Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

De ce nu face România mai mulți bani din turism stomatologic

Numărul celor care vin în România pentru turism dentar este încă foarte scăzut, cu toate că această piață are un potențial foarte mare, în special datorită prețurilor pentru servicii stomatologice mult mai mici la noi, comparativ cu alte țări europene. Doctor Oana Taban, CEO și fondator al grupului de clinici Dent Estet a explicat pentru Forbes.ro care ar putea fi soluția atragerii unui număr mai mare de “turiști dentari”.
Dent Estet

„Am observat o creștere de aproximativ 20-30% în fluxul de turiști dentari, mai ales în primele luni ale anului. Trendul se menține ascendent, însă, pentru a genera un număr semnificativ de turiști anual, la nivelul întregii piețe de servicii stomatologice, este esențial să întărim imaginea României în afara granițelor”, susține Dr. Oana Taban.

Dacă facem o comparație cu țările care au deja tradiție în tursimul medical stomatologic, precum Ungaria sau Polonia, volumul acestor turiști este încă foarte scăzut în România, cu toate că tratamentele stomatologice la noi au același nivel calitativ ca în marile centre de medicină dentară din lume, dar costuri cu până la 70% mai mici, mai arată reprezentanta Dent Estet.

Când vine vorba de țările de proveniență a acestor turiști, ea remarcă fatul că spre deosebire de anii trecuți, când pacientii străini care alegeau România proveneau din țări precum Italia, UK, Germania, în ultima perioadă clinicile stomatologice din România au căpătat și interesul turiștilor dentari din Elveția și chiar de pe alte continente, precum America și Australia.

„Din păcate pentru noi, deși există incredibil de mult potențial de oferit pentru acest segment, nu avem structuri de lucru dezvoltate care să ne reprezinte la nivel de țară și nici nu beneficiem de suportul unor programe guvernamentale așa cum se intamplă în țări precum Ungaria și Polonia, unde implicarea directă a statului se traduce în mod vizibil într-un număr semnificativ de pacienți străini, care evident influențează în mod pozitiv economia acestor țări. Este incredibil cât de mult poate ajuta dezvoltarea brandului de țară un astfel de program”, afirmă Dr. Oana Taban.

Cu toate acestea, ea spune că este optimistă în ceea ce privește evoluția acestei nișe în stomatologie și consideră că, după o perioadă de stabilizare, „pentru că am avut nevoie de o etapă de sedimentare în care pacienții străini să devină încrezători în calitatea serviciilor pe care le oferă o clinică stomatologică din România, putem crește optimist chiar și la peste 40% – grad de absorbție a pacienților străini pentru proceduri dentare”.

Cât despre românii care preferă să plece să se trateze în clinicile stomatologice din străinătate cum se întamplă în cazul anumitor specialități ale medicinei generale, acesta este nesemnificativ, mai spune fondatoarea Dent Estet. Iar acest lucru nu este surprinzător, mai ales în condițiile în care este binecunoscută problema pe care o are România cu numărul foarte mare al celor care nu își permit sau pur și simplu nu vor să meargă nici măcar la controale stomatologice de rutină.

Realitatea în România este foarte tristă. Conform statisticilor oficiale, peste 70% din populație are cel puțin un dinte lipsă, iar aproape 30% și-a pierdut toți dinții până la varsta de 65 de ani. Astfel, este evident că avem un mare deficit la nivel de diseminare a informației în rândul populației”, explică Dr. Oana Taban. Iar această problemă ar putea fi rezolvată prin diferite programe de educare, care să fie susținute de Guvern și realizate cu fonduri europene, mai arată ea.

Dent Estet înregistrează anual o creștere de pană la 30% a numărului de turiști dentari, potrivit reprezentanților companiei, iar numărul pacienților străini reprezintă aproximativ 25% din total pacienților lanțului de clinici. Numărul pacienților Dent Estet a ajuns la finele anului trecut la aproape 40.000 și, povtrivit estimărilor companiei, la finalul lunii decembrie aceasta va avea în baza de date aproximativ 50.000 de pacienți. Cifra de afaceri a grupului a fost, anul trecut, de 4 milioane de de euro și estimează o creștere de circa 15% în acest an.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii