Cautare




, Contributor

Partener Platypus Group

Opinii |
|

De ce, Dumnezeule?

Modul cum sunt testate reclamele în România îmi amintește din ce în ce mai mult de felul în care englezii și francezii au împărțit Orientul Mijlociu în 1916.
Lorand_Balint.JPG

Fără îndoială că, din punctul lor de vedere, cu un Imperiu Otoman ce stătea să se prăbușească, acesta trebuia împărțit. Dar să definești teritorii în care bagi la grămadă șiiți, suniți, alauiți, druzi – doar pentru că sunt toți arabi s-a dovedit pe termen mediu și lung o greșeală, chiar dacă pe termen scurt decizia a avut sens.

Are sens să testezi pe întreaga populație ceea ce ai gândit pentru un segment țintă bine definit. Doar nu vrei să pierzi potențiali cumpărători și toată lumea știe că nu doar publicul-țintă va consuma produsul. Da, e adevărat că a fost o muncă îndelungată pentru a găsi cel mai bun mod de a conecta cu gulerele albe, intelectuale ale României, un insight puternic și o campanie care să construiască pe acel insight, dar ce, ne strică banii unor bișnițari maneliști care de-abia pot să scrie și să citească?

Și hopa, ia uite: spotul a picat în cercetare! Din ce vedem, românii au reacționat negativ la momentul în care personajele citesc împreună dintr-o carte… Iar Victor Rebenciuc nu le zice mare lucru. Nu s-au prins că este el și de aici spotul a pierdut din relevanță. Trebuie să intervenim asupra lui înlocuind vocea și găsind o altă situație în locul cititului dintr-o carte. Ceva mai „mainstream, o situație cu care să le fie mai ușor consumatorilor să se identifice.

În ultimii ani, companiile de cercetare de marketing au făcut progrese remarcabile în metodologiile aplicate, în pregătirea echipelor lor, în definirea benchmark-urilor pe baza cărora evaluează comunicarea testată. Și testarea nu poate decât să ajute publicitarii care, sub presiunea deadline-urilor, a modificărilor după modificări, etc trăiesc din ce în ce mai mult la birou, evadează apoi într-o bulă proprie pentru a răsufla un pic, și petrec mult mai puțin timp printre românii obișnuiți.

Dar, oameni buni, dacă gândim și rafinăm campaniile pentru un public-țintă foarte bine definit, de ce, Dumnezeule, in anul 2014 încă le testăm pe niște populații definite mult mai larg? De ce punem împreună artificial „șiiții” și „suniții”, când am gândit totul pe specificul „suniților”?

Post Scriptum

În 1916, Sir Mark Sykes și Francois Georges Picot s-au înțeles în secret cum să împartă Orientul Mijlociu între Imperiul Britanic și Franța.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii