Cautare




, Forbes Staff

Social media |
|

De ce o diversitate a generațiilor la locul de muncă poate fi un avantaj competitiv?

Pentru prima dată în epoca modernă avem cinci generații prezente la locul de muncă. De la tradiționaliștii născuți înainte de 1945 până la generația Z.
shutterstock_680333248

Diversitatea generațiilor prezentă în majoritatea companiilor poate crea o gamă largă de provocări.

S-au spus multe despre acest subiect, în special despre cum să vorbim cu fiecare generație la locul de muncă. Unii văd acest tip de diversitate ca pe un obstacol în calea creșterii economice.

Având o forță de muncă atât de diversă poate (ar trebui) fi un avantaj distinct pentru companiile de astăzi. Gama largă de idei și cunoștințe dintr-un grup de persoane nu poate deservi o companie, ci îi poate ajuta pe angajați să exceleze în activitatea lor. Acest tip de mediu nu se întâmplă accidental. Totul pornește de la conducere. „Stabiliți o bună înțelegere a personalului dumneavoastră și a diferitelor dinamici ale strategiei”, spune Dennis Collins, Senior Director de Marketing, la West Unified Communications Services. Știind exact cine este prezent în companie face o mare diferență în conducerea diferitelor linii de generații.

Citește și: Crudul adevăr despre leadership

Înțelegerea este primul pas către o conducere mai bună, iar următorul pas necesită un sentiment de onestitate, care nu este întotdeauna prezent. „Având o conversație deschisă și sinceră cu privire la beneficiile pe care le aduce o forță de muncă diversificată, îi va face pe toți să se simtă mai confortabil, exprimându-și nevoile și preocupările”, mai adaugă Collins.

Cea mai frecventă greșeală

Milenialii sunt adesea singura generație care primește toată atenția atunci când vine vorba despre problemele generațiilor la locul de muncă. Este ușor pentru o companie să își asume faptul că este „all-in” pentru mileniali, ignorând, în consecință, generațiile mai în vârstă în acest proces.

„Ignorarea nevoilor oricărui grup de oameni dintr-o companie va duce la o scădere a productivității și la angajați nefericiți”, spune Collins. De exemplu, o companie poate adopta un nou tool (instrument) de gestionare a proiectelor de management sau de comunicare, pe care milenialii și generația Z le preferă. În timp ce acest tool poate fi util pentru aceste generații, pentru generațiile mai în vârstă ar putea fi un obstacol. Companiile nu au nevoie să urmărească cele mai noi și mai sofisticate tool-uri și tehnologii, în schimb, ar trebui să caute lucruri care să funcționeze în mediul lor. Crearea unui loc de muncă sigur și puternic pentru generații începe prin a oferi atenție și înțelegere fiecărei persoane în parte.

O șansă de a învăța unul de la celălalt

Milenialii adoră să învețe. Ca generație care s-a născut și a crescut cu internetul, ei știu să găsească rapid tot ce trebuie să cunoască. Diversitatea generațiilor de la locul de muncă creează oportunități. Oamenii pot învăța unul de la celălalt și pot auzi perspective diferite cu privire la o anumită idee. Folosind calitățile fiecărei generații și oferindu-le posibilitatea de a învăța reciproc, se creează un mediu mai colaborativ și mai implicat. Atunci când angajații, în general milenialii, au mai multe oportunități de a învăța la locul de muncă, angajamentul lor, productivitatea și mulțumirea generală se intensifică.

Povestea celor două femei care conduc afacerea Bebetei și Farmacia Tei 

Povestea celui mai mare operator de francize din România

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii