Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

De ce aleg românii serviciile medicale private?

medici_doctori_spital.jpg
Când vine vorba de servicii medicale private, românii apreciază în primul rând calitatea acestora, acest avantaj fiind menționat în procent de 78%. Pe următoarele poziții se regăsesc curățenia (57 %) și, la mică distanță, timpul de asteptare (56 %), relevă studiul realizat de Exact Cercetare și Consultanță, în colaborare cu Link Resource, la comanda Institutului Aspen România.

Dobrogenii și Moldovenii sunt mai interesați de curățenia din unitățile private. Peste două treimi dintre aceștia menționează curățenia ca beneficiu relevant pentru serviciile private.

Interesant este de asemenea că, în anumite regiuni, timpul de așteptare este un criteriu relevant pentru mai puțin de jumătate din populație.

Astfel, în Dobrogea ți Oltenia doar 41% în primul caz și 31% în cel de-al  doilea au menționat acest criteriu printre cele importante în alegerea unei instituții private.

Circa 64% dintre bucureșteni sunt însă interesați de timpul de așteptare, procent ce ocupă a doua poziție ca importanță, imediat după calitatea serviciilor medicale, aspect relevant pentru 77% dintre rezidenții capitalei.

Vârsta este de asemenea un factor important în structurarea percepțiilor privind beneficiile instituțiilor medicale private.

Astfel, la nivelul populației de tineri, cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, se observă un nivel de exigență mai accentuat față de curățenia din unitățile medicale private. 66% dintre tineri enumeră curățenia printre beneficii, comparativ cu doar 57% la nivelul populației generale.

În schimb, la nivelul populației ocupate, aflate în categoria de vârstă 40-49, diferențele semnificative în ierarhia beneficiilor sunt asociate mai degrabă timpului de așteptare, apreciat de 71% dintre aceștia, procentul fiind cu 15% mai mare comparativ cu nivelul populației urbane totale.

Cel mai important criteriu rămâne în cazul tuturor categoriilor de vârstă calitatea serviciilor medicale.

Totuși, chiar și în acest caz, pentru două categorii de vârstă importanța acordată acestui criteriu este mai mare comparativ cu media populației urbane (78%): în interiorul intervalelor de vârstă 40-49 de ani și +60 de ani, 85% menționează calitatea pe primul loc în ordinea beneficiilor.

Rezultatele studiului citat vizează deopotrivă calitatea serviciilor medicale din sistemul public și privat de sănătate, a personalului ce activează în cadrul ambelor categorii, dar și comportamentul consumatorilor în ceea ce privește relația pacient-medic, pentru o imagine de ansamblu asupra sistemului medical  românesc.

 Studiul a fost realizat pentru prima data în luna februarie 2013, în timp ce cel de-al doilea val de informații a fost public în luna septembrie a acestui an. Aceasta cercetare va fi realizata trimestrial, pentru a oferi o perspectivă la zi asupra întregului sistem medical și farmaceutic.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii