Cautare




, Staff

Media şi entertainment |
|

De ce antreprenorii ar trebui să fie generoși când negociază

Atât în viața de zi cu zi, cât și în afaceri, negocierea este percepută, adesea, în mod greșit, ca fiind un act în urma căruia o parte câștigă, iar cealaltă pierde. Astfel, mulți antreprenori cad în capcana de a trata negocierile mai degrabă ca fiind o luptă pe care trebuie să o câștige sau din care trebuie să obțină cele mai multe beneficii, decât ca pe un parteneriat.
shutterstock_447021676

Antreprenorii trebuie să înțeleagă faptul că negocierea în afaceri nu ar trebui să constea în câștig și pierdere, ci în găsirea unei soluții pentru ca ambele părți să aibă de câștigat.

Atunci când este la început de drum și negociază, un antreprenor nu ar trebui să-și urmeze doar interesul propriu, ci să pună pe masă soluții avantajoase și pentru celălalt. Astfel va putea să construiască un parteneriat durabil și de încredere, susține Chris Myers, cofondator și CEO al BodeTree, companie care oferă soluții de management financiar pentru micile afaceri. Deși poate părea neobișnuit, aceasta este una dintre cele mai importante lecții pe care le-a învățat din experiența sa ca negociator – să nu fii zgârcit atunci când negociezi.

În acest sens, el dă exemplu relațiile stabilite cu partenerii companiei pe care a fondat-o.  Faptul că Myers nu a vânat doar profitul afacerii sale când avea negocieri cu diferiți parteneri i-a adus pe termen lung beneficii mult mai mari.

„La urma urmei, cu toții urmărim profitul și creșterea veniturilor, este firesc pentru orice companie, mai ales pentru una aflată la început de drum. Aș fi putut purta negocieri mai agresive la început, care să ne aducă mai mulți bani, dar am decis să procedez diferit – am structurat afacerea astfel încât să aducă beneficii și partenerului nostru. Știam că dacă procedez astfel voi clădi un parteneriat pe termen lung, care pe viitor s-ar  dovedi foarte util, lucru care s-a și întâmplat”, spune Myers.

Concluzia este că relațiile sunt întotdeauna mai importante decât beneficiile materiale, iar antreprenorii ar trebui să abordeze negocierile în termeni benefici pentru ambele părți.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii