla cum abordează un proiect și cum te pot ajuta. Aceasta este o oportunitate perfectă pentru a povesti despre dorinţele și nevoile tale, a studia planul spaţiului care trebuie amenajat și dacă aveţi o chimie bună pentru viitoarea colaborare. La această întâlnire se stabilesc de obicei ideile generale, fără a intra în prea multe detalii, iar clientul decide dacă aceste idei sunt pe placul lui sau va fi nevoie să caute un alt designer.

Reţineţi că în urma acestei consultaţii NU veţi primi soluţia: schiţe, propuneri în plan și totul doar după o oră de discuţii. De fapt, toţi clienţii așteaptă acest rezultat de la această consultaţie preliminară – și o consideră drept cea mai bună oportunitate de a pleca cu idei bune pe care să le aplice singuri în proiect.

De obicei, acest tip de consultaţie, la noi în ţară, este gratuit (se consideră că intră în costul viitorului proiect). Iar mulţi clienţi nu apreciază faptul că designerii se opresc din treabă și le dedică poate mai mult de o oră ca să discute și să le povestească ce fac mai exact și cum îi poate ajuta, ca după clientul să considere la final că serviciul acestora este prea scump.

Consultaţie pe teren

Designerul se deplasează la faţa locului pentru a se familiariza cu spaţiul și pentru a putea veni cu recomandări. De obicei, deplasarea intră în costul consultaţiei dacă este efectuată în aceeași localitate sau se adaugă costul deplasării doar dacă clientul se află la o distanţă mai mare. Consultaţia pe teren se face doar o singură dată în cazul în care proiectul nu este foarte complex (în general, pentru proiecte complexe, este recomandat să faceţi un proiect întreg de design). Această consultaţie este necesară în următoarele cazuri:

Clientul are o nevoie locală. De exemplu, clientul vrea să amenajeze doar o cameră sau să accesorizeze și să decoreze întregul spaţiu;

Bugetul rămas în urma cheltuielilor necalculate să fie bine cheltuit și cu folos.

Aceasta este exact etapa pe care eu o numesc „repararea greșelilor”. De exemplu, clientul deja a cumpărat tot mobilierul, ba chiar și o parte din accesorii, dar spaţiul în continuare arată foarte steril și nu are personalitate.

În aceste cazuri, designerul va veni cu idei expres cum să creaţi o ambianţă confortabilă, prin alegerea culorilor, mobilierului, corpurilor de iluminat, accesoriilor etc. Dar piesele în sine va trebuie să le cumpăraţi voi. Eventual, designerul vă poate recomanda în ce magazine să mergeţi sau de pe ce site-uri
on-line puteţi face cumpărăturile.

Consultaţia complexă

De fapt, acest tip de consulaţie reprezintă un fel de miniproiect de design, iar designerul vine pregătit la întâlnire. Totuși, ca designerul să știe cu ce idei să vină, voi sunteţi obligaţi să-i transmiteţi clar informaţii, precum: planurile sau schiţele spaţiului, cât mai multe poze din mai multe unghiuri, să-i explicaţi ce vă doriţi, ce vă place și ce nu (în acest caz, un chestionar cu întrebări vă poate ajuta, puteţi descărca unul și aici – cu cât mai multe și poate nesemnificative pentru voi, cu atât mai bine). Designerul va analiza toate acestea și va avea timp să se gândească la soluţii și idei potrivite pentru spaţiul vostru. Iar la momentul întâlnirii, veţi ști exact cum să mutaţi mobilierul și să completaţi amenajarea. Astfel, acele două-trei ore vor trece foarte productiv pentru client.

Costul acestui tip de consultaţie este într-adevăr mai mare, și se justifică prin faptul că designerul va avea nevoie de mai mult timp pentru pregătire, chiar 2-3 zile de lucru. În plus, se adaugă orele necesare deplasărilor la client.

Consultaţia on-line

Este foarte asemănătoare cu Consultaţia complexă, diferenţa este că nu va fi nevoie de deplasare la faţa locului. Este perfectă pentru proiectele aflate în afara orașului de unde este designerul. Eu am realizat mai multe consultanţe de acest fel și toate au fost în orășele mai îndepărtate, unde nu aveam cum să ajung și nu se justifica deplasarea. Dar clienţii au colaborat foarte bine cu mine: mi-au trimis tot ce aveam nevoie pentru a veni cu propuneri, iar după ce au fost agreate, clienţii le-au implementat. Eu le-am spus de unde să-și cumpere toate elementele și am ţinut legătura doar atunci când unele aspecte nu au fost clare din proiect.

Acum că tot v-am clarificat, să trecem la treabă! 🙂

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii