FacebookTwitterLinkedIn

Când îl întrebi care au fost motivele care au stat la baza lansării unui semnal localizat pentru România al History Channel, Tom Davidson, managing director A+E Networks UK, grup în al cărui portofoliu se află canalul TV, spune, într-o română surprinzător de bună, că există trei motive pentru care această decizie a fost luată. ”Am dorit să lansăm serviciul de vânzare a spațiului publicitar în România, să personalizăm postul în toate aspectele, inclusiv partea grafică, în limba română și să primim, de la casele de producție locale, propuneri pentru seriale similare celor care se bucură de succes în rândul telespectatorilor români”, declară Tom Davidson pentru ”Forbes România”.

Și pentru că a venit vorba despre vânzările de publicitate, discuția alunecă spre Ordonanța de Urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată recent în Monitorul Oficial și care schimbă fundamental modul în care se face vânzarea de publicitate în România.

Află mai multe despre modul în care Ordonanța afectează piața de publicitate

”Ordonanța nu schimbă ambițiile noastre, vom merge pe același plan pe care l-am avut înainte”, spune Tom Davidson, precizând că există un target intern privind vânzările de publicitate, dar care nu poate fi comunicat presei.

În aceste condiții, nu ne rămâne decât să ne mulțumim cu datele din comunicatul de presă: History Channel este numărul 1 în topul stațiilor TV de documentare din România, potrivit unui top realizat printre locuitorii mediului urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, conform datelor furnizate de  Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA). Din prezentarea care se derulează pe ecranele instalate în  Readers Cafe din Metropolis Center, locul în care s-a desfășurat conferința de presă, mai aflăm câteva date despre audiență: în proporție de 65%, aceasta este compusă din bărbați.  Din perspectiva vârstei, lucrurile arată astfel: 44% dintre telespectatorii History Channel au între 16 și 34 de ani, 43% – între 35 și 54 de ani, iar restul peste 55 de ani.

Află mai multe despre modificările din februarie și martie ale pieței măsurătorii de audiențe TV din România

”Cred că unul dintre motivele pentru care ne bucurăm astăzi de un succes semnificativ în România este că telespectatorii de aici sunt similari, din perspectiva gustului pentru un anume tip de programe, cu cei din Statele Unite ale Americii. Întotdeauna a fost o legătură între gusturile din România și cele din SUA”, spune Tom Davidson.

La nivel mondial, History Channel ajunge la 550 de milioane de telespectatori în fiecare semestru, în mai mult de 150 de ţări, cu conţinut tradus în peste 38 de limbi.

În România, Tematic Cable asigură distribuția pentru cablu si satelit a HISTORY, iar vânzarea de publicitate pe piața locală se realizează prin intermediul agenţiei Cable Direct. HISTORY este disponibil în ofertele Digi, Romtelecom (DTH), UPC şi iNES IPTV.

Vezi care este cota din piața TV deținută de cele șase canale tematice din România

”În ultimii 20 de ani, piața din România s-a schimbat foarte mult”, explică managing directorul A+E Networks UK, care a lucrat în România la  mijlocul anilor `90, la Romsat Cable și apoi la HBO România, în poziția de CFO. ”În 1995, când eram la Romsat, erau aproximativ 650 de operatori de cablu. Pentru HBO de pildă, a fost foarte dificil să poarte discuții cu toate aceste companii, pe lângă dificultățile legate de percepția de atunci a românilor asupra canalelor premium cu plată. Astăzi, lucurile stau altfel, sunt mai puțini operatori și este mai ușor să îți crești distribuția, ceea ce este mai bine atât pentru noi, cât și pentru piață.”

În România, cele mai populare seriale din grila postului sunt Aşii amanetului” (“Pawn Stars”), “Războiul depozitului” (“Storage Wars”), “Extratereştri antici” (“Ancient Aliens”), “Colecţia de la Count’s Kustoms” (“Counting Cars”) şi “Aşii amanetului din Louisiana” (“Cajun Pawn Stars”).